Jäähdytysnesteen vaihto
Jäähdytysnesteen vaihto
Siis kyseessä og femma -04 2,2 tid automaatti. Nyt kun talvi tulla tupsahti tosissaan niin ajattelin että paras laittaa uudet nesteet kun vanhat sennäköiset että koskaan vaihdettukaan.. Joten, vinkkejä ja niksejä. Löytyykö tästä koneesta/jäähdyttimestä mitään tyhjennyshanaa vaiko alaletku vaan irti? Ja sitten jotain lämppäri/ilmastointikennoja mitä pitäis ottaa huomioon että saa kaiken vanhan litkun pois kun ei oo tietenkään mitään hajua mitä sorttia siinä ennestään ollut.?
Re: Jäähdytysnesteen vaihto
Mä olen ottanut remonteissa jäähdytysnesteet ulos seuraavalla konstilla:
Paisuntasäiliön yläosaan tuleva pieni letku irti ja letkun pää kanisteriin ja sen letkun paisuntäsäiliön yhteeseen paineilmaa.
(Ei kannata ihan täysillä pistää 8-10bar paineistusta jäähdytysjärjestelmään.)
Tällä konstilla tulee yleensä reilu 5 litraa jäähdytysnestettä ulos.
Paisuntasäiliön yläosaan tuleva pieni letku irti ja letkun pää kanisteriin ja sen letkun paisuntäsäiliön yhteeseen paineilmaa.
(Ei kannata ihan täysillä pistää 8-10bar paineistusta jäähdytysjärjestelmään.)
Tällä konstilla tulee yleensä reilu 5 litraa jäähdytysnestettä ulos.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Jäähdytysnesteen vaihto
Jäähdyttimessä on hana alhaalla (vihreä, vasemmalla puolella?), vähän hankalassa paikassa.
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
-
- "Viggen"
- Viestit: 598
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Jäähdytysnesteen vaihto
Juu. Samalla tavalla kuin yllä. Hana auki ja sieltähän tulee suunnilleen kaikki pihalle kun on kerta alimmaisin kohta koko järjestelmässä.