Air Bag - valo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Startin13
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 12:47
Paikkakunta: VyborG.ru

Air Bag - valo

Viesti Kirjoittaja Startin13 »

Terveiset taistelualus GalaGTikalta (?)

-Eli varmasti joku Neuvostoliittolainen kosmonautti tuntisi olonsa kotoisaksi Saabbini ohjaimissa sen verran summerit piippaa ja valot vilkkuu, mutta kun itse työskentelen hieman toisella alalla en meinaa sinne kotiutua. Joten:

Air-Bag varoitusvalo palaa mittaristossa ja summeri soi eli millä konstilla sen saa sammumaan?

-Ottaako hän akunkengän 10minuutiksi pois vai mitä tekee? Itse olen autosähköasioissa Delco Romun miehiä :oops: niin en uskalla alkaa sörkkiä mitään tai ketään ennen kuin viisammat neuvoo.

Oikealle vastaajalle tarjotaan mukisematta Kaffe & Bulla omarahoitteisena lähimmällä huoltamolla. Joten ei jää siitäkään kiinni tää homma.
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
Savusaappi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

...

Viesti Kirjoittaja Savusaappi »

joo,kertokaa pian. Mulla on myös tämä(kin) ongelma. Sanoivat metro-autossa että se on kuskin sivutyyny. Kuittasivat valon pois, mutta syttyi pannahinen hetikohta uudestaan.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Liittimet voisi tosiaan olla syynä. Tuli joskus leikittyä pösön apukuskin turvatyynyn poiskytkennän kanssa... kytkin pois ja päälle puutikulla. Airbag-valo jäi sitten palamaan.. vikakoodi ilmoitti kuitenkin kuljettajan airbagin ---> vika oli penkin alla liittimissä. Nämä korvattiin jollain tavoin merkkiliikkeessä, ongelma häipyi. Eli ehkäpä ne liittimet...
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
mika.seppi
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 11:14
Paikkakunta: Laihia

Re: Air Bag - valo

Viesti Kirjoittaja mika.seppi »

Mullakin on tuo samainen valo palanut jo monta kertaa, minäkin olen takunnut tuon kanssa, olin muutama viikko sitten saab huoltamossa ja ne veloitti penkin liittimen kiristämisestä 50e kallista, ja muutama viikko korjauksesta niin vika tuli uudestaan näkyviin :roll:
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Air Bag - valo

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Missähän mun baasis on vika, ku mittaristossa palaa AirBagin merkkivalo, sekä punainen varotuskolmio ja nyt kaiken hyvän lisäks lakkas kaikki rattinamiskat toimimasta... Muuten autoni on liikkunut koneremontin jälkeen ilman hinuria jo 3000km :D
Sandman
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 20:09

Re: Air Bag - valo

Viesti Kirjoittaja Sandman »

Mun -98:ssa herjaillut vuodessa kolmesti kuskin sivuairbag. Ensin Laakkonen korjasi, hajosi melko pian taas joten korjasivat takuuseen, sitten kestikin jo yli maagisen puolen vuoden takuurajan joten kolmannen korjauksen maksoin taas ihan itse. Turvallinen autohan tämä....

Ja sitten asiaan. Joka kerralla syy oli kuskin A-pilarin juuressa olevassa ryhmäliittimessä. Kertyy kuulemma kosteutta joka ilmenee airbagin herjauksena. Vaikka samalla ukko väittikin ettei ole koskaan moiseen vikaan törmännyt. Outoa kyllä että näinkin erikoinen vika (?), ja silti satuin korjaamolla näkemään GM:n lähettämän tarkan ohjeistuksen vian syistä, malleista joissa se ilmenee sekä korjausohjeet siihen.

Viimeisellä kerralla tein sitten selväksi etten halua enää koskaan autoa tämän vian takia korjaamolle tuoda, joten ottivat piuhat liittimestä ulos ja ilmeisesti kolvasivat tai muuten liittivät ne sen ulkopuolella yhteen. Ja toistaiseksi on toiminut.

Kun ensi kerran haluan vikuroivan ja tyyppivikaisen auton, ostan sitten vaikka Alfa Romeon. Tiedänpähän ainakin jo ostaessani että ongelmia alkaa tippumaan tasaiseen tahtiin...
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: Air Bag - valo

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Mitäs tommonen spiraali mahtaa maksaa ja onko helppo vaihdella ite?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re:

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti:Akun irroitus ei poista airbagin valoa. ......
Voin olla väärässä, mutta muistaisin, että 9-5:ssä saa kaikki vikaherjailmoitukset kuitattua pitämällä akunkenkää tarpeeksi kauan irti (olikohan 10min tms), ja bagin herjahan taisi lähteä myös jos oli viattomaksi todettuja testuksia suoritettu jotain 60 kpl tms.
Ravasin itse 9-5:n kanssa yhtenään kuittailemassa sitä airbagin valoa, ja korjaaja neuvoi että akunkenkä irti, ja odottelua niin herjavalo poistuu, ja niin taisi tapahtuakin.
Jos väittämäni pitää oikeasti paikkansa, niin sittenhän vian saisi periaatteessa haarukoitua itsekin (jos on tarpeeksi hermoja ja tupakkia tsetausoperaatioon).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mika.seppi
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 11:14
Paikkakunta: Laihia

Re: Air Bag - valo

Viesti Kirjoittaja mika.seppi »

Olin lähdesmäellä vaasassa korjauttamassa Air Bag:in, ja ne vain poisti penkin alta sen liittimen tykkänänsä ja tinasi johdon päät toisiinsa kiinni, saas nähärä jotta onnistuiko vai rupiaako valo viälä palamaan.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Re: Air Bag - valo

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Oranssin piuhan liittimet penkin alla on todennäköinen vikakohta varsinkin -98 autoissa.
Olisko tähän AIR BAG valonpalamiseen tullut uutta tietoa ja mistä kohti löytyy se oranssipiuha liittimineen penkinalta?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Re: Air Bag - valo

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Ajattelin, että josko tuo AIR BAG valo olisi samallatavalla ohittumassa, kuin tuo huoltoon kehotus, eli määrätty määrä starttauksia... edellyttäen tietenkin, että siellä ei kummempia vikoja ole, vaan olisi jokin tilapäinen impulssi sytyttänyt tuon vikailmoituksen.
Joo näin oli... noin 30 käynnistyksen jälkeen valo alkoi toimimaan normaalisti.
Korjauksena tässä vaihettiin akku uuteen (vanha oli 7v )... eli kuulemma kun jännite käy riittävän alhaalla, niin se voi laukaista tuon AIR BAg ja kolmio valon palamaan.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
ice8ace
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Syys 09, 2014 11:27

Re: Air Bag - valo

Viesti Kirjoittaja ice8ace »

Sandman:
"Joka kerralla syy oli kuskin A-pilarin juuressa olevassa ryhmäliittimessä"

Kertoisitko tarkemmin missä tämä liitin on. Kuva kertoisi enemmän kuin monta sanaa ;-)

Oma Aero wagoni 2000 oireilee just samoin ja olisi kiva kokeilla johtuuko airbag valon palaminen samasta syystä.
ice8ace
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Syys 09, 2014 11:27

Re: Air Bag - valo

Viesti Kirjoittaja ice8ace »

Tietäisivätkö palstan Gurut missä tämä ryhmäliitin sijaitsee? Näkyykö se WISsissä jossain kuvassa?
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Air Bag - valo

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Miksi se liitin ei "näkyisi" WIS:ssä?
Saab 9-5 2.0t 1998
ice8ace
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Syys 09, 2014 11:27

Re: Air Bag - valo

Viesti Kirjoittaja ice8ace »

ysifemma kirjoitti:Miksi se liitin ei "näkyisi" WIS:ssä?
Juu varmaan näkyy ja WISkin on mutta taito käyttää sitä on aika vähissä :oops:

Missähän päin WISsiä tämä ryhmäliitin löytyisi?

Kuuluuko se sähköpuolen liittimiin ja kun on ryhmäliitin niin hieman tarkempia ohjeita olisi kiva saada...
Vastaa Viestiin