On se vaan hiton hyvä auto :)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6445
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

ng900aero kirjoitti:Ainakaan meikäläinen ei ole väittänyt tonnaria yhtään aidommaksi saabiksi kuin 9-5, tai edes paremmaksi, sopii vaan meikäläiselle paremin kuin uudempi versio, lähinnä ryhdikkäämmän istuma-asentonsa ja hieman avaremman kabiininsa vuoksi.
Molemmat ovat upeita vehkeitä.
Pidäs Eski vaan ratista kiinni ajaessasi ettet joudu pöpelikköön :D
Et olekaan...
Kurko kirjoitti:Kai tuo vaihto on sitten edessä, kun tuossa nykyisessä on mittarissa puolmiljoonaa, eli noin neljän-viiden vuoden päästä.
Hitsi joutuuko sitä silloin Oopelin ostamaan vai onko merkin vaihto ajankohtaista. :?:
Mutta tätä juuri tarkoitin. Voisin yhtä hyvin sanoa, että ennemmin ajan ooppelilla (9-5) kuin fiatilla (9000)... Käykääpä ajamassa Vectra ja sen jälkeen 9-5, niin tuskin väitätte niitä samaksi autoksi... ja jos Vectra tuntuu paremmalta, niin sittenhän auton vaihto tulee paljon halvemmaksi :lol:

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Samaistaminen ooppeliin on aika mautonta, vaikkakin meikällä tänään jäi lisäjarruvalon suojamuovi ja selkänojan säätöpyörä käteen 8O :D Ok, käyttäjästä/asentajasta johtuvia hommia nuo olivat.
Jos 9-5 olisi Vectra niin eikö 9-3SS olisi sitten vastaavasti Astra? :lol:
Ooppelismin viljely huumorimielessäkin saattaa olla haitaksi merkin imagolle jos/kun asioista ymmärtämättömät/autonvaihtoa harkitsevat lukevat näitä juttuja.

Pakko silti sortua vielä yhteen opelismiin: onkos 9-5:n takajousitus Saabin omaa suunnittelua vai onko sen rakenne lainattu jostain GM:n muusta tuotteesta? On mielestäni erittäin hienosti toimiva ja reagoiva konstruktio, oli sen suunnitellut mikä taho hyvänsä.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Elo 08, 2005 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

(Ja kohta tulee kaikilta turpaan...)

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Moi

Vaihdoin viime syksynä -99 mallin 2,0 Vectran (ajettu tuolloin 100tkm) -02 mallin 2,3t 9femma farmariin (ajettu tuolloin 81tkm). Kyllä Saab on aina Saab, mutta rehellisyyden nimissä tuolla ****illa oli 195/65/15 kumeilla jämäkämpi ajotuntuma mutkaisilla varsinais-suomalaisilla asfalttiteillä kuin tuolla Saabilla on 215/55/16 kiekotuksella. Niin, ja Saabissanihan ei ole tuota ns. urheilualustaa :oops: Toisaalta tuo Vecarakin oli ihan tavallinen edition 100 eikä mikään Sport. Joka tapauksessa, ****in ajo-ominaisuuksia on ihan turha haukkua, jos niistä ei ole riittävästi kokemusta 8)

Siis Saabini ovat 100-0 parempia autoja kuin tuo ****! Mielipiteeni on vain se, että isosaabi (ei-Aero) on suunniteltu enemmänkin mukavuuden haluisille, kun taas sakemanni räätälöi autonsa alustan kovemmaksi ja mehr pünktlich :?: kun kaikilla vempeleillä pitää pystyä päästelemään autobahnilla juuri se, mitä myllystä irtoaa, käytännössä, laillisesti, joka päivä, eikä vain Talladegan ovaalilla mainostarkoituksessa :wink: . Ja pitäähän tuon vain etuvetoisen mutta SUV:n kokoisen järkäleen painonkin tuntua jossain?

Okei, vetäydyn takavasemmalle odottamaan tyrmäystä.

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Vastaa Viestiin