SID temppuilee

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Sinerpe
"Kaasari"

SID temppuilee

Viesti Kirjoittaja Sinerpe »

SID:n ledin katoilevat ajoittain. Olen lukenut eri foorumeista, kuinka näitä on korjailtu, mutta itse en moiseen puuhaan haluaisi ryhtyä. Onko jollakin hyviä vinkkejä/kokemuksia edullisesta paikasta, missä SIDin voisi vaihdattaa/korjauttaa. Muistan nähneeni keskustelun, jossa puhuttiin "Sytelä"??? nimisestä yrityksestä, mutta en ole varma muistanko oikein.
Onkohan tuo selkeä tuotevika muuten korjattu uusiin varaosiin ??

Hiljattain 9-5: hankkinut :)
Meikku
"Turbo"

Re: SID temppuilee

Viesti Kirjoittaja Meikku »

[quote="Sinerpe"]SID:n ledin katoilevat ajoittain. Olen lukenut eri foorumeista, kuinka näitä on korjailtu, mutta itse en moiseen puuhaan haluaisi ryhtyä. quote]

LCD-näytössä ei kai ole ledejä, mutta sama vika itsellä ja jään odottelemaan samoja tietoja... :lol:
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Sinerpe
"Kaasari"

SID temppuilee

...enpä haluaisi lähteä itse korjailemaan. Vaikka on helppo homma, niin lopputulos ei kuitenkaan ole täydellinen. Toivoisin saavani tiedon mahdollisista korjaajista (lue muu kuin LA tai Laakkonen) ja EHJÄN näytön kerralla.

Viesti Kirjoittaja Meikku »

Jaa... mä voisin kyllä isännän suosiollisessa avustuksella vaikka kokeilla tuota omatoimista korjausta :lol:

Kiitos tiedoista!
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
CC Aero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Sinerpe kirjoitti:...enpä haluaisi lähteä itse korjailemaan. Vaikka on helppo homma, niin lopputulos ei kuitenkaan ole täydellinen. Toivoisin saavani tiedon mahdollisista korjaajista (lue muu kuin LA tai Laakkonen) ja EHJÄN näytön kerralla.
Eiköhän tuon osaa korjata kuka tahansa elektroniikan alan ammattilainen, vikahan ei sinällään kovin kummoinen ole.
Diesel
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Diesel »

Taitaa olla kaverin nimi toi Sytelä, mutta löytyy numerosta 09-3921408 ja korjaa jossain Pitäjänmäellä.

Laakkoselta Konalasta löyty jo korjattuja Sid2;sia ainakin 9-3;seen n. 110 euroa, mutta sen joutuu uudestaan ohjelmoimaan Tech2;lla. Se makso muistaakseni luokkaa 40 euroa. Tosin mulla sen tarpeen aiheutti vaan lisälämmittimen puuttuva valikko, eli saattaa olla että hyvällä tuurilla korjattu on samanlaisesta autosta eikä mitään puutu.
9-3 Diesel
84 Aero
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Lainaa hieman emännän silitysrautaa niin se on 0 eeroa :wink: :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Sinerpe
"Kaasari"

Kiitos Dieselille tiedoista.

:wink:
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Lainaa hieman emännän silitysrautaa niin se on 0 eeroa :wink: :D
Käykö höyryrauta ? :) Nuo molemmat näytöt vaativat toimenpiteitä. Eikö ole mitään muuta tapaa korjata noita kuin silittää tai tunkea tiivistenauhaa alle, nekö on jollain sähköäjohtavalla liimalla tms, olleet kiinni?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Wheelspin
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Wheelspin »

Höyrysilitysrauta käy vallan mainiosti. :) Ennen silittämistä kannattaa tosin tyhjentää rauta vedestä. Oman SIDin korjasin ensin lisäämällä kumitiivisteellä painetta liitoskohtaan. Pikselit pysyivät vuoden, jonka jälkeen muutamia tipahti pois käytöstä. Tein tämän jälkeen silitystoimenpiteen ja on toiminut moitteitta sen jälkeen.

Silittäminen ei ole todellakaan vaativa suoritus. Ohjeet purkamiseen löytyvät netistä (muistaakseni joku jenkkisivu). En muista nyt osoitetta, mutta ehkä joku muu voi jeesata sen suhteen (Googlettamalla löytynee myös). Suosittelen.
9-5 Aero
MikkoA
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Mimmi kirjoitti:
Kävin tänään (8.8-05) Konalan Laakkosella ja varaosatiskin takana istunut nätti myyjätär huomautti, että VAIN KORJAUSKELPOISTA (pikselivikaista) SIDiä vastaan saa uuden SIDin tuohon hintaan.

Kiitos Anu korjauksesta, jonka näin toin julki (tiedän, että luet tämän).
Pahoittelen OT:ta mutta mainitsemasi Anu on varaosamyyjänä parasta A-luokkaa!
Harvoin olen saanut keltään niin asiantuntevaa palvelua kuin häneltä!

...jos siis tarkoitit Anu K:ta...
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
ng900aero
"Saabisti"

9-5T kirjoitti: Aina on vika korjaantunut itse korjamalla ja lopputulos ollut täydellinen.
Minulla ei ole oikein onnistunut, mitä materiaalia olet laittanut sitä näytön liitosta vasten? Minulla on ohutta karmitiivistenauhaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"

Ok, kiitokset neuvosta, kokeilen ohuemmalla materiaalilla, epäilen kyllä että on ollut pimeänä kauan eli ei välttämättä tule kuntoon edelleenkään.
Silitysraudalla ei tuntunut olevan mitään vaikutusta pikselikatoon, liitäntään kohdistuvalla puristusvoimalla kylläkin, ainakin auttavasti (lähtötilanteesa ei ollut näkyvissä kuin muutamia pikseleitä).

Entä onkos siinä SIDin kellossa oma taustavalaistus joka säätyy sen "silmän" kautta? Se ei tunnu reagoivan millään tavalla valaistuksen muutokseen eikä siis himmene vaikka sen silmän peittäisi.
Siis se on koko ajan niin himmeä että siitä juuri ja juuri erottaa läheltä katsoen mitä kellonaikaa näyttää, eikä himmene/kirkastu.
Pikseleitä siitä kellosta ei puutukaan, reunimmaiset näkyivät vaan vielä muita huonommin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
nipa
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Eikös tämä SID-ongelma ole kuitenkin poistunut ekan faceliftin myötä, vm-02:ssa. Siinähän on muistaakseni erilainen näyttö?

Aiheeseen liittyen, itse tein aikanaan sen että laitoin lisää vaahtomuovia tiivisteeksi, ja näyttö pelasikin hetken aikaa, mutta on taasen menettänyt joitain rivejä. Vaimon silitysrauta on siis katsottu valmiiksi esille seuraavaa eli toista yritystä varten. Kannattanee siis pikemminkin laittaa tuota ehdotettua kumia kiristämään liitosta.

Mutta osaisiko joku vahvistaa, että SID-ongelma on meidän ekaversiolaisten ongelma?
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Vastaa Viestiin