Biopower huono käynnistys
Biopower huono käynnistys
Elikkäs kylmä kone lähes mahdoton saada aamulla käyntiin ilman apuaineita....onko ideoita syystä
Re: Biopower huono käynnistys
Auto siis 2.0t 2007
-
- "Aero"
- Viestit: 425
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Biopower huono käynnistys
Kun lopulta lähtee käyntiin käykö auto kuitenkin heti moitteetta, vai kakooko se?
Jos adaptio on virheellinen ja moottorinohjaus syöttää liian vähän ainetta koneeseen voi autoa olla kovin vaikeaa saada käymään. Käynnistyttyäänkin voi kakoa pahasti kunnes kone lämpenee sen verran, että lambda herää töihin ja polttoaineen syöttöä lisätään. Toinen mahdollinen vikapaikka voi tietysti olla huonot tulpat ja/tai sytytyskasetti tai imuvuoto. Siinä noita muutamia ajatuksia mitä tuli itselleni mieleen.
Jos adaptio on virheellinen ja moottorinohjaus syöttää liian vähän ainetta koneeseen voi autoa olla kovin vaikeaa saada käymään. Käynnistyttyäänkin voi kakoa pahasti kunnes kone lämpenee sen verran, että lambda herää töihin ja polttoaineen syöttöä lisätään. Toinen mahdollinen vikapaikka voi tietysti olla huonot tulpat ja/tai sytytyskasetti tai imuvuoto. Siinä noita muutamia ajatuksia mitä tuli itselleni mieleen.
Re: Biopower huono käynnistys
Kun lähtee käyntiin niin käy nätisti...sytkäkasetti uusi samoin lambda ja ilmamassa mittari...tulpilla ajettu noin 3000km
Re: Biopower huono käynnistys
Joissain moottoreissa kampuran anturin rentoutuminen aiheuttaa huonoa kylmäkäynnistymistä, voisiko T7:nkin kanssa olla se syynä?
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
-
- "Aero"
- Viestit: 425
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Biopower huono käynnistys
Kyllä tämä on yksi vaihtoehto. Alkuun voi oireilla vaikeana käynnistyvyytenä ja sitten lakkaa toimimasta kokonaan. Vaihtaminen sitten alakautta. Sen voi vaihtaa yläkauttakin, mutta on niin hankala, että en edes yrittäisi jos vaan on mahdollista päästä auton alle. Jouduin aikanaan vaihtamaan omastani yläkautta Motonetin pihalla ja voin sanoa, ettei ollut mitään herkkua.
[Edit]
Ja jos/kun kyseisen osan joutuu vaihtamaan, niin siellä on muistaakseni o-rengas joka pitää seurata, että tulee pois kanssa. Ettei käy niin, että on kaksi tiivistettä peräjälkeen ja se ei sitten välttämättä toimi oikein semmosella asetelmalla.
Re: Biopower huono käynnistys
T-seiskoissa oireilee pääsääntöisesti lämpimänä, jäähdyttyään rikkinäiselläkin saa auton käyntiin.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Aero"
- Viestit: 425
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Biopower huono käynnistys
Re: Biopower huono käynnistys
Ja jos anturi on vaihdettu aiemmin vaikka tarvikkeeseen tai mihin tahansa muuhun kuin Bosch tai saab original, niin anturi voi tehdä tai olla tekemättä ihan mitä tahansa.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Biopower huono käynnistys
Mulla odottelee Hella:n valmistama anturi asentamista. Ihan mielenkiinnosta ajattelin moista kokeilla, onhan kaasuläppäkotelokin saman valmistajan tekele (+ että oli alle puolet Bosch:in hinnasta).
Pitää ehjä Bosch kuitenkin pitää kontissa mukana

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Biopower huono käynnistys
Oma kokemus oli akun sahaaminen tyhjäksi yhtenä talviaamuna. Syyksi paljastui viallinen lambda-anturi ja sen myötä täysin väärä etanoliadaptaatio.
E85:llä olen ajanut varmaan jotakuinkin 400tkm kaikkineen ja kyllä nämä t7:t sillä kokemuksella lähtee käyntiin säässä kuin säässä ihan laakista. Kone ei kestä kuormaa välttämättä ihan ekat sekunnit ja nollan tuntumassa joskus on vähän hakemista. Jos tosiaan odottaa sen hetkeä paikallaan, että lamb - arvo alkaa vilistää sid-infossa, silloin käynti on varmaa. Toi virheellinen adaptaatio on omalla kokemuksella se ehdottoman pahin ongelma. Toinen tapaus oli kampiakselin anturin kuolema, mutta sekään ei estänyt itseasiassa käynnistystä, vaan auto hyytyi lämmetessään. Tämä on käynyt kahdesti.
E85:llä olen ajanut varmaan jotakuinkin 400tkm kaikkineen ja kyllä nämä t7:t sillä kokemuksella lähtee käyntiin säässä kuin säässä ihan laakista. Kone ei kestä kuormaa välttämättä ihan ekat sekunnit ja nollan tuntumassa joskus on vähän hakemista. Jos tosiaan odottaa sen hetkeä paikallaan, että lamb - arvo alkaa vilistää sid-infossa, silloin käynti on varmaa. Toi virheellinen adaptaatio on omalla kokemuksella se ehdottoman pahin ongelma. Toinen tapaus oli kampiakselin anturin kuolema, mutta sekään ei estänyt itseasiassa käynnistystä, vaan auto hyytyi lämmetessään. Tämä on käynyt kahdesti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Biopower huono käynnistys
Hyvähän se kokeilumielessä on koittaa erilaisia vaihtoehtoja jos urheilumieltä löytyy. Ite tilasin Hellan pakkianturin femmaan ja Kiinassa tehty - saas nähdä meneekö käyttöön vai jääkö hyllyyn... Boschit ovat toistaiseksi olleet Euroopassa tehtyjä. Puhtaasti tarvikeantureista eri käyttökohteisiin jotka olen hyväksi ja toimiviksi itse havainnut omissa vekottimissa on EPS. Siltäkin näyttää kaa:ta saavan... Mutta koska femman edellisestä kaa:n vaihdosta tuli juuri 10v täyteen ja orkkis hajosi 11v iässä, niin pistän uuden Boschin tilaukseen. Mielummin vaihdan sen etukäteen kuin jään huoltoaseman pihaan niin kuin viimeksi.

#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Biopower huono käynnistys
Heti kun vaihto kampiakselin asento tunnistimen niin rupes pelittämään
-
- "Aero"
- Viestit: 425
- Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
- Paikkakunta: Savonlinna
- Viesti:
Re: Biopower huono käynnistys
Loistavaa!
Re: Biopower huono käynnistys
Hieno homma. Laitoitko orkkista vai tarviketta?
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA