Tukivarren holkki
Tukivarren holkki
Pitäisi vaihtaa -02 femman taka-akselille poikittaistukivarsien sisemmässä päässä olevat holkit tai helat (osanumero 4566378, yht. 4 kpl), kun näyttävät jo aika huonoilta ja katsastusaikakin lähenee. Onko joku teistä vaihtanut noita, eli onnistuuko ilman prässiä tai ulosvetäjää vaihto, vai olisiko helpompaa hommata ja vaihtaa uudet tukivarret, joissa nuo holkit näyttäis tulevan mukana?
Re: Tukivarren holkki
Olen vaihtanut ja vaihdoin tukivarretkin samalla kun olivat jo ruosteessa ja ajattelin hoitaa kerralla kuntoon kun vaihto oli jonkinmoinen työ. Piti irroittaa apurunko jotta saa ne ylemmät varret irti, sinänsä helppoa työtä ilman mitään ihmeempää murhetta mutta määrällisesti muutaman illan homma kun vanhan miehen tahdilla teen
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08
Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08
Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
Re: Tukivarren holkki
Omassa oli ylemmät ihan ruosteessa ja kun irroitin ne, tutkin tilanteen vasaran kanssa. Sain hakattua reiän tukivarteen. Kai niihin saa prässättyä uudet, mutta ei ne alkuperäisiltä vaikuttavat nivelet olleet väljät vielä 390tkm ajettuna. Kumi kyllä ikäänkuin pursui.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tukivarren holkki
Minun autossa nuo tukivarret ovat kyllä kovat ja ruosteettomat, mutta juurikin nuo Mertmin mainitsemat holkkien kumiosat alkavat olla aika rivon näköiset. Ajossa ei tunnu kyllä mitään väljyyttä tai muita oireita. Ajattelin että jos katsuri huomaa nuo niin saattaa tulla sanomista. Muilta osin alusta on kunnossa. Virossa nuo holkit ei maksaisi kuin 5-6 euroa kappale, joten olisi halpa remontti, jos pystyisi itse tekemään. Se vaan että kun ei ole hallitunkkia kummempaa nostinta käytössä, että viittiikö tuota alkaa itse edes yrittämään, niin pistää miettimään. No, on tässä vielä hetki aikaa miettiä mitä tekee...
Re: Tukivarren holkki
Spade tuossa jo kertoi ylempien olevan niin idiootisti, että apurunko pitää irrottaa. Kiinnityspultit tulee tankissa päin ja ne törmää tankkiin, kun alkaa irroittamaan. Ei se mahdoton ole tehdä, mutta apurungon joutuu laskemaan alemmaksi. Lisäksi pitää olle momenttiavain kiristystä varten. Astelevyä en hommannut loppukiristystä varten, vaan merkkasin asennot tussilla ja silmämääräisesti vedin lopun kireyden.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01