Aero alkoi röpeltämään

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pete2410
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 22:59
Paikkakunta: Helsinki

Aero alkoi röpeltämään

Viesti Kirjoittaja pete2410 »

No niin, tuli jussit juhlittua mökillä ja lähdettiin tänään iltäpäivällä tonne 6-tien ruuhkaan. Tuli tehtyä muutama kiihkeänpuoleinen ohitus :twisted: , mutta,mutta...Ongelmia alkoi ilmetä parissa kiihdytyksessä :( . Lähdin n. satasen vauhdista ohitukseen ja samalla kun painoin pedaalia lattiaan, niin alkoi perkeleenmoinen röpellys ja tehot tippui aivan alas. Ei muuta kun takas omalle kaistalle ja kun painoin hiljalleen kaasua matkavauhdin ylläpitämiseksi, niin tuntui ihan normaalilta. Kokeilin hetken päästä uusiksi ja sit lähti taas ihan täysteholla. Seuraava rajumpi kiihdytysyritys tuotti taas ton röpellyksen ja tehojen tippumisen :cry: . Autossa on nordicin stage1, automaattilootalla. Mitään herjoja sidiin ei ainakaan ilmestynyt. Missähän vois olettaa vian piilevän :?: :?:
9-5 Aero Nordic -00
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

En tiedä, onko arvaus sinne päinkään, mutta mulla tonnarissa teki pari viikkoa sitten samantapaisen jutun:
Ohittaessa kaasu pohjaan ja nissanista edelle, niin rupesi nykimään ja röpeltämään...? Perille töihin päästyäni katselin konehuonetta fikkarin kanssa ja kolmos sylinterin ruiskusuuttimen johto oli irronnut! Ei muuta, kuin töpseli paikoilleen ja taas pelasi, kuin ennenkin.
MattiR
"Turbo"
Viestit: 272
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Itsellä tonnarin kannentiivistevika alkoi oirehtia kuvaamallasi tavalla. Viallinen DI-kasettikin voinee olla syyllinen.
pete2410
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 22:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pete2410 »

Joo, noi johdot täytyy tarkistaa. DI-kasetti on vaihdettu n. 10-tkm. sitten, joten kai sen pitäis vielä toimia 8O . Kansipahvi ei myöskään pitäis vuotaa, ainakaan vettä ei ole tarvinnut lisätä.. Jos jollakulla kuitenkin tulee vielä ideoita mieleen, niin kelpaa mainiosti.
9-5 Aero Nordic -00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Takapöntön fyllingit voi seilata vapaana jos sisukalut on päässeet ruostumaan. Aieuttaa koneen tukehtumisen kunnon kaasulla.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin