Pariin kertaan viikon sisällä alkanut moottorivalo palamaan kiihdytyksen jälkeen. Ensimmäisellä kerralla en saanut vikakoodeja ulos mutta nollasin valon. Toisella kerralla p1110 joka ilmeisesti viittaisi bypassiin. Nollasin taas valon ja pariin päivään ei valoa näkynyt.
Tänään kiihdyttelin moottoritielle vähän isommilla kierroksilla ja kiihdytyksen jälkeen kun jalan nostaa kaasulta alkaa moottorivalo vilkkumaan ja vilkkuu sen 5-10 sekuntia ja sammuu. Myös paikallaan jos kierrokset polkaisee ylös niin alkaa valo vilkkua. Mitään vikakoodeja ei vilkkumisesta jäänyt. Mikähän voisi olla ongelmana? Ajossa ei tunnu mitään normaalista poikkeavaa.
Auto on 03 9-5 Aero viinasoftalla
9-5 vilkkuva moottorivalo kiihdytyksen jälkeen
Re: 9-5 vilkkuva moottorivalo kiihdytyksen jälkeen
Tutki nyt ainakin ensin se bypass-venttiili ja siihen liittyvät letkut, kun on kerran tuon vikakoodin antanut. Siihen keskellä olevaan pikkuletkuun kun imee ja puhaltaa, niin ilma ei saa liikkua kuin yhteen suuntaan.
Re: 9-5 vilkkuva moottorivalo kiihdytyksen jälkeen
Samalla vaivalla ohittaa sen bypassin ohjausventtiilin. Eli googlaamalla saab 9-5 bypass mod. Hyvin usein vika on siinä ohjausventtiilissä (ja/tai myös bypassissa itsessään).
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 9-5 vilkkuva moottorivalo kiihdytyksen jälkeen
Ce - valon vilkkuminen on mielestäni vihje missfire:stä, eli sytytyskatkoksia. Vaihda ainakin alkuun uudet sytytystulpat, jos niillä on jo ikää?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01