Oviverhoilu/ sisäpaneeli kastuu takaovesta.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
markus9-5
"Kaasari"

Oviverhoilu/ sisäpaneeli kastuu takaovesta.

Viesti Kirjoittaja markus9-5 »

Asiallista keskustelua täällä... Olen uusi Saabisti ja vasta rekisteröitynyt SaabClub;iin. Hankin oman Saab 9-5 wagon 2.0t A -99 kuukausi takaperin. Hyvin on pelannut ja suu hymyssä vaimon kanssa nahistellaan ajovuoroista
:lol:

Yksi vaiva muuten niin täydellisen hyväkuntoisessa autossa on ilmennyt. Vasen takaovi vuotaa vettä sisään, niin, että takapaneelin pahvit on n. 10 cm märkänä. Kiusallinen vaiva. Oletin vian johtuvan siitä, että takaoven alavalo on hävinnyt, kuvittelin veden menevän aukosta sisään. Kuivasin paneelit (2vrk) hiustenkuivaajaa. paikkasin aukon tilapäisesti muovilla (mistähän valon saa muutakuin tilaamalla merkkiliikkeestä?) Nooh, vika ei poistunut, olin tuossa viikon reissussa ja kokeilin onko verhoilun"pahvit" kuivat, pettymyksekseni ei...

Osaako joku kertoa, miten saan vaivan korjattua...uusi takaoven verhoiluelementti on kohta ostettava, jos en saa kostumista loppumaan.

Samalla huomasin, että takakontin vasen kulma kastuu myös alaosastaan, onneksi siinä ei ole pahvia vaan muovia :) . Ei niin haittaa.

Turvallisia ja vauhdikkaita kilometrejä kaikille
Saab 9-5 2.0t Wagon
LR
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Moi ja tervetuloa joukkoon! 8) Haku-toiminnolla löytyy aiheita, joissa käsitelty juuri tuota ovipaneelin kastumista. :)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
vppelt68
"Turbo"

tuttu juttu:-)

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

11kk farkun omistajana on opettanut seuraavaa: vältän harjatonta pikapesua ja korkeapaine-esipesulla varustettuja harjapesuja kuin volv... eikun ruttoa 8) paitsi tänä aamuna kun vein pojan päiväkotiin katsoin pojan kaverin äitiä joka tuli V70:llä siihen viereen ja kävi mielessä, että olisi kiva ottaa tyypit... arvatkaapa kummalla :wink:

asiaan! sanoi komisario palmu; onneksi nuo luonnonvedet eli sade ja ajoroiskeet ovat pysyneet poissa ...

tervetuloa klubiin! täällä saa lukea kaikkea mielenkiintoista omasta autosta, joka saa ensin harkitsemaan välitöntä automerkin vaihtoa kunnes lisää lukemalla tajuaa, ettei kukaan kuitenkaan huolisi omaasi vaihdossa.

Terv. V-P
toistaiseksi ei Saabia :-(
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Mulla tulee nyt 13kk wagonin omistajana täyteen. Siinä ei ole ollut koko aikana mitään oikeita vikoja, johtuen ehkä siitä että nämä muutamat pakolliset tyyppiviat oli korjattu jo ed. omistajan toimesta. Auto täyttää 6 vuotta vuoden vaihteessa ja mittarissa on 88tkm. Itse käytän sitä harjattomassa pesussa ja siihen olen ihan tyytyväinen eikä vettä tule sisään mistään. Maalipintaa olen saanut naarmutettua vain lumiharjalla (musta auto).
Olen viime aikoina ihan ajankuluksi kierrellyt autoliikkeitä vailla minkäänlaista tarvetta edes vakavasti miettiä 9-5:n vaihtamista. Kylmä-tyyppien perusteella minulle kelpaisi Volvo XC90. 70 sarjan vanhahtava volvomainen ruumisarkku muotoilu saa inhon väreet selkään. Auto on kyllä NIIN kaukana saabin kauniista linjoista että..
BMW:n uusi 3-sarja tuntui kivalta. Sain siihen hyvän ajoasennon, joka jo sinällään on harvinaista. Uskomattoman hyvät takatilat. Uusi 9-3 kombi piti myös käydä istumassa. Kyllä se saabilta tuntui, mutta takana ei mahdu aikuinen mukavasti istumaan. Tavaratilat oli hyvät ja toivotan mallille onnea.. Ainakin V50:n se pieksää tyylissä mennen tullen.
Pitäisi piruuttaan ottaa vaihtotarjouksia niin saisi kuulla ne selitykset miksi melkein uutta vastaava tuonti-aero huippuvarusteilla ei ole juuri minkään arvoinen :)
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin