Potilaana -05 9-5 B235R.
Pisti tuossa silmään, että imusarja on ulkopinnoiltaan hyvinkin öljyinen, eikä vaikuta siltä että venttiilikoppa tai kaasuläppä mitenkään falskaisi.
Tuli siis vain mieleen että voikohan tuollainen ilmiö olla seurausta tukkeutuneesta huohotinsysteemin öljyloukosta? Taikka jokin huohotinletku siellä rikki ja öljyhöyryt pääsevät karkaamaan(?) Vai onko jollakulla ollut vastaavaa ja osaisi mutuilun perusteella sanoa suoraan, että mistähän tuota tulee?
Tukkeutunut öljyloukku?
- Airokolkki
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: La Joulu 12, 2020 16:46
Tukkeutunut öljyloukku?
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Re: Tukkeutunut öljyloukku?
Minulla on mennyt venttiilikoppaan menevä huohotinletkun muovinen takaiskuventtiili poikki. Se oli nätisti kiinni siinä paikallaan, mutta kun puolelta ja toiselta veti erilleen, niin katkeama näkyi. Viimeisimmän episodin jälkeen laitoin sen tilalle dieselin polttoainelinjan takaiskuventtiilin, joka on alumiinikuorinen. Katkenneesta venttiilistä voi huohotella öljyä sinne seudulle. Toinen mitä tulee mieleen on, olisiko kaasuläppäkotelon tiiviste huono tai ruuvit jopa löysällä? Ei se huohotuksessa kulkeva öljy lähtökohtaisesti sinne ulkopuolelle ihan helposti pääse.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01