Rytmihäiriöt 9-5 v6 Griffinissä?!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pellar05
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Elo 28, 2004 21:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Rytmihäiriöt 9-5 v6 Griffinissä?!

Viesti Kirjoittaja pellar05 »

Rytmihäiriö ilmennyt jonkin aikaa silloin tällöin ..nyt tilanne pahentunut.
Ei vikakoodeja mutta käytin testerin perässä..ei ilmennyt ihmeempää...
sylinterit 4,5,6 sytytysshäiriöitä. Oli juuri 110k huollossa jossa vaihdettu ohjelman mukaan lähes kaikki, myös tulpat.

Rytmihäiriö on siis juuri samanoloinen..kuin kävisi vain muutamalla pytyllä
hetkittäin...tyhjäkäynnillä ravistaa konehuonetta...

Kierroksilla eli nopeammassa ajossa ei sitä huomaa, mutta juuri käynnistyksen jälkeen ja pienillä nopeuksilla ilmenee..aika ajoin.

DI boxi on tilauksessa ja arvailuja siihen suuntaan on ilmassa...

Mistä voisi olla kyse?? Onko oireet jollekin tuttuja..ja lääke niihin.
griffinowner
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

Ehkä benssapumppu oireilee, toisaalta Griffinissä V6 on kaksi eri DI-kasettia joten ehkä yksi DI:stä on syyllinen. Jos iso huolto on juuri takana, kyllä kannattaa mennä ja kysyä että he vähän katsovat tätäkin asia.

T. Georgios
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

DI:tä veikkaan vahvasti. Onko tuossa kaksi itsenäisesti toimivaa Di:tä vaiko pää Di ja orja (=dummy) Di?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

DI:tä veikkaan vahvasti. Onko tuossa kaksi itsenäisesti toimivaa Di:tä vaiko pää Di ja orja (=dummy) Di?
On yksi kolmelle sylinderille ja toinen lopuille. Onko joku näistä johtavassa asemassa en osa sanoa.
Kuulemma ne on helppo vaihtaa. Jos onnistut itse vaihtamaan laittaa pari kuvaa (jos on helppoa). T. Georgios
pellar05
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Elo 28, 2004 21:07
Paikkakunta: Seinäjoki

se rytmihäiriö

Viesti Kirjoittaja pellar05 »

Testeri oli rytmihäiriön aikana kiinni eikä ilmaissut mistään ongelmasta koodilla. Pitäisikö bensapumpun häiriön näkyä testerissä?

Huolto vaihtaa kasetin nyt , mutta jos kuvia on, niin vastaisen varalle voisi niille olla käyttöä.

Vai on Griffinissä kaksi DI kasettia - huh huh - siiksä tupla ahdistus ja joku ns. asiantuntija oli sitä mieltä että V6 koneessa ei ole ollenkaan DI kasettia....? mielenkiintoista.

DI kasetin oireet palstalla on olleet kerrasta poikki - tämä on vaivannut jo kuukausia joskin nyt 2 viikkoa aktiivisemmin...joten mitenköhän lienee.. :?
griffinowner
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: se rytmihäiriö

Viesti Kirjoittaja koistha »

pellar05 kirjoitti:Testeri oli rytmihäiriön aikana kiinni eikä ilmaissut mistään ongelmasta koodilla. Pitäisikö bensapumpun häiriön näkyä testerissä?
Juttelin viime viikolla erään kanssa, jolla oli ollut uudesta asti 9-5:ssä pientä ihmeellistä nykimistä. Vika saattoi olla poissa välillä pitkäänkin.
Oli kuulemma tutkittu useaan kertaan eikä mistään tullut ilmi ongelmaa (=ei vikakoodeja), kunnes sitten yhtenä päivänä auto simahti yhteen ylämäkeen ja ilmeisesti varsin kaukana sivistyksestä. Bensapumppu oli mennyt. Eli vastauksena kysymykseesi: en usko, että bensapumppu antaa virhekoodia. Tämän kaverin auto oli 2003-mallinen 2.0t, tällä hetkellä sillä on ajettu alle 50tkm.

Olarin Länsiauton mukaan sytytyskasetin voi testata nollaamalla Techillä nakutuslukemat ja ajamalla esim. korttelin (suhteellinen käsite...) ympäri. Jos kasetti on menossa, niin tämän pikku lenkin aikana pitäisi tulla suhteettoman paljon nakutuksia yhden sylinterin/-rien kohdalle. Tai ainakin näin olen ymmärtänyt eli voin puhua myös läpiä päähäni.
Satutko muistamaan oliko ko. asiasta puhetta huollossa käydessäsi ?
Bensapumppu muuten maksaa tuommoiset vajaat viitisen sataa, tuli sekin selvitettyä viime viikolla.... :cry:
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

Vai on Griffinissä kaksi DI kasettia - huh huh - siiksä tupla ahdistus
Parempi kaksi, jos yksi hajoa on jäljellä 3 sylinderiä joilla pääsee korjaamolle. Joiden mielestä vara DI-kasetti pitäisi Saab auton omistajan vakiovaruste. T. Georgios
pellar05
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Elo 28, 2004 21:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: se rytmihäiriö

Viesti Kirjoittaja pellar05 »

Satutko muistamaan oliko ko. asiasta puhetta huollossa käydessäsi ?
Bensapumppu muuten maksaa tuommoiset vajaat viitisen sataa, tuli sekin selvitettyä viime viikolla.... :cry:[/quote]

Boxi vaihdettu - kesti päälliköltä 5 min. - torksi on MUST. Kaksi itsenäistä Boxia on ja 300€ / kipale hintaa - halbaa hupaa..

Eivät ainkaan täällä huollossa DI boxia testailleet muuten kuin sytyshäiriötä tutkimalla..?

Toistaiseksi ei ole vika oireillut...saa nähdä miten jatkuu. Olishan se mukava kun saisi varmuuden mistä ongelma johtuu.
griffinowner
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Georgios Nikolakaros kirjoitti:
Vai on Griffinissä kaksi DI kasettia - huh huh - siiksä tupla ahdistus
Parempi kaksi, jos yksi hajoa on jäljellä 3 sylinderiä joilla pääsee korjaamolle. Joiden mielestä vara DI-kasetti pitäisi Saab auton omistajan vakiovaruste. T. Georgios
Jos yksi DI-hajoaa ja ajat korjaamolle pätkien niin saat todennäköisesti vaihtaa Katin myös. Ei meinaan tykkää bensasta pakoputkessa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

Jos yksi DI-hajoaa ja ajat korjaamolle pätkien niin saat todennäköisesti vaihtaa Katin myös. Ei meinaan tykkää bensasta pakoputkessa.
Kiitos, hyvää tietää. Eli vaihdetaan heti.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ei sitä oikoseltaan tarvi vaihtaa... Päästöjen mittaus vaan tehtävä ja jos arvot on kohdallaan niin ei tarvi vaihella. Kannattaa kuitenkin käydä hieman ajelemassa katti "kuumaksi" jotta romut palaa katista ja sitten mittaus.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin