Saab 9-5 3.0 TiD V6 Vector 4d
Saab 9-5 3.0 TiD V6 Vector 4d
Kävin koeajolla. Auton vuosimalli 2002 ja ajettu 100 tkm. Suomi auto ja huoltokirja. Mitä ongelmia kyseisessä moottorissa on ollut. Joku on joskus kertonut, että toi Isutzun kone ei ole kestävä. Sylinteriputket halkeavat alapäästä noin 100 tkm ajon jälkeen. Pitääköhän paikkaansa, vai juontaako huhu 2,7 Trooperin koneesta. Muuten oli hieno peli. Ja ihan sopivasti tuntui koneesta tehoja löytyvän.
Kertokaahan käyttökokemuksia.
Kertokaahan käyttökokemuksia.
Re: Saab 9-5 3.0 TiD V6 Vector 4d
Omallani on ajettu jo 145tkm, ei moottoriongelmia.
Tuo sylinteriputkien halkeilun urbaani legenda liittynee vääräntyyppisen öljyn käyttöön. Itse olen käyttänyt Shellin Helixiä koko ajan, sitä vaan menee vaihdossa 7 ltr ja 20tkm vaihtovälillä saattaa ajotietokone pyytää lisäämään toiseen kannulliseen jääneen litran jossain 15tkm paikkeilla.
Tuo sylinteriputkien halkeilun urbaani legenda liittynee vääräntyyppisen öljyn käyttöön. Itse olen käyttänyt Shellin Helixiä koko ajan, sitä vaan menee vaihdossa 7 ltr ja 20tkm vaihtovälillä saattaa ajotietokone pyytää lisäämään toiseen kannulliseen jääneen litran jossain 15tkm paikkeilla.
mikko66 kirjoitti:Kävin koeajolla. Auton vuosimalli 2002 ja ajettu 100 tkm. Suomi auto ja huoltokirja. Mitä ongelmia kyseisessä moottorissa on ollut. Joku on joskus kertonut, että toi Isutzun kone ei ole kestävä. Sylinteriputket halkeavat alapäästä noin 100 tkm ajon jälkeen. Pitääköhän paikkaansa, vai juontaako huhu 2,7 Trooperin koneesta. Muuten oli hieno peli. Ja ihan sopivasti tuntui koneesta tehoja löytyvän.
Kertokaahan käyttökokemuksia.
96V4GL-77
900GLs-81
900i-85
95S-2.3tSE-98
95S-2.0tSE-00 (r)
95W-3.0TiD-02
95W-2.0t-04 (r)
93SC-1.8t-07 (r)
Volvo XC90-D5-05
Volvo XC60-2.4D-08
900GLs-81
900i-85
95S-2.3tSE-98
95S-2.0tSE-00 (r)
95W-3.0TiD-02
95W-2.0t-04 (r)
93SC-1.8t-07 (r)
Volvo XC90-D5-05
Volvo XC60-2.4D-08
Itselläni oli joskus toi Isuzu Trooper 2,7 litran myllyltä ja vuosimalli oli jotain 92. Silloin jo puhuttiin niistä halkeilevista sylinteriputkien alapäistä. Alkoi vähän ihmetyttämään, että eikö sitä ongelmaa ole kymmenen miljoonan valmistetun moottorin jälkeen, kymmenessä vuodessa vieläkään korjattu. Ja silti firma on vielä pystyssä. No mitäs heikkouksia tuosta voisi löytyä ja mitä kannattaa oston yhteydessä tarkistaa.
Suosittelen lämpimästi auton ostoa. Itselläni neljä edellistä Saabia ollut bensakoneena ja ensimmäinen dieseli nyt alla. Mitään suurempia ongelmia ei ollut (hieman alle satku ajettu). Alakierros vääntö aivan uskomaton. Voit lähteä kakkosella ilman kaasua ja auto hyökkää eteenpäin!! Ohituksissa ei tarvitse vaihdekeppiin koskea vaan vitosella voit huoletta polkasta vaikka Volvon ohi
Konetta on kyseenalaistettu jonkin verran, mutta luulen sen olevan vain kokemattomuutta. Vaikka se on Isuzun valmistama niin Saabin tietotaitoa siitä löytyy. Kone käyttäytyy kuin Saabin bensamoottorit eli monet näkevät 3.0 tid vain takavaloista

Konetta on kyseenalaistettu jonkin verran, mutta luulen sen olevan vain kokemattomuutta. Vaikka se on Isuzun valmistama niin Saabin tietotaitoa siitä löytyy. Kone käyttäytyy kuin Saabin bensamoottorit eli monet näkevät 3.0 tid vain takavaloista

Itselläni on alla 2.2 tid mutta tarjonnan vähyyden vuoksi kävin katsomassa noita 3.0 tidejä kun keväällä auto haeskelin. Yhtään kone vikaista en löytänyt mutta kuopion putkolassa oli myynnissä 3.0 tid, jota ei saanut koe-ajolle koska oli kytkin hajonnut. Myös Oulun pörhöllä on myynnissä 3.0 tid, jota olen käynyt kokeilemassa ja siinäkin kytkin tuntui epämääräiseltä. Tuon Pörhön saabin hanskalokerosta muuten löytyi 4 kpl ylinopeussakkoja eli kyllä se dieselkin kulkee. Kempeleen Z-car:ssa oli pitkään myynnissä tuonti 3.0 tid vector joka tuntui hyvä kuntoiselta peliltä mutta hintaa oli liikaa tuonti autoksi(jotain 33 000 euroa). Nyt tuokin on mennyt.
Tuota seinäjoen ESS:n autoako olet käynyt katsomassa? On ollut myynnissä jo noin 1/2 vuotta ja hinta pysynyt samana, ehkä asiallinen ostohinta tuolle olisi noin 30 ke.
Tuota seinäjoen ESS:n autoako olet käynyt katsomassa? On ollut myynnissä jo noin 1/2 vuotta ja hinta pysynyt samana, ehkä asiallinen ostohinta tuolle olisi noin 30 ke.
ESS-autotalon autoahan sitä on käyty kuolaamassa. Autotalli.commia on tullut selattua, ja kyllähän tuollaisen oikea hinta on siinä karvan alle 30 k€. Farkut ainakin pyörivät siinä hintatasossa. Aika vikkelä peli oli ja kaikki tuntu pelaavan. Ainoa mikä vähän tökkää tuossa autossa on naftan kulutus ja sitten minun käytölle olematon tavaratila... No pitää katsoa. Vuoden vaihde lähenee ja autokauppa hiljenee, eiköhän ne autotalossa pian pudota sen hintaa.
Mikäs noista 3.0 pikikirnukoneista oikein hajoaa, mobile kun on pullollaan konevikaisia tuollaisia??
Tuollaista tekisi kieltämättä mieli, olisi aika haasteikas konetyyppi korjattavaksi
Onko noiden alavääntö lmitä luokkaa ajossa (voiko lähetä liikkeelle esim. kakkosella kuten useimmilla dieseleillä) ja eikö tuon 3.0 dieselin yhteyteen muka ole saanut automaattilaatikkoa??
Tuollaista tekisi kieltämättä mieli, olisi aika haasteikas konetyyppi korjattavaksi

Onko noiden alavääntö lmitä luokkaa ajossa (voiko lähetä liikkeelle esim. kakkosella kuten useimmilla dieseleillä) ja eikö tuon 3.0 dieselin yhteyteen muka ole saanut automaattilaatikkoa??
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Alkupään koeajoraporteista moitteita tuli nimenomaan alaväännön puutteesta. Oli vissiin joku softavikakin, kun tuppasi jopa sammuilemaan huolimattomalla kytkimenkäytöllä liikkellelähdöissä. Tämä "ominaisuus" lienee jo korjattu aika päiviä sitten...ng900aero kirjoitti:Onko noiden alavääntö lmitä luokkaa ajossa (voiko lähetä liikkeelle esim. kakkosella kuten useimmilla dieseleillä) ja eikö tuon 3.0 dieselin yhteyteen muka ole saanut automaattilaatikkoa??
Tuota konetta ei todella saa eikä ole koskaan saanut automaagilootalla, jotain höpinää ettei muka mahtuis tomaatti ja Isuzun V6 diisuli ysivitosen konehuoneeseen yhtäaikaa

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Juu, ei kyllä alaväännön puutteesta voi moittia ainakaan '05 laitetta. Ja lainatakseni isääni joka koeajoi TiDini: "On se hyvä että oli selkänoja penkissä kunnossa. Kun turbon paineet nousi niin olisi muuten ollut takapenkillä..."V.J.S kirjoitti: Alkupään koeajoraporteista moitteita tuli nimenomaan alaväännön puutteesta. Oli vissiin joku softavikakin, kun tuppasi jopa sammuilemaan huolimattomalla kytkimenkäytöllä liikkellelähdöissä. Tämä "ominaisuus" lienee jo korjattu aika päiviä sitten...
Olisin minäkin sen tomaatin sinne mielellään ottanut mutta LA:n myyjä kertoi tosiaan että johtuen moottorin väännöistä ei se stanulaatikko ole kestänyt ja vahvistettua varten ei ole tilaa. Tiedä sitten. Toimii tuo ihan hyvin manuaalisenakin.
25' mittarissa omalla 3.0 TiDillä ja ainakin näillä kokemuksilla voi lämpimästi suositella.
-t
9-5 Wagon Vector 3.0 TiD '05
Veikkaan että ovat ajaneet koneen kuivaksi Saksan nopeuksilla, jos ajaa
paljon isoilla kierroksilla 20tkm öljynvaihtoväli on liian pitkä. Ajotietokone kyllä varoittaa kun öljynpinta on alarajalla.
Muuten koettua on, kun kierrokset nousee yli 3000 sulkee kone ilmeisesti takaisinkierrätyksen venttiilin, niin pakoputkesta tulee ulos kaikki
noki mitä on matkalla kertynyt. Melkoinen pöllähdys, varsinkin jos
valoista vedättää ykkösellä liikkeelle eikä vaihda ajoissa ylöspäin.
Vaihtoivat muuten vm-2002:eeni vuoden jälkeen moottorinohjausohjelmiston ja samalla katosi nykiminen pienillä kierroksilla, nyt vaan pitää muistaa painaa kytkintä ja vaihtaa pienemmälle kaupungin hidastuskorokkeissa, koska jossain 1000 kierroksen kohdalla sammumisenesto alkaa työntää lisää kaasua, joka oudommalle saattaa tuntua siltä että lähtee käsistä.
Maantiellä ei tarvitse oikeastaa koskaan vaihtaa pois 5:lta, koska kiihtyy
mainiosti vielä 70:stä.
Kulutus on ollut maantiellä noin 6,6 ja kaupungissa 7,6 / 100km joten ei valittamista kuutoskoneeksi.
paljon isoilla kierroksilla 20tkm öljynvaihtoväli on liian pitkä. Ajotietokone kyllä varoittaa kun öljynpinta on alarajalla.
Muuten koettua on, kun kierrokset nousee yli 3000 sulkee kone ilmeisesti takaisinkierrätyksen venttiilin, niin pakoputkesta tulee ulos kaikki
noki mitä on matkalla kertynyt. Melkoinen pöllähdys, varsinkin jos
valoista vedättää ykkösellä liikkeelle eikä vaihda ajoissa ylöspäin.
Vaihtoivat muuten vm-2002:eeni vuoden jälkeen moottorinohjausohjelmiston ja samalla katosi nykiminen pienillä kierroksilla, nyt vaan pitää muistaa painaa kytkintä ja vaihtaa pienemmälle kaupungin hidastuskorokkeissa, koska jossain 1000 kierroksen kohdalla sammumisenesto alkaa työntää lisää kaasua, joka oudommalle saattaa tuntua siltä että lähtee käsistä.
Maantiellä ei tarvitse oikeastaa koskaan vaihtaa pois 5:lta, koska kiihtyy
mainiosti vielä 70:stä.
Kulutus on ollut maantiellä noin 6,6 ja kaupungissa 7,6 / 100km joten ei valittamista kuutoskoneeksi.
ng900aero kirjoitti:Mikäs noista 3.0 pikikirnukoneista oikein hajoaa, mobile kun on pullollaan konevikaisia tuollaisia??
Tuollaista tekisi kieltämättä mieli, olisi aika haasteikas konetyyppi korjattavaksi![]()
Onko noiden alavääntö lmitä luokkaa ajossa (voiko lähetä liikkeelle esim. kakkosella kuten useimmilla dieseleillä) ja eikö tuon 3.0 dieselin yhteyteen muka ole saanut automaattilaatikkoa??
96V4GL-77
900GLs-81
900i-85
95S-2.3tSE-98
95S-2.0tSE-00 (r)
95W-3.0TiD-02
95W-2.0t-04 (r)
93SC-1.8t-07 (r)
Volvo XC90-D5-05
Volvo XC60-2.4D-08
900GLs-81
900i-85
95S-2.3tSE-98
95S-2.0tSE-00 (r)
95W-3.0TiD-02
95W-2.0t-04 (r)
93SC-1.8t-07 (r)
Volvo XC90-D5-05
Volvo XC60-2.4D-08
Onkos tullut uusia kokemuksia jolle kulle 3.0 TiD:stä?
Tai onkos kukaan ostanut vielä Saksalaista 3.0 Tidiä? Siellä näyttää noi hinnat olevan -02 malleissa aika kohdallaan.
Tai onkos kukaan ostanut vielä Saksalaista 3.0 Tidiä? Siellä näyttää noi hinnat olevan -02 malleissa aika kohdallaan.
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Ei ole ihan vielä kokemuksia, mutta kohta on. Eli isäni laittoi jonkun jobbarin kautta tilaukseen Saksasta 2002-vuoden 9-5:n tuolla 3,0 tid-nakuttimella. Auto tulee Suomeen varmaan nyt viikonloppuna tai alkuviikosta. Täytynee ottaa ensi viikolla koulusta rokuli-päivä ja käydä testaamassa pirssiä.
Hinnat ovat tosiaan Saksassa aika houkuttelevia, mutta verot ovat aika rajuja, ainakin mitä katselin tullin taulukoista. Toisaalta jäävät veroineen n. 5000€ halvemmaksi kuin Suomessa vastaavat ja valikoimaa Saksan maalla onkin huomattavasti enemmän.
Hinnat ovat tosiaan Saksassa aika houkuttelevia, mutta verot ovat aika rajuja, ainakin mitä katselin tullin taulukoista. Toisaalta jäävät veroineen n. 5000€ halvemmaksi kuin Suomessa vastaavat ja valikoimaa Saksan maalla onkin huomattavasti enemmän.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Ilmoittele kun saat kokemuksia lisää.
Ja onhan se 5000 esko n. 35 000 markkaa!!!! ?
Mika
Ja onhan se 5000 esko n. 35 000 markkaa!!!! ?
Mika
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Juuh, viimeistään ens viikonloppuna pääsen tutustumaan uuteen "perheenjäseneen". Ja kuten Mimmi tuossa totesi, eikös se 5000€ ole hieman alle 30.000mk? No iso säästö sekin...MikaI kirjoitti:Ilmoittele kun saat kokemuksia lisää.
Ja onhan se 5000 esko n. 35 000 markkaa!!!! ?
Mika
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996