Konepellin kaasujouset - Saab 9-5 - M2004
Konepellin kaasujouset - Saab 9-5 - M2004
Terve taas!
Tässäpä puuttuu tuosta uudesta tulokkaasta kokonaan nuo konepellin kaasujouset, hankaloittaa kovasti huolto- ja korjaustoimintaa.
Jäljellä on vaan ne ruuvattavat pallo-osat, joihin siis kaasujouset saa kiinni.
Ostin Motonetista uudet jotkin Saksalaiset kaasujouset. Vaan mitenkäs ne asennetaan?
Motonetissä puhuivat lukituksista että ne täytyy avata ruuvarilla.
Tässä asennuksessa varmaan tarvitaan avustaja, sillä konepeltiä täytyy pitää ylhäällä.
Voi olla että oli vähän hassu kysymys, mutta jos ny jollain on ohjeita taikka vinkkejä. Pääsee sitten varsinaisia huoltoja ja korjauksia tekemään.
Tässäpä puuttuu tuosta uudesta tulokkaasta kokonaan nuo konepellin kaasujouset, hankaloittaa kovasti huolto- ja korjaustoimintaa.
Jäljellä on vaan ne ruuvattavat pallo-osat, joihin siis kaasujouset saa kiinni.
Ostin Motonetista uudet jotkin Saksalaiset kaasujouset. Vaan mitenkäs ne asennetaan?
Motonetissä puhuivat lukituksista että ne täytyy avata ruuvarilla.
Tässä asennuksessa varmaan tarvitaan avustaja, sillä konepeltiä täytyy pitää ylhäällä.
Voi olla että oli vähän hassu kysymys, mutta jos ny jollain on ohjeita taikka vinkkejä. Pääsee sitten varsinaisia huoltoja ja korjauksia tekemään.
SAAB
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Konepellin kaasujouset - Saab 9-5 - M2004
eiköhän ne mee painamalla..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Konepellin kaasujouset - Saab 9-5 - M2004
Eiköhän ne saa paikalleen kun nostat konepellin ylös ja laitat jonkun pölkyn pitämään ylhäällä sen aikaa kun asennat jouset. Niissä on sellaiset peltiset puristavat klipsit, mutta asennettaessa menee varmasti ihan voimakkaasti painamalla kiinni kuten nalleolutkin sanoi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Konepellin kaasujouset - Saab 9-5 - M2004
Femmaan en ole vaihtanut, mutta parissa autossa on tarttenut tosiaan rukarilla kääntää/siirtää lukitusjousi/-pelti pois edestä, että menee järjellisellä voimalla. Noissa saattaa olla eroja ja sen näkee kun ottaa pumpun käteen ja katsoo että mihin suuntaan se lukitusjousi/-pelti pääsee liukumaan.
Ja tosiaan sopiva karahka/laudanpätkä pitämään peltiä auki vaihdon ajaksi. Heiluttelee sen verran että toteaa varmasti tukevaksi, niin rohkee ruuvata. Päähän ei kannata putoavaa konepeittoa ottaa, se ei taatusti tunnu kivalta.
Ja tosiaan sopiva karahka/laudanpätkä pitämään peltiä auki vaihdon ajaksi. Heiluttelee sen verran että toteaa varmasti tukevaksi, niin rohkee ruuvata. Päähän ei kannata putoavaa konepeittoa ottaa, se ei taatusti tunnu kivalta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Konepellin kaasujouset - Saab 9-5 - M2004
Jos haluaa pelata seiffillä niin Jofan potta vaikka päähän operaation ajaksi 

Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Konepellin kaasujouset - Saab 9-5 - M2004
Joo kysyin asennusohjetta myös ostopaikasta, ja nyt selkis kuinka ne asennetaan.
Vaan kuinkaspäin ne asennetaan? Ei ole vanhoja ollenkaan mallina.
Eli siten että konepellin ollessa auki on kaasujousisäiliö alimmaisena ja varsi ylimmäisenä, vaiko niin että kaasujousisäiliö on ylimmäisenä ja varsi alimmaisena?
Vaan kuinkaspäin ne asennetaan? Ei ole vanhoja ollenkaan mallina.
Eli siten että konepellin ollessa auki on kaasujousisäiliö alimmaisena ja varsi ylimmäisenä, vaiko niin että kaasujousisäiliö on ylimmäisenä ja varsi alimmaisena?
Viimeksi muokannut kimmoisa, Ke Heinä 03, 2024 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB
Re: Konepellin kaasujouset - Saab 9-5 - M2004
9-5 aero sedan man -04
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
ex. 9-3 aero sedan man -05 "19t-6"
r.i.p. 9-5 aero sedan man -05
ex. 9-3 aero sedan man -05 "19t-6"
Re: Konepellin kaasujouset - Saab 9-5 - M2004
Eli siis siten, että kaasujousisäiliö on alimmaisena ja varret ylimmäisenä.
SAAB
Re: Konepellin kaasujouset - Saab 9-5 - M2004
Jep, niin ne näyttää noissa olevan. Metka homma, että og-kolkissa ne on just toisinpäin...
Eski
Eski