Leirin vaihto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
pellar05
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Elo 28, 2004 21:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Leirin vaihto

Viesti Kirjoittaja pellar05 »

Start Engine: 99 vm Griffin V6 3.0 Turbo lähtö km 84.000
Stop Engine: vuosi aikaa, kilometrejä 30.000 takana
- varustelu suomen oloihin + 1200€
- ilmastointilaite hajosi heti alkumetreillä..näyttöpaneli uusittiin myös
- käynnistyksen esto iski menohaluhin - vikaa etsittiin viikon verran
- uudet takaiskarit ..+300 €
- uusi DI boksi + 300€
- jakopään hihnan ohjainpyörät uusiksi - koneremontti todella lähellä
+ 400€ jne..
- kaksi isoa huoltoa á 500€
- bensa 1,40 / litra

Alkoi kypsyttämään ja askarruttamaan..olisiko vaihtoehtoa?

Nyt on sitten vm. 02/03 Volvo V70 D5 163 hv alla! Lähtö km 120.000

Takana vasta 2000 km, joten potentiaaliset ongelmat ovat edessäpäin.
Löböä kului Ilman isoa vaunua 4,9 l/100km ja vaunun kanssa 7,1 l/100km - siis aivan uskomattoman vähän - matkanopeus 90 -140 km/t. Nivomaticilla vaunusta ei tiennyt mitään. Liikkuu kuin (jopa paremmmin) tehokas bensakone, farmarin hyvät tilat, nätin näköinen mukavalla varustepaketilla..aah..tässäkö se nyt on..

Molemmissa 70 l tankki - Griffinillä pääsi 600 km Volvolla 1200 km.

Ennen päätöstä kokeiltiin vielä muutama samanikäinen ja nuorempi 9-5 Farkku pienimmillä kilometreillä, ja täytyy valitettavasti todeta, että Saab ei mahdu samalle viivalle Volvon kanssa (tuossa gatekoriassa).

Griffinissä oli kuitenkin sitä jotain joka kestää vertailun "autona" Volvoonkin, mutta ei juuri muut 9-5:t...sääli vain että näin on.

Nyt sitten vaan odottelemaan millaisia kyytejä Volvo tarjoaa.
Heippa Vaan!

ps. väri ja valmistusmaa pysyi samana .. :wink:
:twisted:
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Sillähän siis volvolla saa ajella huppelissakin ainakin testiradalla. :D :lol:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=23947

Onnea uudelle Volvolle
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Sanoisin mieluimmin hyvästi, ei täällä saa muita kehua, etenkään volova, hyi siuta, mutt tervetuloa vuoden päästä takaisin
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Mitä pidit ajotuntumasta volvossa?
Mielestäni enemmän kolinoita kuin 9-5:ssa, mutta kolikon kääntöpuolena taas numeroa urheilullisempi ainakin 9-5:seen verrattuna.

Mites ystävämme käyttövoimavero, eikös se ulosmittaa aika tehokkaasti huolto- ja käyttökustannuksia ja eikai ne huollot ilmaisia ole volvoonkaan.

Laatukysymyksissä nousee kyllä kädet pystyyn, niihin ei kai osata vastata edes Saabilla... :lol:

Jokatapauksessa onnea uudelle Pentalle ja kerrohan täällä jatkossakin miten sujuu yhteiselo.... :lol:

Pitkään olen itsekkin nähnyt merkinvaihdosta S60 R mallista päiväunta...
Vielä ei kuitenkaan ole tarpeeksi rintakarvoja/oravannahkoja semmoiseen luokkaan... No toivossa on hyvä elää, ja juuri tarkastetut ahtoputket 9-5:ssa olivat rutikuivat, joten matka jatkuu....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

Ikävää että autossasi oli noita harmeja. Itse olen tosi tykästynyt hiljan ostamaani MY2001 Griffiniin. Tänään tehtiin kaupan päälle sovittu 50 tkm huolto vähän etuajassa (45 tkm ajettu), samalla vaihdettiin jakopään hihna (tinkasin senkin näin aikaisin vaihdettavaksi kun 5-6 vuotiaassa autossa eli runsaan vuoden-parin päästä se olisi joka tapauksessa tullut vaihdettavaksi, vaikka kilometrejä ei olisikaan sitä 90 tkm) ja ilmastointi huollettiin.

Eihän sitä tiedä mitä tulossa on, mutta aika paljon harmeja pitää sattua että tulisi merkin/mallin vaihtofiilikset.
Urkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Loka 16, 2004 01:50

Viesti Kirjoittaja Urkki »

No, seuraavaa ei pidä ottaa vakavasti, itekin tuore tulokas foorumilla.
Vanhoissa Vietnam-legendoissa kerrotaan, että pitempään palvelleiden jenkkien ei kannattanut hetimiten ystävystyä tulokkaiden kanssa, heitä vietiin kuitenkin ensimmäisenä kotiin ruumissäkeissä... Pätee varmaan kaikkiin sotiin ja pienempiin autonvalmistajiin :D. Ei vaineskaan, S60/V70 vaikuttaa aika täydelliseltä.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

9-5T kirjoitti:

"..Onnittelut Volvosta sitä kadehtuu naapurit varmasti eikä Saabien määrä turhaan lisäänny."


Miten niin naapurit kadehtuu, kaikilla naapureillahan on jo trakt eikun siis vovlo :lol:.
Ei herneitä nenään jookos.. :roll:

____________________________
Saab 900i (t16 tekniikka tulossa)
Saab 9000 2.0t kaikilla herkuilla
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikun kaikilla naapureilla on passatti tai sitten jokin ihme tila-auto, tyyliin multipla tms :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
aajule00
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 12:33

Viesti Kirjoittaja aajule00 »

vjbremer kirjoitti:9-5T kirjoitti:

Miten niin naapurit kadehtuu, kaikilla naapureillahan on jo trakt eikun siis vovlo :lol:.
v**voa on huhujen mukaan aikanaan alettu sanmaan traktoriksi kun sen sähkökytkimet on olleet samanlaiset kuin vo**o traktoreissa
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Juu ei se Vulvon traktorinimitys ainakaan ajettavuuteen voi liittyä, appiukon Massikassa on paljon parempi ohjaustuntuma kuin V70:ssa :lol:

Eski
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Alkuperäiseen aiheeseen hieman palaten, on pakko sanoa, että tosi huonoa ja kallista tuuria on ko. griffinin omistajalla ollut.

Joku sai tuosta ilmeisesti hyvin huolletun pelin alleen.

Diesel ei ole kyl pöljempi vaihtoehto. Itsekin oon miettinyt dieseliä, mutta rahatilanne rauhoittaa :=) Joten tonnarilla ajellaaan...pikkudieseleihin me ei kuitenkaan mahduttaisi, joten 9-5 dieselillä olisi sopiva vaihtoehto (takakontti vaan harmittavan pieni).

Viikonloppuja,

-Make
ps. eikös tää keskustelu ala olemaan off-topic/vast. osaston kamaa:-)
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Re: Leirin vaihto

Viesti Kirjoittaja Haksu »

9-5T kirjoitti:
pellar05 kirjoitti: Liikkuu kuin (jopa paremmmin) tehokas bensakone,
Griffinissä oli kuitenkin sitä jotain joka kestää vertailun "autona" Volvoonkin, mutta ei juuri muut 9-5:t...sääli vain että näin on.
:
:lol: äkkiä TDI luulot heräsi, taulokoista näkee suoritusarvot.

Eli Griffin merkki(2kpl) ja muutama yleinen lisävaruste riittää nostamaan Saabin Volvon tasolle.

Ihme kun autovertailuissa eivät ole tulleet samaan lopputulokseen mutta ymmärrän tarpeesi perustella Volvon hankintaa itsellesi.
Onnittelut Volvosta sitä kadehtuu naapurit varmasti eikä Saabien määrä turhaan lisäänny.

Saab on Saab ja V**vo on no en sano,yksi on ollut ja siihen saa jäädä.
Ylläolevaan lisäten ei tartte edes 2 Griffin merkkiä,kyllä 9-5 on sentään auto isolla A:lla.
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Avatar
o--o
"Aero"
Viestit: 328
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 12:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja o--o »

vjbremer kirjoitti:9-5T kirjoitti:
Miten niin naapurit kadehtuu, kaikilla naapureillahan on jo trakt eikun siis vovlo :lol:.
Minun naapurillani sattuu olemaan Volvo ja on vakavasti harkinnut vaihtoa Saabiin. Syynä kuulema Volvon huolto johon on kypsynyt. Myös eräs toinen kaverini haukkui Volvon huollon. Auto ei ollut mennyt edes katsastuksesta läpi huollon jälkeen. Hänellä oli melko uusi Renault (sama huolto eli Bilia) mutta vaihtoi Peugeottiin huollon takia.
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

"Odotan vielakin vastausta tekeeko griffin merkit siita muita 9-5 versioita paremman" kysyi 9-5T.

Olen omistanut aiemmin kaksi 9-5 Aeroa (manuaali ja automaatti). Mielestäni Griffin ei ole sen parempi, onpahan jonkin verran erilainen ja hyvin varusteltu. Keula lienee erilaisen moottorin vuoksi painavampi ja se tekee ajossa vähän jämäkämmän vaikutuksen. Griffin on myös selvästi harvinaisempi malli 9-5 perheessä, ja Opelin peruista Saabin kehittelemä 3-litrainen V6 bensaturbo murisee eri äänellä kuin 2.0-2.3 l:n 4-sylinteriset moottorit. Tietoisuus näistä kutittelee minua hieman, jotakuta toista ei välttämättä ollenkaan. Monet pitänevät erityisesti moottoria outona.

Moottori on selvästi Aeron 2.3Turboa matalaviritteisempi, mutta virittämättömänä 60-120 km:n sitkeys on rapiat 7 sekkaa D-asennossa. Nordicin steg2 nostaa hv/väännön kutakuinkin Aeron tasolle. Asennus parin viikon sisällä. Onko kellään tästä kokemusta?
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Off Topiccia ........
Griffin#01 kirjoitti:
Moottori on selvästi Aeron 2.3Turboa matalaviritteisempi, mutta virittämättömänä 60-120 km:n sitkeys on rapiat 7 sekkaa D-asennossa. Nordicin steg2 nostaa hv/väännön kutakuinkin Aeron tasolle. Asennus parin viikon sisällä. Onko kellään tästä kokemusta?

Hei,

BSRn mukaan autoosi on saatavilla PPCtä, eli tervetuloa!

Joskus BSRllä ei ole heti ohjelmaa valmiina, koska samoissa autoissa voi
olla eri ohjelmistoversiot. Tämä vain ilmoituksena että pahimmassa
tapauksessa emme saa autoasi heti viritettyä vaan vakio-ohjelmasi
lähetetään BSRlle muokattavaksi ja kun viri-ohjelma on valmiina he
ilmoittavat asiasta sähköpostitse. Kun ohjelma on valmis se saa kätevästi
ladattua netistä suoraan PPC-laitteeseen.

Soitto meille ennen tuloa kannattaa koska ruuhkaa voi näin kesäisin olla.

Ystävällisin terveisin
Peter Laxström

DOC POWER OY
Tel. +358-9-4355 8450
Gsm. +358-40-9000003, 9000004 and 9000008
Fax. +358-9-4355 8411
Please visit http://www.doc-power.com
Olarinluoma 11
02200 ESPOO
FINLAND


Mitä mieltä tosta ylläolevasta "virityksestä" ???
Onkohan minulla ns "pikku griffin" kun keulalla kuitenkin V6???
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Vastaa Viestiin