9-5 Aeron pakki takertelee?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

9-5 Aeron pakki takertelee?

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

Onko muilla ollut ongelmia 9-5 Aeron vaihteistossa, minulla on alkanut välillä pakin meno päälle takertelemaan, tuntuu kuin ei irrottaisi ollenkaan, muut vaihteet toimii ok. Pientä välyyttää, kun keppiä liikuttaa,
vm 2001 ajettu vain 70 tkm. Mikäs politiikka on nykyään vaihteistoöljyn vaihdon suhteen, vaihdetaanko vai onko vielä ikiöljyt?
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kaverin 9-5 2,0t 99vm meni pakki laitteen "paketti" uusiksi.
On kuulemma aivan hävyttömän lelu, asentajan mukaan.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

50 tuh. huollossa vaihdettiin uudet mineraalioljyt laatikkoon. Ihmettelin, onko tarvetta manuaalilaatikossa. Sanoivat maahantuojan suosittelevan.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Yksi vinkki on laittaa ensin 3. vaihde päälle ja sitten vasta pakki. Kolmosen kautta saadaan rattaan oikeeseen asentoon. Kokeile auttaako mitään.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ajokoira kirjoitti:50 tuh. huollossa vaihdettiin uudet mineraalioljyt laatikkoon. Ihmettelin, onko tarvetta manuaalilaatikossa. Sanoivat maahantuojan suosittelevan.
Täh, eikös noihin aika hiljattain juuri suositeltu laatikon huuhtelua ja täyssynteettisiä öljyjä? Eikö maahantuoja itsekään tiedä mikä öljy sinne kuuluu? :evil:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

En tiedä, olisiko mineraalil-, puoli- vai kokosynteettistä oltava...voihan tällaista tyhmää kusettaa.

Nimenomaan tuo mineraalioljy oli peruste vaihtoon, kun ihmettelin miksi se ylipäätään piti tehdä. Missään muussa manuaaliautossani ei ole tehty, eikä ole huolto-ohjelmassakaan mainittu kuin tsekkaus:

http://www.saab9-5.com/serv/30k.htm

Laskussa lukee vain 'gear box oil'.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Täytyypä koettaa kysellä asiasta, vähän oudolta tuntuisi että nyt olisi siirryttävä mineraaliöljyihin 8O
Suoritankin heti tänäiltana tuon airbagin visuaalisen tarkistuksen, sittenhän tietää onko yön aikana pamahtanut vai ei :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Voihan se olla kytkinkin, jos ei tunnu irrottavan. Näin oli minulla. Kolahti pakille vaihtaessa eikä aina meinannut mennä ollenkaan. Autolla oli tuolloin ajettu vain 50 tkm.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

potkuhousu kirjoitti:Yksi vinkki on laittaa ensin 3. vaihde päälle ja sitten vasta pakki. Kolmosen kautta saadaan rattaan oikeeseen asentoon. Kokeile auttaako mitään.
Mä oon kuullu että ensin kakkonen sit pakki, tiedä sitten... :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Wheelspin
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 15:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wheelspin »

Aiemmin on yhdessä -98 9-5 2,3t:ssä ollut meillä sama ongelma. 2. tai 3. vaihteen kautta meni useimmiten pakki päälle. Vika meni ajan kanssa huonompaan suuntaan. On korjattavissa jonkin "synkronointirenkaan" tms. vaihdolla. En tiedä kuinka suuri toimenpide käytännössä, koska auto meni vaihdossa ja liike korjasi laatikon.
9-5 Aero
#2047
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Kyllä tuo laatikko ongelma nuitten synkkien kanssa tuntuu olevan todellinen , ainakin alkupään vuosimalleissa... Vähän niiku tuon moottori ongelma T7:ssa ... Voi kestää tai olla kestämättä ... "ken tietää"

Itsellä 9-5 my 99 2.0t ja laatikko alkoi oirehtimaan kakkosen ja pakin takkuamisella 60 tkm. kohdalla . Jos ei pysty itse tekemään mitään ... Niin työt ja osat maksavat enemmän kuin "vaihtolaatikko" Väh . 1000 e

Ja maahantuoja ei tietenkään myönnä tai ota osaa.... moiseen harmiin .

No ... homma on hoidettu jo aika päiviä sitten vaihtolaatikolla joka on ollut samanikäsessä "palovaurio autossa" Ja hyvin toimii toistaiseksi....
Vastaa Viestiin