Alkaa omat, ja kaverin keinot olemaan käytetty. Saabi hyytyi ajosta tien reunaan. Vikakoodinlukija mukana, joten koodit lukuun.
P0741 Momentinmuuntimen ogelma.
Koodeille resetti ja uudelleen käyntiin. Ei liikettä mihinkään suuntaan. Vikakoodina:
P0722 Ulostulon nopeusanturi, ei signaalia
Kaverin kanssa saatiin auto kuitenkin omaan pihaan lisädiagnoosia varten. Lisätietona vielä. Hetken seisonnan jälkeen, auto liikkuu omin voimin jonkun 20-50 metriä, kunnes yksikään vaihde ei mene päälle.
Nyt mitä diagnoosina on tehty:
Kokeiltu toisella ulostulon nopeusanturilla. Ei vaikutusta. Sisääntulon anturi kyllä antaa about moottorin kierrosluvun.
Piipattu solenoidit läpi yleismittarilla. Arvot mitä wisonlinen mukaan pitäisikin.
Laatikon liitin irti,
yleismittarilla mitataan:
S1 => H16-4 liittimen nastat 12 & 1; pitäisi olla 13ohm
S2 => H16-4 liittimen nastat 12 & 9; pitäisi olla 13 ohm
SL => H16-4 liittimen nastat 12 & 10; pitäisi olla 13 ohm
ST => H16-4 liittimen nastat 11 & 3; pitäisi olla 4 ohm
12V:llä kaikki solenoidit naksuteltiin läpi. SL ei naksunut. Vaihdettu solenoidi. Laitettu takaisin kasaan ja uudet nesteet sisään. Ei eloa.
Tämän jälkeen tuli vielä yksi havainto. Autossa virtojen ollessa päällä, moottori ei käynnissä, vaihde vapaalla. Jos pyörittää eturengasta, niin diagnostiikkatyökalu näyttää ulostuloanturille arvon. Moottori käydessä, vaihde vapaalla renkaan pyöritys ei anna signaalia tietokoneelle.
Laatikon ohjausyksikkö sökö? Maavika? Voiko laturi aiheuttaa häiriötä?
Uusi ohjausyksikkö löytyy, vaihtoa ei ole testattu. Tarvitseeko tehdä jotain kikkoja ohjausyksikön vaihdon yhteydessä. Vaihtopurkki samasta tekniikasta.
Ja kaikesta seikkailusta huolimatta. Ainoa vikakoodi on P0722
9-5 3.0 V6 Automaatti. Ei liikettä. P0741 P0722
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2025 11:07