Näköjään AeroWagonin takaiskarista vuotaa mehut pihalle. Ihan uuden näköinen iskari, tuskin on kauan autossa ollut, mutta nämä 9-5 orggisiskarithan ovat tunnetusti ihan skeidaa... Eikä löytynyt LänsiAuton tiedoista milloin olisi vaihdettu, mutta sanoivat, että 9-5 iskarit hajovat helposti, kun auto nostetaan ylös (etenkin talvella). PCS:llä ovat laittaneet Monroe Reflexiä tilalle, mutta Bilsteinin Sportit on melkein saman hintaiset.
Eski
Takaiskarit
Olen harkinnut sporttialustan laittamista. Mielestäni nykyisen auton jousitus on vähän kovalta tuntuva, mutta silti töyssyissä ja kaarteissa jotenkin heiluva. Sporttialusta ei ehkä tuo tuo enää kovuutta lisää, mutta jälkiheijaus jää pois?9-5T kirjoitti:Mikset ostaisi 600€ orkkis alustasarjaa niin saisit kaikki iskarit ja jouset uusittua(sis. myös vakaajat puslineen) ja noi sopivat ajettavuuden puolesta varmimmin. 2v takuu.
En edelleenkään luota Turun merkkihuoltoon. Voisin teettää alustan Ukissa. 9-5T:n tekstien mukaan Ugin (Turun autohalli? Ugissa) paikka olisi luotettava. Osaavatko asian siellä. Jos teen sen lähiaikoina, niin haluaako joku ostaa halvalla 18 000-20 000 km ajetut alkuperäiset iskarit ja mitä kaikkea muuta siitä jää yli.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Auto on hankittu lokakuussa -04 ja varailen varmaan ajan vuosihuoltoon ihan lähiaikoina. Samassa voisivat laittaa sen alustan. Ilmeisesti iskarit vaihtuu joka tapauksessa? En tunne ketään Saabistia (paitsi nimerkit täällä), joten iskarit on minulle tarpeettomat ja pyörii vaan nurkissa. Postikulut ainakin niistä haluaisin. Antaako huoltoliike ne automaattisesti takaisin vai pitääkö erikseen pyytää. Kuuluuko kaikki tarpeellinen asennuspakettiin, vai pitääkö osata erikseen pyytää jotain, esim. suuntaukset tms. Muuttaako automaattinen korin korkeudensäätö asennusta jotenkin.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
" Takapäänkorkeussäätöä ei pysty yhdistämään urheilualustaan jos oikein muistan. "
Tätä vähän pelkäsin. Oston yhteydessä otin korin korkeudensäädön mukaan ja se maksoi tonnin. Jätin sporttialustan pois, kun ajattelin, että se on liian kova ja säästin 500 euroa.
Nyt sitten korkeudensäätö on turha ja sporttialusta tulee kalliimmaksi kuin ostaessa tilattuna. "Hävisin" vähän toista tonnia.
Joku tosin aikoinaan täällä arvosteli, ettei korkeudensäätö ja urheilualusta olisi hyvä yhdistelmä yhdessä. Sen mukaan ne voisi olla samassa autossa. Mitä kautta tuo korkeudensäätö muuten aistii korin korkeuden?
Tätä vähän pelkäsin. Oston yhteydessä otin korin korkeudensäädön mukaan ja se maksoi tonnin. Jätin sporttialustan pois, kun ajattelin, että se on liian kova ja säästin 500 euroa.
Nyt sitten korkeudensäätö on turha ja sporttialusta tulee kalliimmaksi kuin ostaessa tilattuna. "Hävisin" vähän toista tonnia.
Joku tosin aikoinaan täällä arvosteli, ettei korkeudensäätö ja urheilualusta olisi hyvä yhdistelmä yhdessä. Sen mukaan ne voisi olla samassa autossa. Mitä kautta tuo korkeudensäätö muuten aistii korin korkeuden?
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)