9-5 Aero Wagon koeajossa...
9-5 Aero Wagon koeajossa...
9-5 Wagon kuume on korkealla ja kuinkas ollakaan paikalliseen Volvo-kauppaan ilmestyi musta 9-5 Aero Wagon M2000. Autolla on ajettu 154K ja hintapyynti 24,5Ke. Sain auton yölainaan ja koeajoin auton kotiin ja tarkastin ensimmäiseksi öljyt; hädin tuskin tikun pää kastui johonkin pikimustaan kuivaan töhkään. Autokauppa kerkesi jo mennä kiinni, joten ajattelin, että parempi lisätä öljyä koneeseen ennen pitempiä koeajoja. Litran lisäämisellä öljynmäärä nousi lähes öljytikun ylämerkkiin, joten ei se ihan kuiva vielä ollut... Kaupassa kehuivat, että autossa on huoltokirja. Olen joskus luullut, että sillä tarkoitetaan, että huollot on tehty, kun hanskalokerosta löytyi kyllä huoltokirja, mutta huollot oli tehty poiketen huolto-ohjelmasta. 50K tienoille meni suunnilleen ok, mutta sitten seuraava huolto olikin 104K. Eli autolla saattaa olla ajettu noin 50K ilman mitään huoltoa... On saattanut olla kone aika kuivana, jos edes öljyjä ei ole vaihdettu. Sitten taas edellinen omistaja oli tehnyt huollot noin 20K välein ja jopa tiuhemmin. Selvää on, että 8 vuoden moottoritakuusta on turha uneksia, jos huohotinvika iskee. Tasapainoakselin ketju tuntuu rallattavan, eikä ihme, jos noin vähillä öljyillä on ajettu enemmänkin. Saattaisihan tuo tietysti kovalla ajolla paukahtaa aika nopeasti, jolloin koneremontti menisi myyjäliikkeen laskuun...
Muuten Aero Wagon tuntuu toimivan ihan hienosti, kulkee hyvin, ei narise eikä nitise. Jotain pikkuvikoja näyttäisi olevan, kuten toinen sumari hajalla, SIDistä puuttuu alarivin pikselit yms.
Huomenna täytyy mennä vähän neuvottelemaan hinnasta. Tai ehkä on parempi etsiä joku toinen Aero Wagon...
Eski
Muuten Aero Wagon tuntuu toimivan ihan hienosti, kulkee hyvin, ei narise eikä nitise. Jotain pikkuvikoja näyttäisi olevan, kuten toinen sumari hajalla, SIDistä puuttuu alarivin pikselit yms.
Huomenna täytyy mennä vähän neuvottelemaan hinnasta. Tai ehkä on parempi etsiä joku toinen Aero Wagon...
Eski
Taidanpa suositella etsimään toisen, kun hintakaan ei ole poikkeuksellisen halpa. Vähän viilennystä autokuumeeseen Ellet sitten halua tehdä koneremonttia ja nähdä että kaikki tulee varmasti viimesen päälle kuntoon. Niinkuin eräät täällä ovat tehneet. 9-5:n kone voi mönjäyntyä ja hajota huollettunakin, saati sitten ilman öljyjä...
Enpä kyllä usko että tuota olisi 50tkm ajettu ilman öljynvaihtoa, vaikka huoltokirjasta ei mitään löydykään. Jos hinta lähtee laskemaan, niin varmista asia sen aikaiselta omistajalta. Soitto on ihan paikallaan kilometrienkin varmistamiseksi.
Enpä kyllä usko että tuota olisi 50tkm ajettu ilman öljynvaihtoa, vaikka huoltokirjasta ei mitään löydykään. Jos hinta lähtee laskemaan, niin varmista asia sen aikaiselta omistajalta. Soitto on ihan paikallaan kilometrienkin varmistamiseksi.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Juu jäitä hattuun Ei se olisi mikään ihme vaikka olisi se 50K vedetty huoltamatta. Kuulinpa tuossa tarinan eräästä 9-3 turbosta, jolla oli ajettu uudesta 117K huoltamatta, kunnes tuli jotain vikaa ja huollossa epäiltiin että ahdin hajosi, mutta remontissa paljastui vähän isommat vauriot. Tässäkin tapauksessa joku johtaja oli päättänyt olla niin iso herra, että autoja on turha huoltaa... Yleensähän leasingautot huolletaan, mutta ei näköjään aina.
Mutta ei tuo 24,5K pitäisi kovin paha hinta Aero Wagonista olla (jos se olisi "ehjä"). Konalassa näyttäisi olevan 137K ajettu vastaava 26900e ja Tuusulassa M2001/93K ajettu 28900e, mutta se olikin Italian tuontiauto... Sanokaa mistä löytyy halvempia ja minun 9-3 pitää kelvata vaihdossa ja siitä pitäisi vielä saada rahaakin...
Eski
Mutta ei tuo 24,5K pitäisi kovin paha hinta Aero Wagonista olla (jos se olisi "ehjä"). Konalassa näyttäisi olevan 137K ajettu vastaava 26900e ja Tuusulassa M2001/93K ajettu 28900e, mutta se olikin Italian tuontiauto... Sanokaa mistä löytyy halvempia ja minun 9-3 pitää kelvata vaihdossa ja siitä pitäisi vielä saada rahaakin...
Eski
Käy katsomassa
Käy katsomassa Seijarilla miltä näyttää vähän huonoon kuntoon mennyt Aeron pata. Suosittelen Aeroa ostavaa panostamaan täydelliseen huoltokirjaan, jotta 8 vuoden takuu on voimassa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Olenhan minä sen lievästi mäntävikaisen koneen nähnyt... Kyllähän se huoltokirja pitäisi olla kunnossa, niin voisi ainakin yrittää taistella GM:n kanssa siitä 8 vuoden takuusta. Tuossa vaikuttaisi olevan ainakin tasapainoakselin ketjun poisto välittömästi edessä. Jos viitsisi avata venakopan kannen, niin sitten näkisi miten mönjässä tuo kone on. Huohotinletkuissa ei tuntuisi olevan mitään täytettä sisällä. Pitänee lähteä Etelä-Suomen kierrokselle, kun siellä noita 9-5 Wagoneita näkyy olevan tarjolla vähän enemmänkin...
Eski
Eski
Suosittelen myöskin tuon jättämistä väliin, ellei hinnasta saa senverta pois että remontointi kannattaa, jos tasapainoketju on päässyt venähtämään niin melko varmasti myös jakoketjukin on jo vaihtokunnossa. Ja jos noiden venyminen johtuu puutteellisista öljynvaihdoista niin myös alakerran laakerit lienevät huonossa hapessa -> koneen peruskunnostus. Toisaalta noiden kunnosta ei voi olla täysin varma ennenkuin on kone auki.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tässä jo vähän kerkesin odottelemaan, että mitä se ng900aero laittaa kommenttia. Aika lievään äänen sävyyn tuli, olisin odottanut vähän kovempaa kommenttia
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mitäs sitä turhaan rähjätä Vaan jos on tosiaan ajettu 50tkm samoilla öljyillä niin sellainen 30% käteisalennus lienee kohtuullinen jos auto on muuten siistikuntoinenpeinu kirjoitti:Tässä jo vähän kerkesin odottelemaan, että mitä se ng900aero laittaa kommenttia. Aika lievään äänen sävyyn tuli, olisin odottanut vähän kovempaa kommenttia
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Haulla löytyy oma arvioni tuosta Tuusulan aerosta. Piti käydä tekemässä vertailevaa tutkimusta ilman autokuumetta kun itsellä on lähes 1/1 samanlainen italia-auto, josta kaikki nuo viat puuttuu (jonka uskoisin johtuvan siitä että se on aina huollettu ajallaan). IMO unohda (sen lisäksi) myös tuo 154t ajettu. Turhaan ittellensä harmia hakemalla hakee kun hyviäkin on tarjolla samaan hintaan.Eski kirjoitti:Tuusulassa M2001/93K ajettu 28900e, mutta se olikin Italian tuontiauto... Sanokaa mistä löytyy halvempia ja minun 9-3 pitää kelvata vaihdossa ja siitä pitäisi vielä saada rahaakin...
Eski
EDIT: Lienee tämä? http://www.hameenautovaruste.fi/vaihtoa ... id=3782626
Pari tuhatta on kepitetty lisää mittariin sitten.. Nää on kyllä hyviä "myyjiä"
9000CS 2,3
Moi,
mulla edelleen täällä ITALIASSA Aero myynnissä ja vähällä käytöllä.
80tkm meni just. 90000 tuhannen huolto seuraava.
Vikoja nolla, mitä nyt tuo pikkuvälys tuntuu vetoon lähtiessä.
Tarjouksia otetaan emaililla tai pmllä. Olen toinen omistaja ja kilometrit pitää paikkansa.
Musta 2000/2001 Aero Wagon.
Myyn vain ja ainoastaan koska etsin nelivetoa asuinpaikastani johtuen.
NeroSaab
mulla edelleen täällä ITALIASSA Aero myynnissä ja vähällä käytöllä.
80tkm meni just. 90000 tuhannen huolto seuraava.
Vikoja nolla, mitä nyt tuo pikkuvälys tuntuu vetoon lähtiessä.
Tarjouksia otetaan emaililla tai pmllä. Olen toinen omistaja ja kilometrit pitää paikkansa.
Musta 2000/2001 Aero Wagon.
Myyn vain ja ainoastaan koska etsin nelivetoa asuinpaikastani johtuen.
NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Aero palautettu autoliikkeeseen. Myyjä otti palautteen ihan asiallisesti ja harmitteli kovasti (ei ollut hänen ottama vaihtoauto). Ei edes yrittänyt myydä autoa... Käytiinpä myös tarkastamassa Laakkosen esittelyautot, mutta saatiin tähän asti huonoin vaihtotarjous. Siis merkkiliikkeestä vaihdossa ihan uuteen autoon (tai esittelyautoon) kaikista huonoin hyvitys vanhasta, aikamoinen ennätys. Näyttää ilmastoinnin puute olevan näin helteellä sellainen ongelma, että 9-3 kannattaa kohta purkaa ja myydä osina Haku jatkuu...
Eski
Eski
Hyvä niin, säästyit monelta murheelta, mahdollisuus saada tehdastakuun puitteissa tehdaskunnostettu puolimoottori on kuitenkin melkoinen etu.Eski kirjoitti:Aero palautettu autoliikkeeseen. Myyjä otti palautteen ihan asiallisesti ja harmitteli kovasti (ei ollut hänen ottama vaihtoauto). Ei edes yrittänyt myydä autoa... Käytiinpä myös tarkastamassa Laakkosen esittelyautot, mutta saatiin tähän asti huonoin vaihtotarjous. Siis merkkiliikkeestä vaihdossa ihan uuteen autoon (tai esittelyautoon) kaikista huonoin hyvitys vanhasta, aikamoinen ennätys. Näyttää ilmastoinnin puute olevan näin helteellä sellainen ongelma, että 9-3 kannattaa kohta purkaa ja myydä osina Haku jatkuu...
Eski
Kumma juttu etteivät hyvitä merkkiliikkeessä kunnolla, luulisi niiden haluavan eroon kalustostaan ennen 9-5:n faceliftiä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ei mulla ainakaan ole muuta asiaa Laakkoselle kuin syömässä tulee käytyä.
Joskus koitin Aeroa vaihtaa uuteen 9-5 Vectoriin, mutta en edes tarjousta saanut. Ja joskus koitin kysellä käytettyy BMW:hen vaihtoa niin ei myyjä edes tiennyt, mikä kone on Aerossa ja sentään on Saabia myyvä liike
Joskus koitin Aeroa vaihtaa uuteen 9-5 Vectoriin, mutta en edes tarjousta saanut. Ja joskus koitin kysellä käytettyy BMW:hen vaihtoa niin ei myyjä edes tiennyt, mikä kone on Aerossa ja sentään on Saabia myyvä liike
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100