Katsastin Aeron

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Katsastin Aeron

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Tänään vasta hokasin, että huomenna on wagonin merkkipäivä.
Siispä kurvasin sillä Konalan Autokatsastuksen konttorille ja Visaa vingutettuani pirssiä alettiin tutkimaan.

Matkamittarin lukema: 224 000 km.
Etuakselimassa: 970 kg.
Taka-akselimassa 815 kg.
Iskarit n.70%.


Savut:

Tyhjäkäynti. Yli 2000rpm
CO 0,01 0,02.
HC 7 14.
CO2 14,6 14,8.
O2 0,4 0,28.


Korjauskehoitus tuli haljenneesta ajovalon lasista.
96 M75 i12 5-speed ;)
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Kävin myös tänään katsastamassa auton. Ihan puhtain paperein ei selvinnyt... huomautettavaa inssi löysi viimein vasemmasta takavilkusta. Oli kuulemma liian "vaalea". Polttimosta värit palaneet pois... :roll:
Kyllä ne ne sitten osaa. :)
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Katsastin Aeron

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ansis kirjoitti:Korjauskehoitus tuli haljenneesta ajovalon lasista.
Paaliin paaliin, määräykset on määräyksiä :)

Onnea ja kaasua! :lol: :lol: :lol:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

9-5T kirjoitti:Kerran meinasi inssi hermostua alle vuoden vanhan 9-5:sen katsastuksessa kun toinen takaiskari oli tyhjentynyt öljystä, sain kauan vakuuttaa että menen hakemaan takuuna uuden eikä tarvitse hylätä.
Minkäs takia alle vuoden ikäisiä pitää katsastaa? Itselläni ei ole koksaan ollut uutta autoa, mutta olen elänyt käsistyksessä, että kolmeen vuoteen ei tartte autoa katsastaa, vai onko taksisuhareilla ja -autoilla omat säännöt?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ahdon voimalla
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 17:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja ahdon voimalla »

9-5T kirjoitti: alle vuoden vanhan 9-5:sen katsastuksessa
Kyllä munkin mielestä uudella saa ajaa 3v.ennen katsastusta.Sitte 2v tauko.Ainaki itellä oli niin.
ex96.ex 96. ex99. ex900. 9-5t v.2000. today 9-5 1.9 Tid .
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Hyvin on mullakin aero mennyt jo pari kertaa läpi ilman huomautuksia, tosin alustahan onkin 9-5 tyyliin rakennettu suunnilleen uusiksi jo 50tkm kohdalla ennen ensimmäistäkään katsastusta.
9000:sesta ovat 10 vuoden aikana katsastuksissa löytäneet yhden huomautettavan asian, sen insinöörityön suursaavutuksen eli alumiinihelan alatukivarressa..., oli jopa murtunut! Eli hylkäys 3 euron osan vuoksi. Oikeen jännittää että tuleeko siihen koskaan mitään muita oikeita vikoja :)
9000CS 2,3
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Lopulta hyvä

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Kyllähän tuo katsastus on aina hiukan kuin hammaslääkärille menisi, pelkästään sen vuoksi että kun auto on autonosturilla ja pääsee alle valon kanssa ihmettelemään, niin jotain löytyy aina. Tänä vuonna (nyt 02/2006-katsastus) ei löytynyt mitään, mutta ed. vuosina löytyi mm. äkkinäisesti haljennut vetonivelen suojakumi (nivel yms vaihtoon) sekä sitä ennen kulunut/vanha jarruletko (vaihtoon); ei näitä olisi itse osannut nähdä jossain pimeässä loskassa.

Mutta kyllä sitä leimaa pitää aina hiukan edes ihailla, kun uutuuttaan kiiltelee :)
Vastaa Viestiin