B235r "leikannut kiinni"

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Pebe95
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: La Loka 07, 2023 10:02

B235r "leikannut kiinni"

Viesti Kirjoittaja Pebe95 »

Olisi tommonen 9-5 aero myytävänä, josta öljypaineet hävinnyt ja nyt ei enää kone pyöri. Avaimella kun yritti käynnistää nii rattaat vaan rahisee. Ei käänny ympäri vaikka lenkkiavaimella kevyesti kokeillen kääntyykö. Mitähän kaikkea tässä voi olla rikki ja se suurin eli mitä se maksaa.Isolla mahdollisuudellahan koko kone on morjens. Fyrkkaa löytyy se noin opeskelija budjetti ja auto maksaisi muutaman satasen. Pohja kova, alustassa vaihdettu suurin piirtein kaikki, katsastettu keväällä ja kaikki varusteet toimii . Onko järkevää ostaa pois?
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: B235r "leikannut kiinni"

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Todennäköisesti moottori on näillä tiedoilla romurautaa eli ehjää konetta keulille vaan
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
PaulMuadDib
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: B235r "leikannut kiinni"

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Vaihtokoneet eivät ole mitenkään tavattoman kalliita, mutta se tietysti on maksukykykysymys. Melkein sanoisin ettei maksa vaivaa lähteä sepittämään vanhaa.
KA Mitsubishi Outlander MY16
HA Saab 9-3 Aero Wagon 2.8 TS V6 MY07
YouTube
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6440
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: B235r "leikannut kiinni"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, jos kone on jumissa, niin alakerta on taatusti entinen. Eli lohko, kampura, veivit ja männät sekä laakerit yms tarvitaan. Yläkerran kunto selviää, kun koneen saa auki. Eli käytännössä uusi kone on paras ratkaisu. Se mistä löydät ehjän B235-koneen halavalla voi olla aika hankala homma :twisted:

Eski
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: B235r "leikannut kiinni"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie suosittelen katselemaan autoa, joka lähtökohtaisesti toimii ja on katsastettu sillä opiskelijabudjetilla. Tommonen projekti ottaa aina aikaa, ja huonokuntoista konetta ei ole mieltä laittaa sinne tilalle jostain toisesta autosta. Irrallaan ostettu koeajamaton myyjän mukaan priima kone voikin vaatia kansiremontin ja taas petti budjetti. (Tästä on omaa kokemusta). Kaikista selvin siis ostaa auto, joka on ajokuntoinen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: B235r "leikannut kiinni"

Viesti Kirjoittaja V-M »

Noilla tiedoilla siellä voi olla ihan mitä vain, voi selvitä vähälläkin mutta voi olla että hyvin vähän hyödynnettävää enään koneesta. Ainakin se puuha 500e jos oikeen vähällä pääsee. 1000e on sitten jos siitä vanhasta ei voi hyödyntää paljoa osia. Toki nuo hinnat edellyttää että on paikka ja itse tekee. Ja tietty näkee vaivaa etsiä osat ja tarvikkeet.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: B235r "leikannut kiinni"

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mun femmasta mossahti aikoinaan moottori. Ostin sitten ruotsista tuodun aeron, josta otettiin tekniikka. Luovuttajasta purin sitten kaiken hyödyllisen irti ja suurimman osan osista myin eteenpäin. Lopulta hommassa jäin voitolle vaikka moottorin vaihdosta maksoin paikalliselle yrittäjälle.

Joten voihan tuosta muutaman satasen maksaa ja jos näyttää siltä ettei siitä enää kannata autoa tehdä, niin hyville purkuosille on kuitenkin kysyntää ja varmasti saa omansa pois. Täytyy olla tietysti tilat, aikaa ja osaamista.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin