9-5 ja handsfree

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

9-5 ja handsfree

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Omistan 9-5 2.3SE:n comfort-paketilla vuosimallia 2001. Nyt tarvitsisin vehkeeseen hands free-kamat. Puhelimeni on mallia Nokia ja hanskaa Bluetoothin. Tällä hetkellä noista Nokian autosarjoista näyttäisi tarpeisiini kaikkein sopivimmalta CK-7W. (http://www.nokia.fi/puhelimet/lisalaitteet/ck7w/) Autossa näyttäisi olevan se haineväantenni katolla ja sisäverhoilussa on taustapeilin juuressa sen näköinen paikka, jossa saattaisi olla ht-mikrofoni. Kysymys kuuluukin: voinko olla varma, että tuossa vehkeessä on sisämikrofoni ja antenni paikoillaan? Ja jos nyt päädyn tuohon Nokian laitteeseen, niin pitääkö ostaa jotain piuhanpätkää väliin, että saan sen liitettyä helposti autoni radioon (AS2)?

Auton edellinen omistaja oli Sveitsin suurlähetystö. Siitä syystä ihmettelisin kovasti, jos autossa ei minkäänlaista matkapuhelinlaitteistoa ole koskaan ole ollut...
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Ota katosta se taustapeilin teline ja katso onko siellä mikrofoni. Jos ei ole, niin sitten sinulla ei ole täydellistä HF-varustusta.
Myöskin hainevä saattaa olla tyhjä. Jos katolla oleva hainevä on pehmeä, niin siitä voi puristelemalla selvittää, onko mukana antennia vai ei.

Joka tapauksessa, kaikissa 9-5:ssa pitäisi vähintään TEL0 eli puhelimen äänen saa kuulumaan kaiuttimista. Liitin on ilmastoinnin näytön takana vasemmassa johtosarjassa. Tarvitset siihen sopivan liittimen, niitä saa Saab-jälleenmyyjältä.
Jos sinulla on myös tehtaalla asennettu TEL1 eli ns. varsinainen matkapuhelinvalmius, niin samaisen ilmaistoinnin näytön takana oikeasta johtonipusta pitäisi löytyä antennikaapelin pää.

Sinänsä TEL1:n puuttuminen ei ole mikään ongelma. Nokian oman mikrofonin vetäminen kattoon on muutaman minuutin homma ja patukka-antennin liimaaminen lasiin ja sen johtojen vetäminen keskikonsolin taakse ei sekään kestä kauaa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Painin hieman samanlaisen pulman kanssa. Olen päätymässä Parrot ck3100 (Halvin mitä netistä löysin oli 119€ ) sarjaan, koska siinä tulee oma näyttö. Mulla on nokia 6670 ja siihen ei toistaiseksi ole Nokian omaa telinettä lainkaan. Toiseksi ei aina tarvii kaivaa sitä kenkää esille ja silti näkee kuka soittelee ja kumikenkä tehtaan vastaava maksaa yli 300 €.

Tosin mulla on vanha Cark 91 autossa, ja olen sen itse asentanut. joten pystyn jotakin neuvomaan asennus hommassa. Tod näk. sulla on kaikki hilppeet valmiina
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Lievästi OT: mutta Nokialta saa nykyään välikaapelin CARK-91:n ja pop-port puhelimien telineen välille.
Mulla on CARK-91:n boxi ja puhelimena on tätä nykyä 6230. Ja hyvin pelaa :)
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

koistha kirjoitti:Lievästi OT: mutta Nokialta saa nykyään välikaapelin CARK-91:n ja pop-port puhelimien telineen välille.
Mulla on CARK-91:n boxi ja puhelimena on tätä nykyä 6230. Ja hyvin pelaa :)
Tämähän on loisto uutinen. Onko tuo nimenomaan Nokian oma tuote? Mitä tuon osa koodi/tuotenimi ja hinta on? Ei löytynyt Nokian sivuilta....

Muiden tekemiä löytyi googlella kyllä vaikka kuinka.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

vesil kirjoitti:
koistha kirjoitti:Lievästi OT: mutta Nokialta saa nykyään välikaapelin CARK-91:n ja pop-port puhelimien telineen välille.
Mulla on CARK-91:n boxi ja puhelimena on tätä nykyä 6230. Ja hyvin pelaa :)
Tämähän on loisto uutinen. Onko tuo nimenomaan Nokian oma tuote? Mitä tuon osa koodi/tuotenimi ja hinta on? Ei löytynyt Nokian sivuilta....

Muiden tekemiä löytyi googlella kyllä vaikka kuinka.
http://www.polkumyynti.com/o/product_catalog.php?c=13
Tuolta sivulta löytyy sekä alkuperäinen että tarvike, jota olen itse käyttänyt menestyksekkäästi jo useamman kuukauden.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

9-5T kirjoitti:TEL0 autoissa puhelimen ääni ja mute täytyy vetää suoraan radion taakse kun TEL1:ssä on liittimen ja radion välissä piuhat.
Näyttää vaihtelevan, mulla on TEL0 ja siinä oli kaikki piuhat kytkettynä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Tuo oli minusta aika mielenkiintoinen tieto, että siinä hainevässä ei välttämättä ole mitään sisällä. Kuvittelivatkohan Saabilla inssit ihan oikeasti, että joku lähtee vetämään piuhaa jossain jälkiasennustapauksessa tuohon hainevään? No jaa, onhan tuossa takaikkunallakin kaksi kajarinpaikkaa, muttei kajareita...
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

9-5T kirjoitti:
iikoo kirjoitti:Tuo oli minusta aika mielenkiintoinen tieto, että siinä hainevässä ei välttämättä ole mitään sisällä. Kuvittelivatkohan Saabilla inssit ihan oikeasti, että joku lähtee vetämään piuhaa jossain jälkiasennustapauksessa tuohon hainevään? No jaa, onhan tuossa takaikkunallakin kaksi kajarinpaikkaa, muttei kajareita...
Minä ainakin olen vetänyt jonkun kerran ja vaihtaunut evän toimivaan.
Mullakin on jälkikäteen vaihdettu dummy toimivaksi antenniksi.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

koistha kirjoitti:Lievästi OT: mutta Nokialta saa nykyään välikaapelin CARK-91:n ja pop-port puhelimien telineen välille.
Mulla on CARK-91:n boxi ja puhelimena on tätä nykyä 6230. Ja hyvin pelaa :)
Muuten hyvä, mut kun tuohon 6670:n ei ole autotelinettä niin puhelin sit seilaa jossain. Ja on myöskin kaapeliksi aika kallis. Jos pistää puolet lisää ja saa näytöllisen sinihammas yhteyden niin on aika paljon siistimpi. Ja sit vielä saa sen töröttimen pois.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Ryo
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2005 18:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ryo »

119€ ei oo paha hinta kyllä tästä: http://www.polkumyynti.com/o/product_de ... 67441cd1e6, kuulin jotain ihan muuta... Miten sen saa kytketty sitten?

Mulla on nyt DKU kaapelia elikkä toi adapteri autossa joka roikkuu vaan siinä kun vanha omistaja on ottanut koko teline ja kaikki mukaan (pässi mies) ja toi kaapeli sopii just tuohon 6670:iin mutta minulla on 6630 ja siihen ei sopii muuta kuin bluetööttiä.
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

9-5T kirjoitti:
KARELPA kirjoitti:. Ja sit vielä saa sen töröttimen pois.
Mikä on törötin?
No se puhelinteline. Se nokian Cark-91 ei ole mikään kauheen siro ja kaunis
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

KARELPA kirjoitti: Ja on myöskin kaapeliksi aika kallis. Jos pistää puolet lisää ja saa näytöllisen sinihammas yhteyden niin on aika paljon siistimpi. Ja sit vielä saa sen töröttimen pois.
Siinä on Nokian liittimet :lol: ja joku boxi, jossa on jotain (kallista?) elektroniikkaa tms.

Itse piuhahan ei riitä vaan myös puhelimen teline (ja antenniliitin) täytyy hankkia. Mutta ei sitä telinettä ole CK-7W:ssäkään eli siihenkin se pitää ostaa erikseen.

Täytyy myöntää, että teline muuttui huomattavasti tyylikkäämmäksi kun sai CARK-91:n originaalitelineen hemmettiin. Itse arvostan myös sitä, että puhelin latautuu aina kun se on telineessä kiinni.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Ryo
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2005 18:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ryo »

koistha kirjoitti:
KARELPA kirjoitti: Ja on myöskin kaapeliksi aika kallis. Jos pistää puolet lisää ja saa näytöllisen sinihammas yhteyden niin on aika paljon siistimpi. Ja sit vielä saa sen töröttimen pois.
Mutta ei sitä telinettä ole CK-7W:ssäkään eli siihenkin se pitää ostaa erikseen.
Jepps kyllä sen pitää ja teline maksaakin 30€ lisää 6630iin ja 6670iin ei edes saa telinettä mutta tiedän miten Nokian puhelimet toimii muiden valmistajien kanssa, ainakin bluetöötin kanssa... Ja tiedän myös miten Nokia tuote tuki, tekninen tuki toimii näissä asioissa ;):D
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Ryo kirjoitti:
koistha kirjoitti:
KARELPA kirjoitti: Ja on myöskin kaapeliksi aika kallis. Jos pistää puolet lisää ja saa näytöllisen sinihammas yhteyden niin on aika paljon siistimpi. Ja sit vielä saa sen töröttimen pois.
Mutta ei sitä telinettä ole CK-7W:ssäkään eli siihenkin se pitää ostaa erikseen.
Jepps kyllä sen pitää ja teline maksaakin 30€ lisää 6630iin ja 6670iin ei edes saa telinettä mutta tiedän miten Nokian puhelimet toimii muiden valmistajien kanssa, ainakin bluetöötin kanssa... Ja tiedän myös miten Nokia tuote tuki, tekninen tuki toimii näissä asioissa ;):D
Tästä parrotista on kirjoiteltu keskustelupalstoilla ja kaikki on sen kehuneet.
Tosin toi lataus juttu on negatiivista. Edellisellä puhelimella en juurikaan tarvinnut koskaan seinälaturia
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Vastaa Viestiin