Lohkolämmitin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Calixin elementti odottaa asennusta samassa muun remontin yhteydessä, mites se laitetaan, lyödään reikä siihen peltikorkkiin, revitään korkki pois, pikkuisen sen reiän putsausta ja tippa vaseliiniä elementtiin ja vasaralla paikalle?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vie Saloon Hagströmille. Ne kiinnittää lohkarin alle neljässä tunnissa montaa osaa hajottamatta. :?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

En taida asioida kyseisessä paikassa :D Olis mullakin pari hassua tarinaa tuosta meidän lähikorjaamosta mutta jääköön kertomatta ;)
Eli pitääpä hitsillä kyhätä jonkinlainen rauta jottei tartte elementtiä murjoa, thanks!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mites on, pääseekö sen asentamaan irrottamatta pakosarjaa? Jossei pääse niin saa asennus odottaa syksyyn. Näyttäisi olevan vähän tiellä kuten se pakosarjan takana kulkeva ohut metallinen vesiputkikin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ijw
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja ijw »

Kirjoitin tänne klubisivuille tammikuussa -05 seuraavan jutun lohkolämmittimen asennuksesta.

Laitoin Calix RE196 lohkolämmittimen 9-5:teen. Tuntuu toimivan. Asentaminen on aika tuskaa, jos lohkossa oleva tulppa on lyöty jo tehtaalla mahdollisimman syvälle.
Tulpan vetämiseksi ulos olisi hyvä olla ulosvetäjä, jos se mahtuu kyseiseen paikkaan (ei kokemusta). Itse otin tulpan pois sopivankokoisella pistepuikolla ja pienellä vasaralla. Pistepuikon kärki oli hiukan pyöristetty. Tulppaa pitää lyödä pistepuikolla oikeanpuoleiselta reunalta (apukuskinpuoli) niin, että tulppa pyörähtää reijässään poikittain ja sen jälkeen pääsee vetämään pihdeillä tulpan pois. Jos tulppaa lyö "väärältäpuolelta", niin se ei mahdukkaan kääntymään, koska sylinterin ulkoseinämä tulee vastaan ja se saattaa kimmahtaa moottorin sisälle niin sanottuun taskuun. Sieltä sen saa ongittua esim. mangneetin avulla reijän kohdalle ja siitä kampeamalla ulos. Ps. perskohtaista kokemusta!!
Lohkolämppärin asennus vaatii myös sinnikkyyttä, koska sen saaminen oikeaan asentoon ei ainakaan Calix kohdalla ollut aivan helppoa.
Jos ostaa Calix-lohkolämmittimen kannattaa ostaa myös alumiinen sukka liittimen suojaksi, jotta liitin ei kuumenesi liikaa ja sulaisi.
ijw
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja ijw »

ng900aero kirjoitti:Mites on, pääseekö sen asentamaan irrottamatta pakosarjaa? Jossei pääse niin saa asennus odottaa syksyyn. Näyttäisi olevan vähän tiellä kuten se pakosarjan takana kulkeva ohut metallinen vesiputkikin.
Pakosarjaa ei tarvitse irrottaa, ehkä peili olisi hyvä apuväline. Pakosarjan suojapelti pitää irrottaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kiitokset neuvoista, nyt on kuitenkin öljypohja, männät, pakosarja, turbo ja kansi pois paikaltaan joten asentaminen ei tuota tuskaa :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mistäs löydän läpivientipaikan sisähaaroittimelle?
Mihinkä kohtaan olette laittaneet noita pistokkeita, puskurin kylkeen, maskiin, vai jonnekin muualle?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

AeroWagonissa se on laitettu maskiin ja maski on hajonnut sen töpselin vierestä, eli ei hyvä. Jos itse saisin valita paikan, niin laittaisin puskuriin rekisterikilven viereen. Entisessä autossa se oli kuskin puolella puskurin sivussa ja lyhyt johto ei riittänyt, jos ajoi auton lämmitystolpan väärälle puolelle työpaikan parkkiksella... Se oli tietysti ratkaistavissa 5 metrisellä johdolla.

Eski
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itellä oli maskissa alkujaan, mutta vaihdoin sen apparin puolelle puskurin sivuun. Kotona sekä työmaalla on tolppa tuolla puolella, joten ihan hyvässä paikkaa.

Tuo rekisteri kilven vieressä olisi kyllä myös hyvä paikka. Aika poraaminen vaan, kun siinä kohdassa menee vaimennus"vaahto" sekä runkopalkki :?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Frostgrey kirjoitti: Tuo rekisteri kilven vieressä olisi kyllä myös hyvä paikka. Aika poraaminen vaan, kun siinä kohdassa menee vaimennus"vaahto" sekä runkopalkki :?
Ei ihan siihen kohtaan, mutta niille nurkille :D

Eski
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

siihen kilven allekin voisi saada ihan nätisti kiinni.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tattis vinkeistä, täytyy etsiä jokin kohta jossa on esim skraadu ja lätkästä siihen ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
The Black 9-5
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
Paikkakunta: Wilppula
Viesti:

siin

Viesti Kirjoittaja The Black 9-5 »

siihen kilven allekin voisi saada ihan nätisti kiinni.
Joo, suositttelen laittaan sen siihen esim. kuskin puolelle kilven alle. omassa on se siinä ja yleensä piuha riittää hyvin kummallekin puolelle.
ja ei näy se pistoke häiritsevästi.. :wink:
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ok, eli kilven alle ulkopistoke, mutta mites sen läpiviennin kanssa, löytyykö rintapellistä apparin jalkatilan luota jokin kumitötterö josta voisi painaa johdon läpi?
Eikös esim. 1400W sisälämppäri ole ihan bueno 9-5:een?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin