Mitä 9-5:n ostajan kannattaa huomioida?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Mitä 9-5:n ostajan kannattaa huomioida?

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Kun ajatuksissani on etsiä 98-00 mallinen perus 2,0 koneinen 9-5, jolla on ajeltu 200-250tkm, niin mitä tyypillisiä ongelmakohtia autosta kannattaa huomioida?

Laittakaas 9-5 asiantuntijat kommenttia, jotta mallille ominaiset asiat tulee varmasti huomioitua.

Kiitos ja kumarrus etukäteen :D
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Lämppärin moottori ja pensapumppu.
96 M75 i12 5-speed ;)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onhan näistä täällä veivattu jo ihan riittävästi ennenkin, mutta tässä muutama tärkeimmistä:

Garretin GT17: Savuttaako käynnistettäessä..? Onko coolerissa öljyä...? Onko läppäkotelo öljyssä...?
Taka-akseliston puslat ja takaiskarit. Selviää koeajolla.
Tasapainoakseliston ketju+rattaat: rohiseva käyntiääni ja ketjun rallatus tietää remonttia.

Täydellisellä merkkihuollon huoltokirjalla M2000 autossa on vielä 3 vuotta pidennettyä moottoritakuuta jäljellä. Moottoriongelmaa kannattaa tutkia aluksi huohotinletkuista ja öljyloukosta... Jos haluaa varmistua, niin venttiilikoppa avaamalla totuus paljastuu.

Etsi lisää hakutoiminnolla.

Eski
Vastaa Viestiin