9-5 vector-02/ 2.3t
9-5 vector-02/ 2.3t
moi! olen vuosi sitten ostanut saabin ja tyytyväinen olen ollut, mutta nyt tekis mieli vähän lisää tehoa. olen ajatellut ostaa ppc (229hv) elikä miten auto kestää?
Vuodesta 2001 elokuusta ja noin 110 tkm. Tosin autoon vaihdettiin pata juuri tuon vv filtterin takia ja nyt olen ajellut vakio boksilla.
Moottorista halkesi kaksi kertaa ykkösen mäntä ja toka kerralla niin pahasti, että ei jäänyt kuin kiertokanki jäljelle. Mutta olen kuullut, että sama voi tapahtua myös vakio boksilla jos MAF "valehtelee". Vielä en ole laittanut viriä paikalle.
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... kassa.html
Männät ovat muutenkin perssiistä kyseisessä moottorissa.
Aeron ja "tavallisessa" ei ole muuta eroa kuin yläkerrassa mm. natriumtäytteiset venttiilit. Joten tuo 229 menee ihan helposti.
Mulla on SP:n boksissa 274 hv:ta ja ahtoja noin 1,1 bar.
Moottorista halkesi kaksi kertaa ykkösen mäntä ja toka kerralla niin pahasti, että ei jäänyt kuin kiertokanki jäljelle. Mutta olen kuullut, että sama voi tapahtua myös vakio boksilla jos MAF "valehtelee". Vielä en ole laittanut viriä paikalle.
http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... kassa.html
Männät ovat muutenkin perssiistä kyseisessä moottorissa.
Aeron ja "tavallisessa" ei ole muuta eroa kuin yläkerrassa mm. natriumtäytteiset venttiilit. Joten tuo 229 menee ihan helposti.
Mulla on SP:n boksissa 274 hv:ta ja ahtoja noin 1,1 bar.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Pakoventtiileissä ainakin EPC:n mukaan on kahta eri tyyppiä.9-5T kirjoitti:Näinkin voi olla mutta ainakin -98 kaikissa 9-5:ssa oli natriumtäytteiset.KARELPA kirjoitti:Imuvenoissa tuskin suurta merkitystä natrium täytteellä. Joten veikkaisin, että just pakopuolella olis natrium täytteiset
Imut on kaikissa samat
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
-
- "Aero"
moro
mulla on kiinni Nordicin steg 1 ja auto on 2,3t Vector. Toistaiseksi on pelit kestänyt ja melko äkänen on. Ykkösellä ja kakkosella ei oikein voi täyskaasukiihdytyksiä tehdä, ainakaan talvikummeilla. Ehtii sutasemaan ennenkuin TCS pätkäsee ja muutenkin on voimansiirto kovilla. Isommilla vaihteilla ohitukset menee aika kivasti. Kait siitä koneesta uskaltaa reilu 200 hevosta ottaa vakio-osilla.
9-5 Nordic
mulla on kiinni Nordicin steg 1 ja auto on 2,3t Vector. Toistaiseksi on pelit kestänyt ja melko äkänen on. Ykkösellä ja kakkosella ei oikein voi täyskaasukiihdytyksiä tehdä, ainakaan talvikummeilla. Ehtii sutasemaan ennenkuin TCS pätkäsee ja muutenkin on voimansiirto kovilla. Isommilla vaihteilla ohitukset menee aika kivasti. Kait siitä koneesta uskaltaa reilu 200 hevosta ottaa vakio-osilla.
9-5 Nordic