
Airbagin valo
Airbagin valo
Alkoi tuo airbagin valo palamaan, mikäs kumma sen on voinut sytyttää? Autolle ei ole tehty mitään operaatioita, ja airbagin sulake on ehjä. Pitänee käyttää tech-hoidossa sammuttamassa tuo valo mutta hämmästyttää ja kummastuttaa tuon valon syttymisen syy 

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Airbagin valo
GMng900aero kirjoitti:Alkoi tuo airbagin valo palamaan, mikäs kumma sen on voinut sytyttää?

Tehc2 väitti syylliseksi kuskin airbagia, se oranssi johtu kaiketi vaikuttaa sivuairbagiin. Olisko mennyt se kelautuva airbagin johto ratin alta tms. Valo sammutettiin huollossa mutta syttyi taas 2min päästä uudelleen.
Kun auton käynnistää ja se testailee itseänsä, valo sammuu muutamaksi sekunniksi ja syttyy sitten uudestaan.
Kun auton käynnistää ja se testailee itseänsä, valo sammuu muutamaksi sekunniksi ja syttyy sitten uudestaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Korjasin pari viikkoa sitten tuon ratin alla olevan coilspringin (kytkentäyksikkö) -92 og satkusta. Siellä sisällä on metritolkulla muoviin laminoitua kupariliuskaa (4 kpl, bagin ja tyytin johdot) pyöritettynä kiepille, ikään kuin jonkun vetolaitteen jousi.
Pelaako tyytti? Minulla ei toiminut tyytti ja bagin valo vilkkui.
Omastani oli joku käyttänyt joskus ratin irti ja laittanut tuon kytkentäyksikön väärään asentoon. Kun ratti sitten käännetään ääriasentoonsa vasemmalle, niin johtimiin tulee jyrkkä vekki ja kontakti loppuu siihen. Jos taas menee oikealle yli, niin johtimet repeää poikki. Lyhensin johtimia n. 6 cm ja tinasin kiinni. Päälle ruiskutin suojalakkaa. Ainakin vielä pelaa.
Paikalleen asennettaessa pitää kytkentäyksikköä pyörittää irrallaan oikealle niin paljon kuin se menee. Siitä sitten takaisin niin että vaikka ratin kääntää äärioikealle, niin johdin ei mene ihan tiukalle.
Tämä siis ihan eri autosta, mutta periaate varmaan sinnepäin.
Pelaako tyytti? Minulla ei toiminut tyytti ja bagin valo vilkkui.
Omastani oli joku käyttänyt joskus ratin irti ja laittanut tuon kytkentäyksikön väärään asentoon. Kun ratti sitten käännetään ääriasentoonsa vasemmalle, niin johtimiin tulee jyrkkä vekki ja kontakti loppuu siihen. Jos taas menee oikealle yli, niin johtimet repeää poikki. Lyhensin johtimia n. 6 cm ja tinasin kiinni. Päälle ruiskutin suojalakkaa. Ainakin vielä pelaa.
Paikalleen asennettaessa pitää kytkentäyksikköä pyörittää irrallaan oikealle niin paljon kuin se menee. Siitä sitten takaisin niin että vaikka ratin kääntää äärioikealle, niin johdin ei mene ihan tiukalle.
Tämä siis ihan eri autosta, mutta periaate varmaan sinnepäin.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900