Epätoivo valtaa 9-5:n kanssa !!!! Mihin huoltoon U:ki-Turku

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Savusaappi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Epätoivo valtaa 9-5:n kanssa !!!! Mihin huoltoon U:ki-Turku

Viesti Kirjoittaja Savusaappi »

Joo, eli auto on 2.3t -98 ajettu 230tkm. Auto savuttaa seisottuaan joitakin tunteja, puhumattakaan jos auto seisoo päiviä. Savua tulee niin paljon ettei sitä voi käsittää. Usein auto myös vinkuu kylmänä muutaman minuutin. Öljyä kuluu 4-8 litraa/10 000 km.Siis lisäystarve on tuo!!! Pari kertaa on jo käynyt niin että öljyn pinta on ollut niin alhaalla ettei tikku kastu ollenkaan, eli olen unohtanut tankata öljyvarastot. Lisäksi kone korisee ja mielestäni jakoketju rohisee.Turun metroautossa sanottiin että turbo on väljä, vaikka se on vaihdettu 23 000 km aiemmin ?!?!? En oikein usko tuohon diagnoosiin, eli kysymys onkin: MIHIN HELVETTIIN VOIN TÄMÄN RAKKINEEN VIEDÄ ???? Pitäisi löytää joku paikka jossa osataan auttaa. Koitin selittää noista huohotinputkijutuista sun muista, mutta sanoivat että ei niissä mitään vikoja ole.
toki autossa on paljon muutakin vikaa,niin taitaa olla kaikissa? Tässä jotain listaa:
-Flekti käynnistyy omia aikojaan
-Airbag valo palaa
-Ikkunat suhisevat jos niitä ei laske hieman alaspäin
-Ilmoittaa joskus että virta-avain on "väärä"
-mittarivaloja pimeänä,fasten seatbelt myös,nyrkki auttaa.
-sammuilee risteyksiin
-tehot hukkuneet
-alavääntö puutuu

...jne....

Lienee olisi viisainta pyrkiä jollain hankkiutamaan eroon autosta, mutta kuka tämän ostaa, ei kukaan.
Siis apua tarvittaisiin. :cry:
Savusaappi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

lisäys

Viesti Kirjoittaja Savusaappi »

Pieni lisäys. Savua tulee vain vajaan minuutin verran, ei koskaan muuten.Öljyvuotoja ei ole
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Oisko paalattavaksi (vitsivitsi) :oops:
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Kuuluneekohan lisäturvan piiriin.(Jatkettu moottoritakuu 8v).
Ps.Jokatapauksessa otan osaa,minun vikalista huomattavasti pienempi.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Ota pari hotaa, se rauhottaa. Jos joskus saat sen auton ja kortin, niin palataan asiaan.. :D :D
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ethän vaan lukenut tältä palstalta kaikkia mahdollisia 9-5:n vikoja ja koonnut niistä tämän artikkelisi? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Epätoivo valtaa 9-5:n kanssa !!!! Mihin huoltoon U:ki-Tu

Viesti Kirjoittaja TK »

Savusaappi kirjoitti:Joo, eli auto on 2.3t -98 ajettu 230tkm. ...
-tehot hukkuneet
-alavääntö puutuu

...jne....
Ensimmäisenä tulee mieleen, että moottori on päässyt putoamaan. Tuppaavat tukiraudat sekä myös muut rakenteet ruostumaan parissa kuukaudessa näissä puhki ja sen jälkeen menee huomattavia summia paitsi korjaukseen myös moottorin etsimiseen, harva muistaa minne on sen matkoillaan hukannut. Eräskin Saabilla työkseen matkaa ilman sen kummempaa syytä ajava on jo kahden kuukauden ajan kierrellyt ympäri Koillis-Suomea etsimässä tyystin kadonnutta moottoriaan! Onneksi hän saa työttömyyskorvauksen asianmukaisine hotellilisineen nyt, kun Saab seisoo Kannelmäen suorastaan legendaarisen Prisman lähettyvillä pukeilla tuettuna 60 asteen kulmassa nokka kohti taivasta - ilman moottoria! Tarkempaa paikkaa en voi nyt paljastaa, koska auto on helppo varastaa - myös koko sähköjärjestelmä lukittavine hammasrattaineen hajosi tästä juuri ensi vuonna valmistetusta uudenkarheasta yksilöstä.

No joo, jos todella asiat on noin huonosti niin korjaus alkaa mennä hurjan kalliiksi missä vaan. Harmillinen tilanne.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ahdin huoltoon. Etsi alueeltasi turbo huoltoja ja kysy hintaa korjaussarjalle. Noi muut viat on lampunvaihtoja ja joitain pikku näperryksiä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

ng900aero kirjoitti:Ethän vaan lukenut tältä palstalta kaikkia mahdollisia 9-5:n vikoja ja koonnut niistä tämän artikkelisi? :D
Jos noin on, niin taustatutkimus on jäänyt puolitiehen :cry:

Tuossa vanhassa romussa on vielä ehjät takaiskarit ja perän puslat, SID:issä ei ole puuttuvia pikseleitä, DI-kasetti taitaa olla kunnossa kun auto vielä suostuu käymään.
Rengastuskin on tsägällä sattunut kohilleen, kun romu ei edes hyökkäile maantiellä kaistalta toiselle.
Tosin mihin se nyt hyökkäilis rikkinäisellä ahtimella, eihän se jaksa antaa painetta sökön mankkuvenan ohjaamana senkään vertaa, että falskaava bypass tärähtäis kaasua löysätessä.

Jne... :roll:

Kyllä tähän on sitten ehkä syytä lisätä, että kirjoittaja on onnellinen -98 vuosimallisen 9-5 2,3t:n omistaja, jos satunnaisen lukijan sarkasmifiltteri sattuu olemaan epäkunnossa :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Onkos savusaapista katottu venttiilinvarsien kumit? Minulla edellisessä
saapissa niiden kuluminen aiheutti käynnistyksen yhteydessä sankkaa savutusta. Ja öljyä kului n. 2 litraa / 10 tkm.
Savusaappi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savusaappi »

Auton vanha omistaja sanoi että venttiilivarrenkumit on vaihdettu. Voiko toi turbo oikeasti olla taas vaihtokunnossa? Siis niinkuin jo aiemmin kerroin, turbo on vaihdettu. Näkivät sen metro-autossa koneelta ja muistivat autonkin rekisterinumeron perusteella...
Mullahan oli koko pointti asiassa se että teenkö turhan huollon turboon vai en? Olen soittanut kuopioon turbohuoltoon jossa turbon peruskorjaus tehtäisiin n. 350euroon. Mainitsi puhelimessa jostain garretin valmistusfibastakin....
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Kuten jo aiemmin mainitsin niin,kuuluneekohan lisäturvan piiriin.(Jatkettu moottoritakuu 8v).

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

SAVUTUSTA

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

tervehdys.tuntuu tuo saab kyllä uskomattomalta.mitä öljyä se syö noin hitosti onko se varppina oikeaa????.jos öljyä kuluu noin palon jo ennen ahtimen vaihtoa niin miksei kattia vaihdettu jo silloin kun ahdin vaihdettiin ei nimittäin varmana tuo kärry toiminut kunnolla.siksi sammuilee tyhjäkäynillä ja savuttaa vieläkin kun katti on paska ja sillä konstin saa myös koneen hajalle.huom.näin toimittu oikessa tapauksessa mutta kilometreja 340tkm.onko orkis kilsat.????????????????
Savusaappi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savusaappi »

No nyt asiaan on tullut korjaus sikäli. että ottivat metro-autossa venttiilikopan kannen irti, sieltä olivat reiät menneet tukkoon. Nyt auto ei enää savuta, öljynkulutuksesta en osaa vielä sanoa. Onneksi ei tullut ostettua uutta turboa...sanoivat että turbo on ehjä....tällä kertaa...
Savusaappi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savusaappi »

Ai niin, kyllä ne venttilivarrenkumit on vaihdettu, vanha omistaja on upottanut yli 2000 euroa autoon täysin turhaan ja myi poiskin isolla alennuksella savutuksen takia. Vanha omistaja siis on teettänyt ton kumirempan ja kaksi turboremonttia....
Vastaa Viestiin