Kauhukuvia K-31

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Kauhukuvia K-31

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Eli eilen saabi työnsi jälleen öljy pihalle ja jälki oli tämän näköistä


http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mantahukassa.html

Olisiko kellään tietoa, mistä saisi kokonaan uuden koneen?
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ja missä se mäntä oli? palasina?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Jep
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Limit
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 12:44
Paikkakunta: uusimaa

Mikä vuosimalli autosi on?

Viesti Kirjoittaja Limit »

koneellesi on myönnetty 8 vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Edellyttäneen täydellistä huoltokirjaa?
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuskinpa tuo menisi takuuseen jos on yksi mäntä räjähtänyt aivan kappaleiksi :roll:

Eipä taida johtua huohotuksesta tuo :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vedit pidemmän korren, tuollaisia kauhukuvia en vielä toistaiseksi pysty esittämään 8O
Lohko on oletettavasti pilalla? Onko tuon kannen jäljet niin syvät ettei tulisi kalua vielä vaikka täyttöhitsaamalla, siis jossei mennyt tuossa rytäkässä halki jostain?

Tuossa tilanteessa saattaisin henk. koht. harkita tonnarin lyhytlohkoisen b234-koneen istuttamista tuon paikalle, niitä saa varmaan sopivaan hintaankin tuohon susiversioon verrattuna.

Kävipäs ikävästi, näköjään noissa männissäkin on omat heikkoutensa, ei käy enää kiistäminen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

http://www.bildelsbasen.se/asp/partsear ... nr=8337021

en tiedä onko se koko auto vai vain moottori?
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
barum
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 13:50

Viesti Kirjoittaja barum »

Frostgrey kirjoitti:Tuskinpa tuo menisi takuuseen jos on yksi mäntä räjähtänyt aivan kappaleiksi :roll:

Eipä taida johtua huohotuksesta tuo :wink:
Onko kyseessä sama auto, josta meni männät viime syksynä? Eikös tällöin ainakin varaosilla ja työllä pitäisi olla vielä voimassa oleva takuu?

Jos kyseessä on sama kulkine, on aika erikoista että mäntiä menee reilun puolen vuoden välein, ei kai käytössä ole ollut jotain softa-stegiä, ne kun eivät oikein aeron raudalle ole terveellisiä...

-barum
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

barum kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Tuskinpa tuo menisi takuuseen jos on yksi mäntä räjähtänyt aivan kappaleiksi :roll:

Eipä taida johtua huohotuksesta tuo :wink:
Onko kyseessä sama auto, josta meni männät viime syksynä? Eikös tällöin ainakin varaosilla ja työllä pitäisi olla vielä voimassa oleva takuu?

Jos kyseessä on sama kulkine, on aika erikoista että mäntiä menee reilun puolen vuoden välein, ei kai käytössä ole ollut jotain softa-stegiä, ne kun eivät oikein aeron raudalle ole terveellisiä...

-barum
Joo jokin vika on ohjain puolella, tai jossain anturissa kun kone ilmeiseti pääsee nakuttamaan. Vikaa koitettiin jo löytää, mutta IDIOOTTI anto leipää vaikka tiesi vikaa olevan. Tämä oli lopputulos! (Ensiksi nakutti Saabi, se loppu. Mutta nyt nakuttaa muija)
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Täytyy ruveta tutkimaan EPC:tä

Vai tietääkö joku suoralta kädeltä mitkä osat ovat erilaisia Tavallisessa/ Aerossa?

Ja käykö tonnarin lohko 9-5 kaaveliin
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Miksi mulla ei aukee toi linkki???
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

ng900aero kirjoitti: Tuossa tilanteessa saattaisin henk. koht. harkita tonnarin lyhytlohkoisen b234-koneen istuttamista tuon paikalle, niitä saa varmaan sopivaan hintaankin tuohon susiversioon verrattuna.
Siinä tulee sitten lainsäädäntö vastaan ikävästi, jos konttorilla aletaan syynäämään lohkoa tarkemmin :cry:
Se otteeseen merkitty vähäpäästöisyys nimittäin...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onhan tonnarikin vähäpäästöinen, ja tuskin tuosta mitään tajuavat, lohkot ovat kuin kaksi marjaa.
Heippaa vaikka koko lohkon valmistenumeron pois jos se siitä on kiinni, en ole ikinä nähnyt että koneen valmistenumero olisivat katsoneet.
Jos tuo mun 9-5:n kone on selvä niin lähden rakentamaan uutta juurikin tuosta b234-koneesta, mielelläni jättäisin tuon uudemman kannenkin pois, imusarjan sa kyllä sinne sovitettua.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

ng900aero kirjoitti:Onhan tonnarikin vähäpäästöinen, ja tuskin tuosta mitään tajuavat, lohkot ovat kuin kaksi marjaa.
Näin on. Mutta jos pahan kolarin mällää, niin siinä saa sitten olla pelko persiissä, että voivatko luistaa korvauksista laittomasti rakennetun auton perusteella :cry:
Eväät korvauksen hylkäämiseen ovat saletin selkeet: Auton moottori ei ole mallisarjaan kuuluva, eikä näinollen edes muutoskatsastuksessa hyväksyttävä muutos.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Termos kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Onhan tonnarikin vähäpäästöinen, ja tuskin tuosta mitään tajuavat, lohkot ovat kuin kaksi marjaa.
Näin on. Mutta jos pahan kolarin mällää, niin siinä saa sitten olla pelko persiissä, että voivatko luistaa korvauksista laittomasti rakennetun auton perusteella :cry:
Eväät korvauksen hylkäämiseen ovat saletin selkeet: Auton moottori ei ole mallisarjaan kuuluva, eikä näinollen edes muutoskatsastuksessa hyväksyttävä muutos.
Tuskin tuollainen vaikuttaa lunastukseen, minulla ei edes ole eikä tule täyskaskoa eli joten lunastushan tulee kysymykseen korvattavaksi toisen osapuolen vakuutusturvasta, ja aika kohtuutonta olisi jos olen itse syytön törttöilyyn niin autoani ei korvata sillä peruysteella että siinä on eri lohko?

Ja saahan siihen lohkoon siirrettyä tarvittaessa alkuperäisen numeron pienellä askartelulla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin