Ruostesuojaus 9-5:een ?
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Ruostesuojaus 9-5:een ?
Autoni on vm. 2000 wagon, jolla on nyt ajettu 84 tkm. Onko kokemuksia 9-5:n ruostumisesta, ainakaan omassani ei toistaiseksi ole missään ruostetta, vaikka ajelen pääasiassa Etelä-Suomen raskaasti suolatuilla teillä. Kannattaako suojaus enää, kun auto on pian 4 vuotta vanha eli onko vahinko jo tapahtunut ja alkava ruoste muhii alustassa ja koteloissa ?
Auto on tosi hyvä ja aion pitää sitä vielä muutamia vuosia, minkä vuoksi olen miettinyt suojausta.
9-5 Nordic
Auto on tosi hyvä ja aion pitää sitä vielä muutamia vuosia, minkä vuoksi olen miettinyt suojausta.
9-5 Nordic
Itselläni on kanssa vm 2000 sedan , mutta ajettu 170tkm ja kun ostin auton vajaa vuosi sitten oli apukusken oven pysty saumassa alkavaa ruostumista. Se hiekkapuhallettiin ja myrkkypohjamaalatttiin. Itse ajattelin kyllä suojata oman autoni vaikka onkin noin "paljon" ajettu.
Ei kai siitä ainakaan ole haittaa ole
Velipojalla on 96-vuoden tonnari joka on suojattu ajallaan niin siinä ei ainakaan ole ruostetta missään havaittavissa!
Ei kai siitä ainakaan ole haittaa ole
Velipojalla on 96-vuoden tonnari joka on suojattu ajallaan niin siinä ei ainakaan ole ruostetta missään havaittavissa!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vm. 2000 wagonissa näkyi pientä ruosteen alkua takaluukun alakulmissa. Kun korjasin ne niin näytti siltä että tehtaalla oli jäänyt korimassa laittamatta molempiin kulmiin n. 2 cm:n matkalta.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Luin pari päivää sitten 29.12 Iltalehdestä, että nimenomaan vm 99 ja sitä uudemmat auto on alkanut ruostumaan. Syynä on EU:n tiukentuneet saaste/haitta-aine normit. Jonka vuoksi autotehtaat ovat joutuneet vaihtamaan suoja-aine tyyppejä vähemmän haitalliseksi ja vähentämään niiden märää, nykyään 1,5 kg pitää riittää auton suojaamiseen???
uudet aineet on vielä kokeiluasteella, joten ikäviä yllätyksiä on tullut valmistajille mm. Mersulle.
Ehkä tämän tiimoilta saattaa ymmärtää ettei vm 97 9k ( 1600000 km ) ole vielä ruosteen tippaakaan vaikka uudemmissa 9-5 jo jotain saattaa ilmetä.
Itse vähän pelkään ruostesuojafirmojen valohoitohommia ja sika laskutuksia. Pitäisi varmaan kokeilla hommaa itse.
Tutustukaa oheiseen linkkiin
http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp
uudet aineet on vielä kokeiluasteella, joten ikäviä yllätyksiä on tullut valmistajille mm. Mersulle.
Ehkä tämän tiimoilta saattaa ymmärtää ettei vm 97 9k ( 1600000 km ) ole vielä ruosteen tippaakaan vaikka uudemmissa 9-5 jo jotain saattaa ilmetä.
Itse vähän pelkään ruostesuojafirmojen valohoitohommia ja sika laskutuksia. Pitäisi varmaan kokeilla hommaa itse.
Tutustukaa oheiseen linkkiin
http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp
Minä ajattelin juuri tehdä tuon suojauksen itse.
9-5:sta on suht helppo irrottaa helmamuovit, sisälokarit, ovipahvit, takaluukun verhoilut ja ym..
Eihän tuo irroittaminen nyt pakollista olisi, mutta noin saa ainakin tehtyä kunnolla
Olen ajatellut jos ruiskuttaisi kaikki kotelot, helmat ja sisälokareiden alta öljy/kotelosuoja-aine sekoituksella! Pohjaan kotelo suoja-aine ensin ja massa päälle!
Voi olla että tuo pohjan massaus jätetään ammattilaiselle koska en omista auto nosturia tai rasvamonttua!
Eihän sitä vättämättä haluaisi uutta autoa ruveta repimään , mutta "onneksi" itsellä on näinkin vanha.
9-5:sta on suht helppo irrottaa helmamuovit, sisälokarit, ovipahvit, takaluukun verhoilut ja ym..
Eihän tuo irroittaminen nyt pakollista olisi, mutta noin saa ainakin tehtyä kunnolla
Olen ajatellut jos ruiskuttaisi kaikki kotelot, helmat ja sisälokareiden alta öljy/kotelosuoja-aine sekoituksella! Pohjaan kotelo suoja-aine ensin ja massa päälle!
Voi olla että tuo pohjan massaus jätetään ammattilaiselle koska en omista auto nosturia tai rasvamonttua!
Eihän sitä vättämättä haluaisi uutta autoa ruveta repimään , mutta "onneksi" itsellä on näinkin vanha.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Onkohan Saabilla mitään suosituksia käytettävien aineiden suhteen. Kun itse laittaa jotain ruostesuojaa pitäisi kai varmistua, ettei se esimerkiksi liuota alkuperäisiä aineita.
Itsellä ei ole oikein kokemusta tai tietoa aineiden soveltuvuudesta, mutta täytynee selvittää ja opiskella asia ennen kesää.
Ajattelin kesähelteillä luonnon kuivaamaan autooni vm 97 9000 itse tökötit laittaa
Itsellä ei ole oikein kokemusta tai tietoa aineiden soveltuvuudesta, mutta täytynee selvittää ja opiskella asia ennen kesää.
Ajattelin kesähelteillä luonnon kuivaamaan autooni vm 97 9000 itse tökötit laittaa
Auto tsekattu eilisen pesun jäljiltä. Ei merkkiäkään orastavasta ruosteesta. Tosin aeron ominaisuutena huomasin, jotta lokarin etureunan ja helman väliin jää mukava tasku, joka on täynnä kiviä. Tosin pestyjä näjemmä...
Onko kellään vinkkiä, miten suhteellisen vähällä vaivalla saisi tilkittyä nuo lokarin reunat helman välistä, jottei moisia paskataskuja syntyisi ? Kaikissa autoissani on moiset olleet ja sieltähän se ruoste ensimmäisenä alkaa lähtemään. Tosin eipä näitä autoja ikuisiksi ajoiksi käyttöön ole tarkoitettukaan.
Onko kellään vinkkiä, miten suhteellisen vähällä vaivalla saisi tilkittyä nuo lokarin reunat helman välistä, jottei moisia paskataskuja syntyisi ? Kaikissa autoissani on moiset olleet ja sieltähän se ruoste ensimmäisenä alkaa lähtemään. Tosin eipä näitä autoja ikuisiksi ajoiksi käyttöön ole tarkoitettukaan.
JK
Kotelosuoja-aineista
Tuli mieleen, että onkohan jotain vaaranpaikkoja esim. ovien kotelosuojaamisessa uusien turvatyynyjen yms. suojalaitteiden osalta. Ymmärtääkseni esim. oviin on asennettu koko matkalle muovi suojaamaan noita laukeavia rakenteita kosteudelta. Liuottaako esim. jotkin aineyhdisteet noita suojia tai onko ne paikassa, jonka helposti saattaa puhkaista.
AAAggh kun sohasitte arkaan aiheeseen(i). Itse omistan -03 9-5w ja olen miettinyt pääni puhki tuota ruostesuojausta. Lisäpontta asiaan vielä antoi se, että täällä ruotsissa, ilmeisesti ympäristönormit tms, ovat ajaneet autopesut aika ahtaalle. Luin nimittäin lehdestä että huoltoasemien pesukadut saavat käyttää aivan puhdasta vettä vasta viimeisessä huuhtelussa, ja kaikki aikaisemmat vesikerrat ovat osittain kierrätettyä (maantiesuolaakin sisältävää) vettä, ja näin ollen talvella oikein otollisia ruosteen ruokkijoita. Ja kun lehdestä luin niin pakko oli uskoa. Itse olen tullut siihen tulokseen että ruostesuojaan autoni ensi keväänä, kun talvi, suolat ja lumet ovat ohi. Parempihan se on suojata kuin ei mitään, varsinkin kun nuo tehtaiden ruostesuojaukset todella ovat mitä ovat.