2.0t biopower sammuilu
2.0t biopower sammuilu
Alkanut Saab sammuilemaan kun moottori lähes käyntilämpöinen. Lähtee aina käyntiin hienosti, mutta n. 2-3km ajon jäljiltä saattaa yhtäkkiä sammua. Yleensä silloin kun hiljentää risteykseen. Käynnistyy yleensä kyllä heti uudestaan eikä jätä vikakoodeja.
Kerran sammui vauhdista ja käynnistyi heti uudestaan tienposkesta kun sai vaihteen N:lle mutta kävi vain 3 pytyllä kunnes uudelleen käynnisti jonka jälkeen kaikki taas ok.
Toistaiseksi vaihdettu KAA, syttykasetti +tulpat, tarkistettu mahdolliset ilmavuodot. IMM muutaman vuoden vanha merkkiosa. Lambda vaihdettu n. vuosi takaperin.
Auto toimii lämpöisenä täydellisesti, kulkee ja kuluttaa normaalisti. Ajo ongelmien aikana ollut vain bensalla, ei viinaa. Täyttöaste tankissa tyypillisesti 1/4 - 3/4 täynnä.
On ajettu myös pitkiä matkoja eikä ole ollut ongelmia. Lähinnä siis kylmästä lähtien ennen kuin moottori normilämmössä tämä ongelma aktiivinen.
Autossa aeron ahdin ja softa sen mukainen biopowerina. SID:n kautta ei omiin silmiin mitään erikoista havaittavissa. Ajettu n. 240tkm vm. -06.
Bensapumpun vaihtoa harkitaan mutta kiitos biopowerin niin ei viitsisi huvin vuoksi vaihdella jos jotain muuta vielä mitä tarkistaa?
Kerran sammui vauhdista ja käynnistyi heti uudestaan tienposkesta kun sai vaihteen N:lle mutta kävi vain 3 pytyllä kunnes uudelleen käynnisti jonka jälkeen kaikki taas ok.
Toistaiseksi vaihdettu KAA, syttykasetti +tulpat, tarkistettu mahdolliset ilmavuodot. IMM muutaman vuoden vanha merkkiosa. Lambda vaihdettu n. vuosi takaperin.
Auto toimii lämpöisenä täydellisesti, kulkee ja kuluttaa normaalisti. Ajo ongelmien aikana ollut vain bensalla, ei viinaa. Täyttöaste tankissa tyypillisesti 1/4 - 3/4 täynnä.
On ajettu myös pitkiä matkoja eikä ole ollut ongelmia. Lähinnä siis kylmästä lähtien ennen kuin moottori normilämmössä tämä ongelma aktiivinen.
Autossa aeron ahdin ja softa sen mukainen biopowerina. SID:n kautta ei omiin silmiin mitään erikoista havaittavissa. Ajettu n. 240tkm vm. -06.
Bensapumpun vaihtoa harkitaan mutta kiitos biopowerin niin ei viitsisi huvin vuoksi vaihdella jos jotain muuta vielä mitä tarkistaa?
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 2.0t biopower sammuilu
aivan samanlaisia oireita oli omas femmassa ostohetken jälkeen..
tankin loiskelevyt irti
tankin loiskelevyt irti
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 2.0t biopower sammuilu
Kevään tullen ongelma poistui. Nyt viimeiset pari viikkoa kulkenut Saabilla n. 150km päivässä etanolia tankissa ja sammuilu ongelma ilmaantui takaisin. Ensimmäisen kerran ikinä ongelman tapahtuessa heitti vikakoodin päälle ja siellä p0327. Uusi kasetti ja tulpat kehiin ja toistaiseksi ongelma kurissa.
Vuosi takaperin vaihdettu kasetti lienee ollut jotain muuta kuin myyjä kertoi, tuskin OEM osa hajoaa 30tkm jälkeen.. Ostin siis käytetyn orginaalin viime syksynä ja kaupan päälle sain loppu auton.
No nyt toimii taas kohti seuraavaa huoltoa eli jakopääremonttia elokuussa.
Vuosi takaperin vaihdettu kasetti lienee ollut jotain muuta kuin myyjä kertoi, tuskin OEM osa hajoaa 30tkm jälkeen.. Ostin siis käytetyn orginaalin viime syksynä ja kaupan päälle sain loppu auton.
No nyt toimii taas kohti seuraavaa huoltoa eli jakopääremonttia elokuussa.
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Re: 2.0t biopower sammuilu
Miten loiskelevy vaikuttaa käyntiin?
Ite otin irtonaiset loiskelevyt pois vuosia sitten eikä auto ole sammunut ja bensaa tankissa ollut 2l-täynnä, on saanut kenkää ja käytössä st3.
Re: 2.0t biopower sammuilu
Tekeekös Femmassa samaa kuin Tonnarissa - eli jos by-pass venttiili ei toimi, niin kaasua nostaessa ahdin sakkaa ja kone sammuu? Ja sen by-pässin voi sitten testata: jos siitä imupuolen (pikku) reijästä imee alipainetta niin se alipaine ei pidä/muodostu.jakaraik kirjoitti: ↑Ti Heinä 09, 2024 11:44Kevään tullen ongelma poistui. Nyt viimeiset pari viikkoa kulkenut Saabilla n. 150km päivässä etanolia tankissa ja sammuilu ongelma ilmaantui takaisin. Ensimmäisen kerran ikinä ongelman tapahtuessa heitti vikakoodin päälle ja siellä p0327. Uusi kasetti ja tulpat kehiin ja toistaiseksi ongelma kurissa.
Vuosi takaperin vaihdettu kasetti lienee ollut jotain muuta kuin myyjä kertoi, tuskin OEM osa hajoaa 30tkm jälkeen.. Ostin siis käytetyn orginaalin viime syksynä ja kaupan päälle sain loppu auton.
No nyt toimii taas kohti seuraavaa huoltoa eli jakopääremonttia elokuussa.
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: 2.0t biopower sammuilu
Varmaan saattaa saman asian aiheuttaa tonnarissa ja 95:ssa. Kuulostaa kyllä hurjalta että sakkaa niin rajusti että auto sammuu. Alipainevuoto tuon äkkiä voikin tehdä.
Tuossa omassa pässi kuitenkin ehjä.
Tuossa omassa pässi kuitenkin ehjä.
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Re: 2.0t biopower sammuilu
Mikä biopowerissa ongelmallista pumpun suhteen?
Bilteman peruspumppu tai "tehopumppu" ja siihen etanolin dippauksen kestävää letkua.
Kestää ajaa ihan yhtä paljon kun walbrot, yks peruspumppu kestänyt jo 150tkm.
Putsaat roskat tankista ja katsot ettei letku jää lysmälle, täältä löytyy hyvät ohjeet operaatioon.
Bilteman peruspumppu tai "tehopumppu" ja siihen etanolin dippauksen kestävää letkua.
Kestää ajaa ihan yhtä paljon kun walbrot, yks peruspumppu kestänyt jo 150tkm.
Putsaat roskat tankista ja katsot ettei letku jää lysmälle, täältä löytyy hyvät ohjeet operaatioon.
Re: 2.0t biopower sammuilu
Aeroon (ei biopower) pari vuotta takaperin pumpun vaihdoin ja sinällään hyvä suoraviivainen operaatio.
Ei kai pumpun suhteen muuta ihmeellistä biopowerissa kuin tarve irroittaa tankki että saa koko konstruktion vaihdettua.
Mitään ranetuksia en ala askartelemaan.
Tankin nyt nosturilla äkkiä irti ottaa tarpeen vaatiessa ja pumpun saatan varmuudella vaihtaa kun jakopää oli tarkoitus loppukesästä joka tapauksessa rempata. Tuota varten oli ajatus tekniikka etukelkkoineen irroitella niin samallapa tuon tankin irroittelee.
Mutta varsinainen sammuilu tuntui tuolla kasetilla korjaantuneen.
Ei kai pumpun suhteen muuta ihmeellistä biopowerissa kuin tarve irroittaa tankki että saa koko konstruktion vaihdettua.
Mitään ranetuksia en ala askartelemaan.
Tankin nyt nosturilla äkkiä irti ottaa tarpeen vaatiessa ja pumpun saatan varmuudella vaihtaa kun jakopää oli tarkoitus loppukesästä joka tapauksessa rempata. Tuota varten oli ajatus tekniikka etukelkkoineen irroitella niin samallapa tuon tankin irroittelee.
Mutta varsinainen sammuilu tuntui tuolla kasetilla korjaantuneen.
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Re: 2.0t biopower sammuilu
Eikö voi tehdä huoltoluukkua pumpun vaihtoa varten?
Re: 2.0t biopower sammuilu
Sama vaiva ottaa tankki irti kuin alkaa harrastamaan leikkaa liimaa askartelua.
Eli ei huoltoluukulle ja putkivirityksille.
Eli ei huoltoluukulle ja putkivirityksille.
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Re: 2.0t biopower sammuilu
Tekee miun mielestä. Erityisen kiusallinen automaatin kera.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01