Saabin teholastu

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
teermet
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 08:11
Paikkakunta: E-Suomi

Saabin teholastu

Viesti Kirjoittaja teermet »

Koeajoin Lahdessa vm. -99 matalapaineturbollisen 95:n. Hieman nuhapumpumpultahan se tuntui ng 185 hp 900:n jälkeen. Ajoin vertailun vuoksi myös 136 KW 95 farkun ja liikkuihan se ripeämmin. Ennen farkun starttaamista pyysin kuitenkin myyjää kysymään, mitä Saabin oma teholastu maksaisi. Olin pudota tuolilta, kun kuulin, että Saabin oma lastu (190 hp/280 nm) maksaa asennettuna 350 euroa - on kuulemma joku Saabin kampanja, mistä myyjäkään ei ollut tiennyt mitään.

Ehdin jo kysellä Maptunilta virilastua (205 hp/320 nm), hinta olisi 880 euroa. Taidan ottaa Saabin lastun: muutoskatsastus onnistuu (voi toki onnistua muillakin lastuilla) ja moottoritakuu säilyy.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Muutoskatsastus onnistuu myös muillakin lastuilla ,jos vain päästöt pysyvät sallituissa rajoissa. Em. tarvitsee puolueettoman tutkimuslaitoksen todistuksen esim.VTT. Hintaa ko todistuksella n.1500 E.

Viime maaliskuussa kyselin Länsiautosta tonnariin Saabin teholastua.Hinta silloin olisi ollut töineen yli 1500 E. Jäi hankkimatta.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Mimmi kirjoitti:Ainoastaan Saabin omalla ja Hirschin lastutuksella onnistuu tuo muutoskatsastus.
Ja Hirschin lastuistakin vain osan saa muutoskatsastettua. Näin väitettiin kuukausi sitten erään jälleenmyyjän toimesta. Kyse ole 2.3t-koneen 220hp virityksestä. Jos jollakulla on oikeaa tietoa asiasta, niin korjatkoon.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
The Black 9-5
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
Paikkakunta: Wilppula
Viesti:

Missä...?

Viesti Kirjoittaja The Black 9-5 »

Koeajoin Lahdessa vm. -99 matalapaineturbollisen 95:n. Hieman nuhapumpumpultahan se tuntui ng 185 hp 900:n jälkeen. Ajoin vertailun vuoksi myös 136 KW 95 farkun ja liikkuihan se ripeämmin. Ennen farkun starttaamista pyysin kuitenkin myyjää kysymään, mitä Saabin oma teholastu maksaisi. Olin pudota tuolilta, kun kuulin, että Saabin oma lastu (190 hp/280 nm) maksaa asennettuna 350 euroa - on kuulemma joku Saabin kampanja, mistä myyjäkään ei ollut tiennyt mitään
Siis Lahdessakos moinen tarjous oli vai mis..?
2,3vai 2,0/ molemmat..???
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Tuo ei taida käydä T7 9-3:n? Muistaakseni ko. lastun tehot on 170 hv/255 nm... harmi. Mistäs noista kampanjoista saa tietoa??? Ei noita ainakan maahantuojan sivuilla näy :(
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
marko hovatov
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Syys 02, 2005 12:44

SAABIN VIRITYSBOKSI

Viesti Kirjoittaja marko hovatov »

KYSEINEN VIRITYSBOKSI OLI YKSITTÄISTAPAUS,SAABILLA EI OLE KAMPPANJAA KYSEISESTÄ BOKSISTA.TÄYDELLINEN VIRITYSSARJA KYSEISEEN AUTOON MAKSAA 1857,- (ASENNETTUNA 2000,- VAIN MANUAALIVAIHTEISIIN).SARJA SISÄLTÄÄ BOKSIN,SUUTTIMET JA TULPAT.


T.MARKO HOVATOV VARAOSAPÄÄLLIKKÖ
VELJEKSET LAAKKONEN LAHTI
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Re: SAABIN VIRITYSBOKSI

Viesti Kirjoittaja Kurko »

marko hovatov kirjoitti:KYSEINEN VIRITYSBOKSI OLI YKSITTÄISTAPAUS,SAABILLA EI OLE KAMPPANJAA KYSEISESTÄ BOKSISTA.TÄYDELLINEN VIRITYSSARJA KYSEISEEN AUTOON MAKSAA 1857,- (ASENNETTUNA 2000,- VAIN MANUAALIVAIHTEISIIN).SARJA SISÄLTÄÄ BOKSIN,SUUTTIMET JA TULPAT.


T.MARKO HOVATOV VARAOSAPÄÄLLIKKÖ
VELJEKSET LAAKKONEN LAHTI
:D Onneks tänne seudelle ei vielä oo levinnyt tuo firma Saabia myymään nykyjään. :D
Paljon on ollut puhetta palvelusta yms. :?
Kun eivät edes tota caps lock.ia osaa käyttää. :D :D
jarip
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 13:53

Re: SAABIN VIRITYSBOKSI

Viesti Kirjoittaja jarip »

Kurko kirjoitti:Onneks tänne seudelle ei vielä oo levinnyt tuo firma Saabia myymään nykyjään.
Paljon on ollut puhetta palvelusta yms.
Kun eivät edes tota caps lock.ia osaa käyttää.
No ainakin olivat osanneet olla tunkematta siihen turhia hymiöitä.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

:D :D :D
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

Toi sarja on se surullisen kuuluisa sarja jota ei ole saatu koskaan toimimaan kunnolla.( alkuperäinen 193 hv saab 2.0 t)
Tarvii vaan lukea jutut lahden toiselta puolelta niin tietää miten hyvin se toimii, on koko ajan ongelmia sen kanssa.

Näköjään suomen saab taas panee jonkun ihmelisän päälle (350%) kun sarja maksaa 1857€.
On se kumma että kaikki osat ja muut maksaa suomessa hirveesti, puhuin ruotsalaisen miehen kanssa ja hän naureskeli meidän hintoja.
Ruotsissa saab 9-5 on normaali perheauto suomessa joku ns. luksus auto.

Kai ne täällä vaan muuttaa skr=€ niin hinta on kohdallaan?
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 3J »

No ei tarvitse katsoa kun myyntilukuja Suomen ja Ruotsin välillä:

Ruotsi:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 904&page=2

Suomi:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=118777

Ruotsissa kärjessä ovat Volvo S/V 70, Saab 9-5 ja Saab 9-3. Suomessa taas Corolla, Golf ja Avensis. Että siitä voi päätellä minkä kokoluokan autoilla kansa ajaa. Merkille pantavaa on myös se, että näissä merkeissä Ruotsissa isompi malli (S/V70, 9-5) on ostetumpi kuin pienempi, kun taas Suomessa ostetaan enemmän niitä pienempiä (S40/V40/V50, 9-3) malleja.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Onko kellään uudemman (185hp) lastun speksejä? Muutakin kuin teho ja vääntö. Esim. kiihtyvyys, kulutus yms.

Bio powerille 180hp luvataan 0-100km/h 8.5s niin luulisi lastulla pääsevän vähintään samaan.

Haulla ei löytynyt.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

3J kirjoitti:No ei tarvitse katsoa kun myyntilukuja Suomen ja Ruotsin välillä:

Ruotsi:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 904&page=2

Suomi:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=118777

Ruotsissa kärjessä ovat Volvo S/V 70, Saab 9-5 ja Saab 9-3. Suomessa taas Corolla, Golf ja Avensis. Että siitä voi päätellä minkä kokoluokan autoilla kansa ajaa. Merkille pantavaa on myös se, että näissä merkeissä Ruotsissa isompi malli (S/V70, 9-5) on ostetumpi kuin pienempi, kun taas Suomessa ostetaan enemmän niitä pienempiä (S40/V40/V50, 9-3) malleja.

Syyhän on hyvinkin yllättävä siihen miksi ruotsissa ruotsalaiset ovat kärjessä. Ovat huomattavasti halvempia kuin täällä rajan toisella puolen.

Saab 9-5 hinnat alkaen malli ruotsissa maksaa n.26700€, suomessa 38400€
Aero ruotsissa n.35300€, suomessa 53000€.

Volvo V70 ruotsissa alkaen n.27700€, suomessa 39000€.

Eiköhän niitä suomessakin osteltaisi niitä isompia ja turvallisempia autoja mikäli tämä autoverotus ei olisi niin saatanallista...
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Re: Missä...?

Viesti Kirjoittaja moksu »

9-5T kirjoitti:
The Black 9-5 kirjoitti:2,3vai 2,0/ molemmat..???
Vain 2,0 koneeseen on olemassa lastu.
Kyselin tuolla tonnari puolella tosta saabin omasta lastusta,mutta kukaan ei vastannut.
Eli onko Saab 95 2.0t sama kone kuin kuin -98 9000 ?
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Eipä taida olla, 9-5:ssä on B205, tonnarissa B204. Mitkä noissa sitten on eroavaisuudet, en tiedä. Huhupuheista B205:ssä ilmeisestikin aika lailla rimpulammat männät ja männänrenkaat...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin