Lohkolämmitin
Lohkolämmitin
Calixin elementti odottaa asennusta samassa muun remontin yhteydessä, mites se laitetaan, lyödään reikä siihen peltikorkkiin, revitään korkki pois, pikkuisen sen reiän putsausta ja tippa vaseliiniä elementtiin ja vasaralla paikalle?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kirjoitin tänne klubisivuille tammikuussa -05 seuraavan jutun lohkolämmittimen asennuksesta.
Laitoin Calix RE196 lohkolämmittimen 9-5:teen. Tuntuu toimivan. Asentaminen on aika tuskaa, jos lohkossa oleva tulppa on lyöty jo tehtaalla mahdollisimman syvälle.
Tulpan vetämiseksi ulos olisi hyvä olla ulosvetäjä, jos se mahtuu kyseiseen paikkaan (ei kokemusta). Itse otin tulpan pois sopivankokoisella pistepuikolla ja pienellä vasaralla. Pistepuikon kärki oli hiukan pyöristetty. Tulppaa pitää lyödä pistepuikolla oikeanpuoleiselta reunalta (apukuskinpuoli) niin, että tulppa pyörähtää reijässään poikittain ja sen jälkeen pääsee vetämään pihdeillä tulpan pois. Jos tulppaa lyö "väärältäpuolelta", niin se ei mahdukkaan kääntymään, koska sylinterin ulkoseinämä tulee vastaan ja se saattaa kimmahtaa moottorin sisälle niin sanottuun taskuun. Sieltä sen saa ongittua esim. mangneetin avulla reijän kohdalle ja siitä kampeamalla ulos. Ps. perskohtaista kokemusta!!
Lohkolämppärin asennus vaatii myös sinnikkyyttä, koska sen saaminen oikeaan asentoon ei ainakaan Calix kohdalla ollut aivan helppoa.
Jos ostaa Calix-lohkolämmittimen kannattaa ostaa myös alumiinen sukka liittimen suojaksi, jotta liitin ei kuumenesi liikaa ja sulaisi.
Laitoin Calix RE196 lohkolämmittimen 9-5:teen. Tuntuu toimivan. Asentaminen on aika tuskaa, jos lohkossa oleva tulppa on lyöty jo tehtaalla mahdollisimman syvälle.
Tulpan vetämiseksi ulos olisi hyvä olla ulosvetäjä, jos se mahtuu kyseiseen paikkaan (ei kokemusta). Itse otin tulpan pois sopivankokoisella pistepuikolla ja pienellä vasaralla. Pistepuikon kärki oli hiukan pyöristetty. Tulppaa pitää lyödä pistepuikolla oikeanpuoleiselta reunalta (apukuskinpuoli) niin, että tulppa pyörähtää reijässään poikittain ja sen jälkeen pääsee vetämään pihdeillä tulpan pois. Jos tulppaa lyö "väärältäpuolelta", niin se ei mahdukkaan kääntymään, koska sylinterin ulkoseinämä tulee vastaan ja se saattaa kimmahtaa moottorin sisälle niin sanottuun taskuun. Sieltä sen saa ongittua esim. mangneetin avulla reijän kohdalle ja siitä kampeamalla ulos. Ps. perskohtaista kokemusta!!
Lohkolämppärin asennus vaatii myös sinnikkyyttä, koska sen saaminen oikeaan asentoon ei ainakaan Calix kohdalla ollut aivan helppoa.
Jos ostaa Calix-lohkolämmittimen kannattaa ostaa myös alumiinen sukka liittimen suojaksi, jotta liitin ei kuumenesi liikaa ja sulaisi.
Pakosarjaa ei tarvitse irrottaa, ehkä peili olisi hyvä apuväline. Pakosarjan suojapelti pitää irrottaa.ng900aero kirjoitti:Mites on, pääseekö sen asentamaan irrottamatta pakosarjaa? Jossei pääse niin saa asennus odottaa syksyyn. Näyttäisi olevan vähän tiellä kuten se pakosarjan takana kulkeva ohut metallinen vesiputkikin.
AeroWagonissa se on laitettu maskiin ja maski on hajonnut sen töpselin vierestä, eli ei hyvä. Jos itse saisin valita paikan, niin laittaisin puskuriin rekisterikilven viereen. Entisessä autossa se oli kuskin puolella puskurin sivussa ja lyhyt johto ei riittänyt, jos ajoi auton lämmitystolpan väärälle puolelle työpaikan parkkiksella... Se oli tietysti ratkaistavissa 5 metrisellä johdolla.
Eski
Eski
Itellä oli maskissa alkujaan, mutta vaihdoin sen apparin puolelle puskurin sivuun. Kotona sekä työmaalla on tolppa tuolla puolella, joten ihan hyvässä paikkaa.
Tuo rekisteri kilven vieressä olisi kyllä myös hyvä paikka. Aika poraaminen vaan, kun siinä kohdassa menee vaimennus"vaahto" sekä runkopalkki
Tuo rekisteri kilven vieressä olisi kyllä myös hyvä paikka. Aika poraaminen vaan, kun siinä kohdassa menee vaimennus"vaahto" sekä runkopalkki
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
- Paikkakunta: Wilppula
- Viesti:
siin
Joo, suositttelen laittaan sen siihen esim. kuskin puolelle kilven alle. omassa on se siinä ja yleensä piuha riittää hyvin kummallekin puolelle.siihen kilven allekin voisi saada ihan nätisti kiinni.
ja ei näy se pistoke häiritsevästi..
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08