Ahtopaineet hukassa kokoajan?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Ahtopaineet hukassa kokoajan?

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eli mistä voipi johtua, että tuo 9-5:n menee aina välillä peruspaineilla :roll:

Yleensä ne ovat hukassa jos auto seisoo yön yli tai pitempään. Tänäänkin lähdin käymään Porissa asiolla niin vasta n. 5-6 kiihdytyksen jälkeen päineet nousivat sinne minne pitää( n.1 bar). Yleensä paineet tulevat mukaan kesken kiihdytyksen. Tämän jälkeen toimii moitteetomasti ja paineet nousee joka kiihdytyksellä :?
Kunnes auto sammutetaan ja kerkeää "jäähtymään".
Miten tuon magneettiventtiilin toiminnan voi 9-5:ssa testata, entä muita mahollisia vika kohteita? voisiko olla myös bypass?
Viimeksi muokannut Frostgrey, Su Marras 06, 2005 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Onko paineitten nousu mitenkään riippuvainen vaihteesta tai kierrosluvusta?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

En oikein osaa sanoa! Tänäänkin kun vähän remppasin kone huoneessa ja oli akunkenkä pari tuntia irti, niin tarvi oikein kunnon repäisyn 4:lla (n.180km/h :oops: ) ennenkuin sai kaikki ahdot peliin. siitä outo, että lataa n. 0.6 - 0.7 eli hieman enemmän kuin peruspaineet. Sen jälkeen nosti taas moitteettomasti paineet (n.1bar)kun oli ne kerran saanut ylös :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Grounded0
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Syys 17, 2005 11:54
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grounded0 »

Frostgrey kirjoitti:Tänäänkin kun vähän remppasin kone huoneessa ja oli akunkenkä pari tuntia irti
Trionicin asetukset nollautuvat, kun otat akunkengän irti.

Ohjeet englanniksi, miten Trionic parhaiten "uudelleenkoulutetaan", löytyy tästä uutisryhmien viestisäikeestä:

http://groups.google.com/group/alt.auto ... 89c8b46455
Knowledge is often mistaken for intelligence.
This is like mistaking a cup of milk for a cow.
WWW: http://www.anttipeltola.net/
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Grounded0 kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Tänäänkin kun vähän remppasin kone huoneessa ja oli akunkenkä pari tuntia irti
Trionicin asetukset nollautuvat, kun otat akunkengän irti.

Ohjeet englanniksi, miten Trionic parhaiten "uudelleenkoulutetaan", löytyy tästä uutisryhmien viestisäikeestä:

http://groups.google.com/group/alt.auto ... 89c8b46455
Juu tiedossa on, sen takia olikin tuo akun kenkä irti :wink:

Mutta eipä auttanut tuohon ongelmaan :(
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Nykyään ei nosta enää lainkaan yli 0.6bar nuo paineet. Peruspaineet jarrupohjassa näyttäisi olevan jotain n,0.15 :roll: Ennen on ollut n.0,4 eli mistä voi johtua tuo tiputus :roll:

Autoon on vaihdettu mankkuventtiili,by-pass,Di-kasetti, ja bensapumppu(muista syistä) tässä lähiaikoina.

Kaiken järjenhän mukaan nuo peruspaineet eivät pitäisi muuttua, kun on johonkin asentoon säädetty. Turbolla(mitsu 15T) on ajettua n.25tkm joten tuntuu oudolta että olisi turbon painekello olisi jo paskana :roll:

Täytyykö vain koitaa säätää säätää noita pruspaineita :roll: :?:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
jala 9-5
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 14:42
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jala 9-5 »

Onko 9-5:ssa sama mankkuvena kuin tonnarissa? Näkyy olevan tonnari palstalla saman tyylisiä juttuja ja ollut lyhytikäisiä viallisia mankkuja. Jos sulla on vielä vanha mankku tallessa niin vois yrittää kokeilla vanhaa paikoilleen ja testata muuttuuko paineet... Tai sitte vois yrittää takuuseen saada uuden testiin. Joitain arvauksia.... Tiedä sitten onko apuja?
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

9-5:ssa ei ole sama mankkuvena mitä tonnarissa. Olen kokeillut kahdella eri mankkuvenalla ja molemmilla toimii samalla tavalla :?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Nostetaas taas tämä ylös!!

Eilen ja tänään koitin hieman selvitellä taas miksi on ahtopaineet hukassa nykyään koko ajan :? :evil: Normaali käytössä 0.6 bar vaikka pitäisi olla n.1 bar luokkaa!

tähän asti testattu:

-mankkuvenan piuha irti ahdot n. 0.1 tangon kiristämisellä ei vaikutusta.
-W ja C letku yhdistettynä 0.7 bar
-w letkuun paine ilmalla alkaa tanko liikkumaan n. 0.5 bar
-W letku irti tuntuu kyllä lataavan "tappiin"

IMM ja mankkuventtiiliä koitettu putsata, mutta ei vaikutusta.
Täytyskö koittaa saada ehjä IMM koe käyttöö johtuuko tuosta, myös mielessä uusia mankkuvena, koska ei kauhean kallis.

kaikki ideoita kuunnellaan mistä nuo voi johtua :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9382
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kokeilitkos myös puhaltaa mankkuvenaan CRC.tä tai muuta mönjää, tonnarini mankkuvena jäi silloin tällöin jumittamaan peruspaineille ja ongelma loppui kun täytin sen CRC:llä?
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

ng900aero kirjoitti:Kokeilitkos myös puhaltaa mankkuvenaan CRC.tä tai muuta mönjää, tonnarini mankkuvena jäi silloin tällöin jumittamaan peruspaineille ja ongelma loppui kun täytin sen CRC:llä?
On koitettu!

Huomenna haen uuden mankkuvenan Porista ja jos ei se auta, tarvitsee varastaa velipojan 9-5:sta IMM testiin sekä koittaa toisella läppäkotelolla.

Tuskin tuohon Aeron boksiinkaan tuollaista vikaa voi tulla :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Täältä löytyy "1.7 bar:in IMM", suoraan putkesta => pahvilootaan säilöttynä :lol:

Aika pölyinen hunajakenno siinä oli, ehkä sama pöly veti antureiden lukemat vituralleen?

Enivei, tuo käy varmasti vehkeiden koeponnistukseen, omalla vastuulla tietenkin! Kärsii polkea muutaman kerran, sitten syttyy vikavalo :roll:

Voin kertoa, että lähteeeeeee... :oops:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

oma IMM oli myös aika musta, ja ei auttanut vaikke sen "jarrucleanerillä" putsasin, velipoika tulee pääsiäisenä käymään joten saan häneltä koitettua ehjää immua.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tänään koitettu ehjällä IMM ja mankkuvenalla, eli luultavasti boksi jummaa noita paineita, en jaksa uskoa, että läppäkotelokaan saisi tuollaista aikaan. Ja nyt ei ole n.3 viikkoon paineet noussu yli 0.5bar :? muuta kuin W letku irrotettuna :lol:

Suraavaksi täytyy varmaan hommata joku viriboksi jostain :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ja tosiaan auto toimii muuten kuin unelma, ei vie bensaa liikaa, ei pala vikavalot, eikä muutakaan ongelmaa.

Ei vaan perkele kulje :!: :!: :evil:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin