SID korjauksesta ja muusta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
maverick
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:30
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

SID korjauksesta ja muusta

Viesti Kirjoittaja maverick »

Moi!

Tarkoitukseni on syksyn aikana hankkia käyttöautoksia 9-5:nen ja siksi tuli eilen koeajettua paikallisessa v...o liikkeessä ollut vaihtoauto (Auto oli 9-5 2.3t vm 2000). Koeajon jälkeen heräsi muutama kysymys, josta täältä kenties löytyy vastaus.

- Autossa olleessa SID:stä puuttui pikseleitä. Onko kenelläkään käsitystä kuinka kallis on korjata tuollainen? Vai vaihdetaanko vain uusi SID paikalleen eikä korjata? Mitä uusi SID maksaisi vaihtoineen?

- Miten tunnistan onko autossa AS1, AS2 vai AS3? Tietysti äänestä kenties, mutta onko ulkopuolisia tuntomerkkejä?

Autolla oli muuten ajettu 135tkm ja alussa huollot oli tehty ihan ajoissa, mutta 70tkm jälkeen ne olivat alkaneet laahata hiukkasen aina jäljessä ja nyt 130tkm huolto ei oltu viellä tehty vaikka olikin ajettu 135tkm. Huollot oli kyllä muuten hoidettu merkkiliikkeessä. Mitähän Saab on mieltä moottoritakuun kanssa tuon johdosta?

Auto oli muuten ihan siisti yksilö, mutta sisällä oli omituinen tunkkainen haju. Voi tietysti että autossa oli pesun/fiksauksen jäljiltä kosteutta, mutta tunkkaselta siellä tuntui. Myyjän mukaan tuo on saabin normaali haju, mutta tyrmäsin asian toteamalla että v...o se on joka haisee ;)
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Vastaa Viestiin