Ekaksi pohdin polttimoiden ikää, mutta se että ilmeisesti molemmat polttimot vilkkuvat tismalleen samaan tahtiin viittaisi siihen, että siitä ei ole kyse. Polttimoilla myös ajettu vain 10tkm.
Toisena vaihtoehtona katsoin auton jännitettä OBD-lukijalla ajon aikana: jännite vaihtelee 13.2V - 13.6v välillä pienillä sykäyksillä, mutta mielestäni kyseinen heittely ei ole myöskään selittävä tekijä, jolloin laturin/jännitteentasaajan sulkisin myös pois.
Tuleeko muita tarkistettavia asioita mieleen tai vinkkejä mitä tsekata seuraavaksi?
Ollut kyllä harmilliset pari viikkoa, ulkolämpötila-anturi tod näk sökö (näyttää +50 astetta koko ajan, ilmastointi puhaltaa kylmää


Taustatietona, autoon on vaihdettu uusi laturi 2v sitten. Jonkinlaista yleistä sähkövikaa autossa on ollut koko 6 vuoden omistuksen aikana, kun talvisin jokin syö akkua 2-3h sammuttamisen jälkeen ja akku on 1,5 päivässä tyhjä. Tämä ratkaistu ylläpitolaturilla lohkarin yhteydessä joten ei varsinaisesti haittaa arjessa.
EDIT 18.01.2024 - lisäsin viestiketjun otsikkoon maininnan myös akun tyhjentymisestä, kun siitä on ollut hyvää keskustelua tässä threadissa.