Epätoivo valtaa 9-5:n kanssa !!!! Mihin huoltoon U:ki-Turku
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti:
Epätoivo valtaa 9-5:n kanssa !!!! Mihin huoltoon U:ki-Turku
Joo, eli auto on 2.3t -98 ajettu 230tkm. Auto savuttaa seisottuaan joitakin tunteja, puhumattakaan jos auto seisoo päiviä. Savua tulee niin paljon ettei sitä voi käsittää. Usein auto myös vinkuu kylmänä muutaman minuutin. Öljyä kuluu 4-8 litraa/10 000 km.Siis lisäystarve on tuo!!! Pari kertaa on jo käynyt niin että öljyn pinta on ollut niin alhaalla ettei tikku kastu ollenkaan, eli olen unohtanut tankata öljyvarastot. Lisäksi kone korisee ja mielestäni jakoketju rohisee.Turun metroautossa sanottiin että turbo on väljä, vaikka se on vaihdettu 23 000 km aiemmin ?!?!? En oikein usko tuohon diagnoosiin, eli kysymys onkin: MIHIN HELVETTIIN VOIN TÄMÄN RAKKINEEN VIEDÄ ???? Pitäisi löytää joku paikka jossa osataan auttaa. Koitin selittää noista huohotinputkijutuista sun muista, mutta sanoivat että ei niissä mitään vikoja ole.
toki autossa on paljon muutakin vikaa,niin taitaa olla kaikissa? Tässä jotain listaa:
-Flekti käynnistyy omia aikojaan
-Airbag valo palaa
-Ikkunat suhisevat jos niitä ei laske hieman alaspäin
-Ilmoittaa joskus että virta-avain on "väärä"
-mittarivaloja pimeänä,fasten seatbelt myös,nyrkki auttaa.
-sammuilee risteyksiin
-tehot hukkuneet
-alavääntö puutuu
...jne....
Lienee olisi viisainta pyrkiä jollain hankkiutamaan eroon autosta, mutta kuka tämän ostaa, ei kukaan.
Siis apua tarvittaisiin.
toki autossa on paljon muutakin vikaa,niin taitaa olla kaikissa? Tässä jotain listaa:
-Flekti käynnistyy omia aikojaan
-Airbag valo palaa
-Ikkunat suhisevat jos niitä ei laske hieman alaspäin
-Ilmoittaa joskus että virta-avain on "väärä"
-mittarivaloja pimeänä,fasten seatbelt myös,nyrkki auttaa.
-sammuilee risteyksiin
-tehot hukkuneet
-alavääntö puutuu
...jne....
Lienee olisi viisainta pyrkiä jollain hankkiutamaan eroon autosta, mutta kuka tämän ostaa, ei kukaan.
Siis apua tarvittaisiin.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti:
lisäys
Pieni lisäys. Savua tulee vain vajaan minuutin verran, ei koskaan muuten.Öljyvuotoja ei ole
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Epätoivo valtaa 9-5:n kanssa !!!! Mihin huoltoon U:ki-Tu
Ensimmäisenä tulee mieleen, että moottori on päässyt putoamaan. Tuppaavat tukiraudat sekä myös muut rakenteet ruostumaan parissa kuukaudessa näissä puhki ja sen jälkeen menee huomattavia summia paitsi korjaukseen myös moottorin etsimiseen, harva muistaa minne on sen matkoillaan hukannut. Eräskin Saabilla työkseen matkaa ilman sen kummempaa syytä ajava on jo kahden kuukauden ajan kierrellyt ympäri Koillis-Suomea etsimässä tyystin kadonnutta moottoriaan! Onneksi hän saa työttömyyskorvauksen asianmukaisine hotellilisineen nyt, kun Saab seisoo Kannelmäen suorastaan legendaarisen Prisman lähettyvillä pukeilla tuettuna 60 asteen kulmassa nokka kohti taivasta - ilman moottoria! Tarkempaa paikkaa en voi nyt paljastaa, koska auto on helppo varastaa - myös koko sähköjärjestelmä lukittavine hammasrattaineen hajosi tästä juuri ensi vuonna valmistetusta uudenkarheasta yksilöstä.Savusaappi kirjoitti:Joo, eli auto on 2.3t -98 ajettu 230tkm. ...
-tehot hukkuneet
-alavääntö puutuu
...jne....
No joo, jos todella asiat on noin huonosti niin korjaus alkaa mennä hurjan kalliiksi missä vaan. Harmillinen tilanne.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ahdin huoltoon. Etsi alueeltasi turbo huoltoja ja kysy hintaa korjaussarjalle. Noi muut viat on lampunvaihtoja ja joitain pikku näperryksiä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Jos noin on, niin taustatutkimus on jäänyt puolitiehenng900aero kirjoitti:Ethän vaan lukenut tältä palstalta kaikkia mahdollisia 9-5:n vikoja ja koonnut niistä tämän artikkelisi?
Tuossa vanhassa romussa on vielä ehjät takaiskarit ja perän puslat, SID:issä ei ole puuttuvia pikseleitä, DI-kasetti taitaa olla kunnossa kun auto vielä suostuu käymään.
Rengastuskin on tsägällä sattunut kohilleen, kun romu ei edes hyökkäile maantiellä kaistalta toiselle.
Tosin mihin se nyt hyökkäilis rikkinäisellä ahtimella, eihän se jaksa antaa painetta sökön mankkuvenan ohjaamana senkään vertaa, että falskaava bypass tärähtäis kaasua löysätessä.
Jne...
Kyllä tähän on sitten ehkä syytä lisätä, että kirjoittaja on onnellinen -98 vuosimallisen 9-5 2,3t:n omistaja, jos satunnaisen lukijan sarkasmifiltteri sattuu olemaan epäkunnossa
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti:
Auton vanha omistaja sanoi että venttiilivarrenkumit on vaihdettu. Voiko toi turbo oikeasti olla taas vaihtokunnossa? Siis niinkuin jo aiemmin kerroin, turbo on vaihdettu. Näkivät sen metro-autossa koneelta ja muistivat autonkin rekisterinumeron perusteella...
Mullahan oli koko pointti asiassa se että teenkö turhan huollon turboon vai en? Olen soittanut kuopioon turbohuoltoon jossa turbon peruskorjaus tehtäisiin n. 350euroon. Mainitsi puhelimessa jostain garretin valmistusfibastakin....
Mullahan oli koko pointti asiassa se että teenkö turhan huollon turboon vai en? Olen soittanut kuopioon turbohuoltoon jossa turbon peruskorjaus tehtäisiin n. 350euroon. Mainitsi puhelimessa jostain garretin valmistusfibastakin....
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
SAVUTUSTA
tervehdys.tuntuu tuo saab kyllä uskomattomalta.mitä öljyä se syö noin hitosti onko se varppina oikeaa????.jos öljyä kuluu noin palon jo ennen ahtimen vaihtoa niin miksei kattia vaihdettu jo silloin kun ahdin vaihdettiin ei nimittäin varmana tuo kärry toiminut kunnolla.siksi sammuilee tyhjäkäynillä ja savuttaa vieläkin kun katti on paska ja sillä konstin saa myös koneen hajalle.huom.näin toimittu oikessa tapauksessa mutta kilometreja 340tkm.onko orkis kilsat.????????????????
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti:
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti: