Tämä kysymys koskee siis T7 moottoria johon ollaan laittamassa T7 mäntiä. Mutta mitä eroa noilla männillä on kun alkupään ja esim '03 mallin männät on erilaiset? Meneekö vanhempi mäntä uudemman tilalle? Ainakin noissa männissä on eroa öljyrenkaan poistokanavassa joka uudemmissa kulkee männän pinnalla tapin vierestä alas. Vanhempi taitaa purkaa öljyn reiästä männän sisälle. Kumpi noista lie kestävämpi ratkaisu?
Onko mitoissa tai männänrenkaissa eroa?
Lisäyksenä että tuo '03 on B235R moottorilla.
T7:n erilaiset mäntäversiot?
T7:n erilaiset mäntäversiot?
Saab 9000 Turbo '86
Saab 9000 CD '96
Saab 9-5 Vector '06
Saab 9-3SC '09
Saab 9-5 Aero '03
Saab 9000 CD '96
Saab 9-5 Vector '06
Saab 9-3SC '09
Saab 9-5 Aero '03
Re: T7:n erilaiset mäntäversiot?
Taitaa ero tulla siitä että kiertokanki vaihtui trapezoid tyyppiseksi jossain kohtaa suht alkuvaiheessa.
9000 Aero stage 5
9-5 Hirsch TrollR
9-5 Aero 02 stage 5
9-5 Aero 05
Ng900 jokkis
9-5 Hirsch TrollR
9-5 Aero 02 stage 5
9-5 Aero 05
Ng900 jokkis
Re: T7:n erilaiset mäntäversiot?
mielenkiintoinen aloitus ja olisi mukava kuulla aiheesta enemmän jos on tietoa :;D
1998 9-5 2.3t
- tonnaritomppa
- "Aero"
- Viestit: 418
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: T7:n erilaiset mäntäversiot?
Mahle ja AE. Mahlessa ö-uran reijät läpi asti. Menee ristiin, mutta eri painoset niin kaikki 4 samaa.Mikes9000 kirjoitti: ↑Su Syys 01, 2024 21:50Tämä kysymys koskee siis T7 moottoria johon ollaan laittamassa T7 mäntiä. Mutta mitä eroa noilla männillä on kun alkupään ja esim '03 mallin männät on erilaiset? Meneekö vanhempi mäntä uudemman tilalle? Ainakin noissa männissä on eroa öljyrenkaan poistokanavassa joka uudemmissa kulkee männän pinnalla tapin vierestä alas. Vanhempi taitaa purkaa öljyn reiästä männän sisälle. Kumpi noista lie kestävämpi ratkaisu?
Onko mitoissa tai männänrenkaissa eroa?
Lisäyksenä että tuo '03 on B235R moottorilla.
Samat renkaat.
OG 9-3 Aero 476hv/588nm