Uusi tuulilasi ?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 16:09
- Paikkakunta: Vantaa
Uusi tuulilasi ?
Tervehdys kaikille Saabisteille ja muillekin!
Tämä on ensimmäinen "kontaktini" tähän foorumiin ja ajattelinkin heti kiusata kyssärillä;
-MY2000 9-5 Aeroon olisi pian syytä vaihdattaa uusi "visori" vanhan rikkinäisen tilalle. Mitä väki on mieltä hinnoittelusta eteläsuomessa (Vantaa-Hki-Espoo) moisesta remontista, valtuutettu jälleenmyyjä kun ottaa kuitenkin tuplat € :ssa!? Vanhassa ei tietääkseni ole sadetunnistimia.
Scar
historia:
ensimm. autoni sähkönsin. Saab 96 vm.-71 alias penkkapulkka -vuonna 1987
Saab 9-5 Aero org. kaikilla rääppeillä -currently
Välissä olleita ei viitsi edes muistella
Re: Uusi tuulilasi ?
Tervehdys vaan Scarabee 9-5 Aero ja Tervetuloa ! ( Kait sinä olet jo liittynyt Saab Clubi ry:hyn -kin ?)Scarabee 9-5 Aero kirjoitti:
Tervehdys kaikille Saabisteille ja muillekin!
Tämä on ensimmäinen "kontaktini" tähän foorumiin ...]
Minulla ei ole tuulilasin vaihto tullut vielä ajankohtaiseksi, mutta sitten kun vaihdatutat sen, niin kerro missä sen teetätit ja mitä maksoit siitä.
Minullakin saattaa nääs tulla asia ajankohtaiseksi tätämenoa parin vuoden sisällä... )
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 16:09
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Uusi tuulilasi ?
Kiitos! En ole vielä tutustunut liittymisriitteihin, mutta ... omien "opintojen" ja ysiviitosen kannalta lienee hyväksi liittyä. Olis tietty ihan mukava kuulla myös teidän kokeneiden mielipiteitä mm. tyhjäkäyntirohinoista, joita luulosairaana höristelen (ei ole autotallia, jossa voisi itse hääräillä osien murusteltua ) . Ja ollaan palstoilla, jahka saan laskun maksettua '8O'.saabisti2 kirjoitti:
Tervehdys vaan Scarabee 9-5 Aero ja Tervetuloa ! ( Kait sinä olet jo liittynyt Saab Clubi ry:hyn -kin ?)
Minulla ei ole tuulilasin vaihto tullut vielä ajankohtaiseksi, mutta sitten kun vaihdatutat sen, niin kerro missä sen teetätit ja mitä maksoit siitä.
Minullakin saattaa nääs tulla asia ajankohtaiseksi tätämenoa parin vuoden sisällä... )
Kiitti, itselläni onkin jo rengaslasin poijjiista positiivisia kokemuksia. Edellisessä keksinnössämme oli heidän myymät Nokian Q:t, sekä juuri ennen pelin lihoiksi lyömistä uusittu lasi harmaalla yläosalla. Hintaa lasilla oli 215,-(vw golf-02) ja ei mitään huomauttamista hyvästä työstä.Mimmi kirjoitti:Minä vaihdatin viimeisimmän lasini Rengaslasi oy:ssä, joka löytyypi Itäväylän varrelta Mellunmäen pelastusaseman vierestä. Tonnarin 2-värinen lasi turvaurilla maksoi 235e, vuonna 2002.
-Pete
Moi !
Mulla sama vuosimalli 9/2000 Aero SW täällä Italiassa.
Myyntifirma vaihtoi lasin ennenkauppaa, mutta en tiedä päljonko makso ..
Onko siinä sadetunnistinkin ? En ole kyllä tässä "uudessa" huomannut.
Onko sulla SID I eli vain 4 tietoriviä (ei enempää taida tarvitakaan) ?
Onko tässä tosiaan 230hv ?
Kaikki ok , akun ostoon täytyy mennä.
Voiko akkua ladata paikallaan autossa ilman johtojen irroittamista ?
Tosi hieno auto,
NeroSaab
Mulla sama vuosimalli 9/2000 Aero SW täällä Italiassa.
Myyntifirma vaihtoi lasin ennenkauppaa, mutta en tiedä päljonko makso ..
Onko siinä sadetunnistinkin ? En ole kyllä tässä "uudessa" huomannut.
Onko sulla SID I eli vain 4 tietoriviä (ei enempää taida tarvitakaan) ?
Onko tässä tosiaan 230hv ?
Kaikki ok , akun ostoon täytyy mennä.
Voiko akkua ladata paikallaan autossa ilman johtojen irroittamista ?
Tosi hieno auto,
NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Moi taas !
Onko kaikilla 2000 mallin Aerossa SID2 ?
Onko se varustustasosta riippuvainen ?
Ostaessani autoa (aj.67000) autossa oli SID 1 ,mietin vain että pitäisikö olla SID 2 . Jostain luin että SID 1 on vakio. Jospa se on korjattu ja tullut 1 tilalle ....
Tässä on nahkat, tupla ikkunavisoorit, liikkuva kyynärtuki mutta eipä paljon muuta.
Auto siis italiasta ostettu, voi olla varustetasossa erilaisuuksia.
NeroSaab
Onko kaikilla 2000 mallin Aerossa SID2 ?
Onko se varustustasosta riippuvainen ?
Ostaessani autoa (aj.67000) autossa oli SID 1 ,mietin vain että pitäisikö olla SID 2 . Jostain luin että SID 1 on vakio. Jospa se on korjattu ja tullut 1 tilalle ....
Tässä on nahkat, tupla ikkunavisoorit, liikkuva kyynärtuki mutta eipä paljon muuta.
Auto siis italiasta ostettu, voi olla varustetasossa erilaisuuksia.
NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Olen kuullut puhuttavan että vaikka vanhemmissa on ilmoitettu tehoksi 230 hv, niin siitä löytyy samat palikat ja tehot kuin uudemmista, joille ilmoitettu 250 hv.
Edellisessä autossani (-00 Aero) oli myös SID2.
Edellisessä autossani (-00 Aero) oli myös SID2.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Tuota väitettä tukee myös BSR:n mittaamat tehot ennen virityksiä, eli molemmista mitattu 252hv ja 401nm. Myös molemmissa versioissa Steg1 tuo samat tehot, saattaa olla täysin samat palikat molemmissa.anttipa kirjoitti:Olen kuullut puhuttavan että vaikka vanhemmissa on ilmoitettu tehoksi 230 hv, niin siitä löytyy samat palikat ja tehot kuin uudemmista, joille ilmoitettu 250 hv.
BMW 320dA Coupe LCI
Tämähän tietysti hivelisi vanhan mopon omistajaa, mutta miksi olisivat pitäneet 00-01 mallin tehoilmoituksen todellista pienempänä ? Eikö yleinen markkinointitapa ole pikemminkin päin vastoin, jotta luvut eivät vastaa ihan todellisuutta ?
Sitä vissiin tarvittee sittenkin mennä dynoon, jos nuo pääkaupunkiseudun pojat saa moisen session aikaiseksi.
Sitä vissiin tarvittee sittenkin mennä dynoon, jos nuo pääkaupunkiseudun pojat saa moisen session aikaiseksi.
JK
Terve.NeroSaab kirjoitti:Moi !
Mulla sama vuosimalli 9/2000 Aero SW täällä Italiassa.
Myyntifirma vaihtoi lasin ennenkauppaa, mutta en tiedä päljonko makso ..
Onko siinä sadetunnistinkin ? En ole kyllä tässä "uudessa" huomannut.
Tosi hieno auto,
NeroSaab
Piti heittää jotain, mikä tuntu hienolta näin ensi kerroilla, kuten toi sadetunnistin. En itseasiassa edes tiedä, että onko niitä näissä keksinnöissä. VW:llä on jossain luxor-mallissa sellaiset tunnistimet.
Tuli mieleen kysymyksestäsi tehoista, jotta noissahan ahtojen käyrä painuu sitä mukaa, mitä korkeammalle Garda- järven rannoilla kipuaa!? Varsinki jos lotraa tankiin alle 95 oktaanista, kun suositus täysille suorituksille löytyy merenrajassa 98 oktaanista tankkaamalla
Ja Onnittelut myös ilmeisen hyvästä autovalinnasta !
Ciao!NeroSaab kirjoitti:Moi !
Mulla sama vuosimalli 9/2000 Aero SW täällä Italiassa.
Onko sulla SID I eli vain 4 tietoriviä (ei enempää taida tarvitakaan) ?
Tosi hieno auto,
NeroSaab
Hieman kesti, mutta kyllä, on 4 tietoriviä. Saimme tänään lopultakin omaksi saabin, josta tovin ollaan haikeiltu. Eikä neljä vuotta vanha (04/2000) auto vielä liian vanha ole, eihän? Muistelen jälleen tosi vanhaa *hymähtää* ysikutosta, jolla heti kortin saatuani luu-ulkona kurvailin. Silloin vapaa kytkin oli luksusta, nykyään SID kiteineen ja S- nappi .
Arvailin gardaa jo aiemmin, mutta taitaa aerosi olla etelämmässä?