Bensapumppu?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Pitääkö bensapumpun käydä jo silloin kun on virrat päällä vai vasta auton käynnistyksen jälkeen :?:

On auto pari kertaa jäänyt käynnistymättä(tänään viimeksi tyttöystävällä Raumalla:oops: ). Koitettu eri DI-kassulla. Ei syty mikään vikavalo, starttaa komiasti mutta ei vaan lähde. Muutaman tunnin odottelun jälkeen lähtee nätisti :? Itsellä ei tule mieleen kuin oikutteleva bensapumppu joka on jo pitemmän aikaa pitänyt aika surinaa.

Onko mahdollisesti muita juttuja mitkä voivat kyseisen ongelman aiheuttaa?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja koistha »

Frostgrey kirjoitti:Pitääkö bensapumpun käydä jo silloin kun on virrat päällä vai vasta auton käynnistyksen jälkeen :?:
Eikös se käväse päällä paineiden nostamiseksi, kun virrat laittaa. Joissain autoissa ainakin kuulee siihen viittavan äänen kun avaimesta kääntää. Taitaa kyllä varsinaisesti mennä päälle vasta sitten, kun moottoria käynnistää.
Frostgrey kirjoitti:Muutaman tunnin odottelun jälkeen lähtee nätisti :?
Eikös tuohon kuvaukseen menisi kampiakselin asentoanturin vika ? Varsinkin, jos ajat ensin koneen lämpimäksi ja sitten sammutat eikä lähde käyntiin ilman tuota odottelua.
Frostgrey kirjoitti: Itsellä ei tule mieleen kuin oikutteleva bensapumppu joka on jo pitemmän aikaa pitänyt aika surinaa.
Mulla vinkui bensapumppu satunnaisesti viime talvena. Lisäoireita olivat pienet nykäykset vedossa silloin tällöin. Pumppu vaihdettiin ja ongelmat katosivat. Vaihdon jälkeen vasta tajusin, ettei koneen vetokaan ollut ollut paras mahdollinen - ilmeisesti bensan paineiden kanssa oli ollut jo pitempään ongelmia.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Omakin on myös hieman nykinyt ja kulku välillä hukassa. Viikonloppuna pitäisi saada uusi Walbron pumppu.

Voishan ton asentoanturinkin vaihtaa, kun tuskin se kauhean kallis on :roll: :?:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Pumppu käynnistyy, jos ohjausyksikkö saa kampiakselin asentoanturilta
tiedon siitä että konetta pyöritetään. Jos anturi on sökö, ei pumppukaan
käynnisty joten asentoanturin vialta vaikuttaa.... :P
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Frostgrey kirjoitti:Omakin on myös hieman nykinyt ja kulku välillä hukassa. Viikonloppuna pitäisi saada uusi Walbron pumppu.

Voishan ton asentoanturinkin vaihtaa, kun tuskin se kauhean kallis on :roll: :?:
Paljonkos oli pumpulla hintaa? Itselläkin on jo melkoinen heinäsirkkaparvi mukana koko ajan.... Oireita ei kuitenkaan ole vielä ilmaantunut...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Frostgrey kirjoitti:Omakin on myös hieman nykinyt ja kulku välillä hukassa. Viikonloppuna pitäisi saada uusi Walbron pumppu.

Voishan ton asentoanturinkin vaihtaa, kun tuskin se kauhean kallis on :roll: :?:
Multa löytyy uusi anturi ja vielä paketissa ja on halpa
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

e0000333 kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Omakin on myös hieman nykinyt ja kulku välillä hukassa. Viikonloppuna pitäisi saada uusi Walbron pumppu.

Voishan ton asentoanturinkin vaihtaa, kun tuskin se kauhean kallis on :roll: :?:
Paljonkos oli pumpulla hintaa? Itselläkin on jo melkoinen heinäsirkkaparvi mukana koko ajan.... Oireita ei kuitenkaan ole vielä ilmaantunut...
Isäni 9-5 vaihdettiin alkukesästä tuo asentoanturi kun pätki / nyki ajossa. Bensapumppu vaihdettiin reilu viikko sitten kun auto jätti hänet tien päälle Karkkilassa. Pumpun hinta oli merkkiliikkeessä jotain 340 euroa tai vastaavaa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ite saan uuden Walbron bensapumpun n. 110,- ja tuo anturi n.80,-.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
luopape
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 08:28
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja luopape »

Frostgrey kirjoitti:Ite saan uuden Walbron bensapumpun n. 110,- ja tuo anturi n.80,-.
Saako udella mistä ostit. Itsellänikin on bensan pummpaus systeemit oireilleet aika ajoin. Josku käynnistettäessä, kun tankki on 1/4 tai vajaampi tuntuu ettei käynnisty ollenkaan. Välillä vika oli aivan säännöllinen vajaatankilla, nyttemmin vika on hävinnyt. Eppäilen kyllä että ilmoittelee itsestään vielä.
Muistan jonkun maininneen, että moinen vika ainakin tuolla maatalouskone (Volvo) -puolella viittaisi siirtopumppuun, mutta miten on täällä suihkaripuolella :P ?
9-5 2.3t Wagon -99 + TD04HL-15T + Aero sw
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kaverilta sattui löytymään yksi ylimääräinen uusi pumppu :wink:
ja uusi asentoanturi löytyy velipojalta :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Pumppu kuulemma antautuu aina laakista, mutta voihan se olla...

200 tkm on aika maaginen luku
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4991
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

KARELPA kirjoitti:Pumppu kuulemma antautuu aina laakista, mutta voihan se olla...

200 tkm on aika maaginen luku
Näin se on ja olivat isältäni jo puhelimessa kysyneet kun auto oli hinausauton kyydissä menossa merkkiliikkeeseen pääkaupunkiseudulle huoltoon että paljonko autolla on ajettu. Ja mittarissa kun on reilut 210000 km niin olivat sanoneet että ei se bensapumppu kuulemma paljoa yli 200000 km kestä. 8O 8O
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

9000:ssa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

9000:ssa on ilmeisesti sama pumppu (ainakin valmistaja) ja molemmissa tonnareissa se on lopettanut toimintansa n. 210tkm kohdalla (+-2tkm).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

luopape kirjoitti: Josku käynnistettäessä, kun tankki on 1/4 tai vajaampi tuntuu ettei käynnisty ollenkaan. Muistan jonkun maininneen, että moinen vika ainakin tuolla maatalouskone (Volvo) -puolella viittaisi siirtopumppuun, mutta miten on täällä suihkaripuolella :P ?
Myös minun AeroWagonissa on samanlaista oiretta, eli täydellä tankilla starttaa aina noin sekunnissa, mutta kun bensamittari näyttää 1/4 tai sen alle, niin saa sahata useamman sekunnin. Onko 9-5:ssa erillinen siirtopumppu vai mistä tuo johtuu..?

Eski
The JoJo
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 18:38

Viesti Kirjoittaja The JoJo »

Meikäpojan 2003, ajettu 99k km, jäi airistolle tuossa pari viikkoa sitten.
Lähti käyntiin ensin mutta sammui kun kaasutti, eikä lähtenyt käyntiin enään sen jälkeen. Bensapumppu syyllinen, jo näillä kilsoilla.
Erittäin pientä nykimistä ja pieni sivuääni oli jo ollut, en vain heti tajunnut missä vika.

Onneksi meni hinaukset ja kaikki vaihdot myyjäfirman takuun piikkiin.
Vastaa Viestiin