9-5 Aero Automaatti
9-5 Aero Automaatti
Kaveri kauppaisi vuoden 2000 9-5 Aeroa jossa automaattilaatikko, ajettu 70tkm ja asiallisen oloinen. Minua arveluttaa tuo laatikko ja sen mahdolliset ongelmat, onko kellään tietoa / kokemuksia ?
Lueskelin noita keskusteluja ja ainakin yhdessä oli tietoa että mikäli ongelmia niin parempi vaihtaa ja hinta oli 2000 €. Kaveripiiristä löysin yhden jonka veljellä on ollut muutama 9-5:n automaatilla ja hänellä meni ensimmäinen vaihtoon kun laatikosta tuli öljyt ja tämän seuraavankin kanssa on kuulemma ollut ongelmia, nykii / kierrokset seilaa tai jms.
Mutta nämä ovat "kaverin veli" juttuja, joten tarkempi tieto tervetullutta.
Kuinka nuo 9-5:n huoltovälit, jos nyt ajettu 70tkm, milloin huolto ja onko isokin / kallis ?
Lueskelin noita keskusteluja ja ainakin yhdessä oli tietoa että mikäli ongelmia niin parempi vaihtaa ja hinta oli 2000 €. Kaveripiiristä löysin yhden jonka veljellä on ollut muutama 9-5:n automaatilla ja hänellä meni ensimmäinen vaihtoon kun laatikosta tuli öljyt ja tämän seuraavankin kanssa on kuulemma ollut ongelmia, nykii / kierrokset seilaa tai jms.
Mutta nämä ovat "kaverin veli" juttuja, joten tarkempi tieto tervetullutta.
Kuinka nuo 9-5:n huoltovälit, jos nyt ajettu 70tkm, milloin huolto ja onko isokin / kallis ?
--- Poliisit ovat parasta mitä tiedän sitten
raparperikiisselin * Peppi Pitkätossu * ---
raparperikiisselin * Peppi Pitkätossu * ---
Itellä marraskuussa hankittu 00 aero tomaatilla. Hankkimieni ennakkotietojen mukaan tuo ei ole sen heikompi/vahvempi kuin mikään muukaan vaihdelaatikko, eli tyyppiviaksi eli ominaisuudeksi sitä ei voi sanoa.
Omalla ajettu 102 tkm eikä siihen ole aiempien omistajien taholta puututtu millään lailla. Ainoa tyyppivika on ns. Boxin vaihtaminen, joka tässä autossa on tapahtunut viime kesänä n. 94 tkm:n kohdalla. Se vaivaa ilmeisesti kaikkia 9-5:ia, sillä työkaverini osti joulukuussa 60 tkm ajetun 01:n 9-5 2,0t:n ja sen laatikko sammui kahden viikon kuluttua kaupasta.
Omalla ajettu 102 tkm eikä siihen ole aiempien omistajien taholta puututtu millään lailla. Ainoa tyyppivika on ns. Boxin vaihtaminen, joka tässä autossa on tapahtunut viime kesänä n. 94 tkm:n kohdalla. Se vaivaa ilmeisesti kaikkia 9-5:ia, sillä työkaverini osti joulukuussa 60 tkm ajetun 01:n 9-5 2,0t:n ja sen laatikko sammui kahden viikon kuluttua kaupasta.
JK
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
- Paikkakunta: Kuopio
En vaihtaisi Sentronicia takaisin
manuaaliin. Kestävyydestä en tiedä, ajettu 6000 tkm, mutta että osaa olla mukava. Sport-asento toimii niin hyvin, että käsivalintaa ei tule käytettyä. Ja auto on siis 9-5 Aero Wagon.
Jesh, olenkin lueskellut täällä että tuo Boxi tuntuu olevan "kuluvaa" kamaa. Kuinka paljon maksaa jos/kun leviää ?jkairt kirjoitti:Itellä marraskuussa hankittu 00 aero tomaatilla. Hankkimieni ennakkotietojen mukaan tuo ei ole sen heikompi/vahvempi kuin mikään muukaan vaihdelaatikko, eli tyyppiviaksi eli ominaisuudeksi sitä ei voi sanoa.
Omalla ajettu 102 tkm eikä siihen ole aiempien omistajien taholta puututtu millään lailla. Ainoa tyyppivika on ns. Boxin vaihtaminen, joka tässä autossa on tapahtunut viime kesänä n. 94 tkm:n kohdalla. Se vaivaa ilmeisesti kaikkia 9-5:ia, sillä työkaverini osti joulukuussa 60 tkm ajetun 01:n 9-5 2,0t:n ja sen laatikko sammui kahden viikon kuluttua kaupasta.
Muistelen että jossain kerrottiin että myös iskarit ovat nopeasti kuluvaa osaa 9-5:ssa, onko totta ? Jos joutuu vaihtamaan, mitä suosittelette ?
alkuperäiset, eri merkkiset, "tiukemmat vai jms. ?
--- Poliisit ovat parasta mitä tiedän sitten
raparperikiisselin * Peppi Pitkätossu * ---
raparperikiisselin * Peppi Pitkätossu * ---
Ei noissa Aeroissa ole vissiinkään ollut noita iskarimurheita niinkuin näissä "tavallisissa". Itse jouduin melkein heti auton oston jälkeen vaihtamaan takaiskarit. Itse laitoin Konin keltaiset + H&R:n -30mm jouset.Jack Duck kirjoitti:Jesh, olenkin lueskellut täällä että tuo Boxi tuntuu olevan "kuluvaa" kamaa. Kuinka paljon maksaa jos/kun leviää ?jkairt kirjoitti:Itellä marraskuussa hankittu 00 aero tomaatilla. Hankkimieni ennakkotietojen mukaan tuo ei ole sen heikompi/vahvempi kuin mikään muukaan vaihdelaatikko, eli tyyppiviaksi eli ominaisuudeksi sitä ei voi sanoa.
Omalla ajettu 102 tkm eikä siihen ole aiempien omistajien taholta puututtu millään lailla. Ainoa tyyppivika on ns. Boxin vaihtaminen, joka tässä autossa on tapahtunut viime kesänä n. 94 tkm:n kohdalla. Se vaivaa ilmeisesti kaikkia 9-5:ia, sillä työkaverini osti joulukuussa 60 tkm ajetun 01:n 9-5 2,0t:n ja sen laatikko sammui kahden viikon kuluttua kaupasta.
Muistelen että jossain kerrottiin että myös iskarit ovat nopeasti kuluvaa osaa 9-5:ssa, onko totta ? Jos joutuu vaihtamaan, mitä suosittelette ?
alkuperäiset, eri merkkiset, "tiukemmat vai jms. ?
Hyvin on toiminut ja noitten Konien pitäisi ainakin kestää!
Ja noi DI-boksien rikkoontuminen on joka uudemman saabin omistajan arkipäivää! Hintaa sillä on n.200,-
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Yllä tulikin sitten jo vastaukset boxihommiin. Eli sytkäboksista on kyse. Tosin vaimollehan voi sitten sanoa kaiken palaneen (jos ei mene vakuutukseen/takuuseen) ja tilata sitten Maptun/Speedparts virikasetin ohjainyksiköksi...
Minäkin olen ymmärtänyt, jottei Aeroita vaivaa alustaongelmat. Jollei ala ralliva ajamaan.
Minäkin olen ymmärtänyt, jottei Aeroita vaivaa alustaongelmat. Jollei ala ralliva ajamaan.
JK
Ok, hyvä homma ettei iskarit ole vaihdossa joka vuosi ja tuo sytkäkään ei ole tuon kalliimpi (no niin, 200 €, onhan se... ). Kuinkas nuo huollot ?jkairt kirjoitti:Yllä tulikin sitten jo vastaukset boxihommiin. Eli sytkäboksista on kyse. Tosin vaimollehan voi sitten sanoa kaiken palaneen (jos ei mene vakuutukseen/takuuseen) ja tilata sitten Maptun/Speedparts virikasetin ohjainyksiköksi...
Minäkin olen ymmärtänyt, jottei Aeroita vaivaa alustaongelmat. Jollei ala ralliva ajamaan.
Huoltoväli, isot huollot, mitä syytä tarkistaa jne. Esim. jakopään remppa ? Yleinen ohje tuntuu olevan ainakin nuo öljyt, parin kympin välein vaihtoon ja kunnon litkuilla (vai koskeeko vain lastutettuja?) ? Onkos muita "hyvä tietää" jippoja jottei suotta kerjää ongelmia ?
--- Poliisit ovat parasta mitä tiedän sitten
raparperikiisselin * Peppi Pitkätossu * ---
raparperikiisselin * Peppi Pitkätossu * ---
Jakopään remppaa ei tarvitse huolehtia, Saabissa on nääs ketju. Sille ei ole edes määritelty mitään vaihtoväliä!
Öljyjen vaihto on ihan jokaisen oma asia, mutta esim minä olen omaan vauihtanut 10tkm välein ja ihan Mobilin rallya.
Huollosta en osaa sanoa, koska itselläni on niin vanha ja paljon ajettu, että koitan itse tehdä nämä huollot!
Öljyjen vaihto on ihan jokaisen oma asia, mutta esim minä olen omaan vauihtanut 10tkm välein ja ihan Mobilin rallya.
Huollosta en osaa sanoa, koska itselläni on niin vanha ja paljon ajettu, että koitan itse tehdä nämä huollot!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ohjekirjan vaihtoväli on jossain 20 tkm:n tienoilla, mutta itekin olen käyttänyt 10 tkm:n välein vaihtoa. Se on kumminkin ainoa konsti, jolla itse pystyy jotenkin vaikuttamaan koneen toimintaan. Kunnon öljyä eikä mitään pilssivettä. Suodatin joka toisen vaihdon yhteydessä. Muita suotimia sillon kun sattuu muistamaan ne vaihtaa.
JK
juh, se oli kolmetoista milliä ja kun ei hylsyjä tullu mukaan (lue: ei ole), niin lenkki lipsui. Tästä oppineena maanantaina pajan kautta uutta proppua hakee. Kysynpä samalla vaik 16 millistä proppua, jota voi lipsumatta käännellä, lenkilläkin. Proppu ollu kiinni viime toukokuusta lähtien, siksi kaiketi niin -vetin tiukassa. ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
#1891
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
proppu
Ihan sama kävi veljen ng900ssa viikonloppuna..väänsin hylsyllä mutta proppu tuli tiensä päähän ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)