B235R ei pysy käynnissä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
Bäri01
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Touko 27, 2022 17:28

B235R ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja Bäri01 »

Moi. Ostin tollasen 2vuotta tallissa seisseen viirun.
Huomasin että kun auton käynnistää välillä niin kierrokset tippuu ja auto sammuu. Toisella käynnistyskerralla näytti ettei kierrosmittari reagoi ellei pumppaa kaasua, sillä saa auton käyntiin. Auto ei enää sammu sen jälkeen missään valoissa umsZ
Aluksi epäilin vanhaa bensaa mutta nyt autossa yli puol tankkia 98a. Techillä ei antanut mitään vikakoodeja.
Tämä ei käy aina. Esim auto seisoi 5pv ja lähti kuin palmun alta mutta seuraavana päivänä kävi tämä.
Tehotkin tuntuu olevan tallessa.
Saab 9-3 Turbo -02
Saab 9-3 Turbo Jubilee SE -02
Saab 9-5 Aero Wagon A -07
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: B235R ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja Julle »

Oisko KAA tai kassu.
Viimeksi muokannut Julle, La Syys 14, 2024 08:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Aero - 00
Monikossa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: B235R ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Ja siinä tulikin mestarillinen kommentti autoaiheisella foorumilla.
Ootkos koskaan julle miettinyt jos pitäisit ihan omana tietona nuo möläytykset, kaikkia ei varmaan kiinnosta sutkautukset joita jotkut tulkitsee nettikiusaamisen muodoksi.
jos joku hakee ongelmaansa apua ei sinun tarvitse viisastella, vauva.fi foorumi sopii sinulle.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: B235R ei pysy käynnissä

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie ehkä ihan ensin katselisin läpi moottorin seudun, että kaikki letkut on paikoillaan ja ehjiä. Ohuet alipaineletkut osaa olla jo hapantuneita ja huohotuksessa esim. on mennyt esim. omasta femmasta jo kahdesti poikki se venakopasta öljyloukulle olevan putken takaiskuventtiili. Yleensä tuollainen totaalinen sammuminen ja että koneen saa pidettyä käynnissä kaasulla kielii isosta äkillisestä imuvuodosta. Pahimmat kokemukset on omalle kohdalle sattuneet niin, että ahtoputki irtoaa kaasuläppäkotelosta. Tuokin vika hävitti tyhjäkäynnin, mutta pystyin nilkuttamaan pajalle. Halpoina korjauskohteina on tietenkin tarkastaa kaasuläppäkotelon puhtaus ja pyyhkiä se brakecleaner - rätin kanssa puhtaaksi sisältä. Kaasuläppäkoteloitakin näistä on mennyt rikki. Omalle kohdalle on sellainen sattunut ja se haittasi käyntiä, mutta toisaalta antoi myös vikakoodeja. Sen korjasin itse purkaen ja tinaten hapantuneiden johtojen tilalle uudet johdot. Ihan se oli tehtävissä oleva homma. Rahamiehet/naiset toki vaihtaa uutta osaa tilalle, mutta niin ei ole aina pakko tehdä. Haulla löytyy tietoa läppäkoteloiden vioista. Kannattaa käyttää hakua.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin