Ennen vm2002 alatukivarsi ja pallonivel

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Ennen vm2002 alatukivarsi ja pallonivel

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Hei,

Miten se menee näissä 2000 vuosimallisissa alatukivarsissa? Ymmärtääkseni uudemmissa (2002 ja jälkeen) on hieman erilainen alapallonivel, jonka syystä myös alatukivarret hieman erejä? Muistelen että WIS neuvoi että vanhoja alatukivarsia ei enään tehdä ja täytyy jotain porata, muttei nyt oikein sytytä mitä.. Siis kummassa isommat pultit? Jos hommaan vanhan mallisen pallonivelen ja uudemman alatukivarren, niin täytyykö tukivarren reikiä vähän avartaa? Onko kukaan törmännyt?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Janza
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Ennen vm2002 alatukivarsi ja pallonivel

Viesti Kirjoittaja Janza »

Just toisin päin, pallonivelen laipan reikiä avarretaan.

WIS ohje


1. Remove the suspension arm in accordance with WIS - 9-5 Steering assembly - Steering linkage - Adjustment/Replacement - Suspension arm.

2. Fit a new rear bush with nut, adapted for the new suspension arm.

Tightening torque 105 Nm (77 lbf ft)

3. Drill out the three holes on the ball joint with a 10.4 mm (US SAE 13/32") bit.


4. Use new bolts, washers and nuts designed for the new suspension arm and fit the ball joint on the suspension arm.

Tightening torque 60 Nm + 30° (49 lbf ft + 30°)

5. Continue with WIS - 9-5 Steering assembly - Steering linkage - Adjustment/Replacement - Suspension arm, step 3 - under "To fit".
9-5 2.3tA -00 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
Vastaa Viestiin