3,0V6TiD
3,0V6TiD
Onko kellään kokemuksia isosta TiD:stä. Tartteisin tietoa kun dieseliin seuraavaksi vaihtanen.
Koeajon järjestäminen omalle piirimyyjälle täällä Etelä-Karjalassa tuntuu olevan vaikea toteuttaa. Nyt se toteutunee vihdoin maaliskuussa.
Millainen mahtaa olla Isuzun koneen luotettavuus ja huollontarve Saabin omaan 2,2:een verrattuna. Aika rohee pannu se V6 tuntuu ainakin paperien mukaan olevan ...
Koeajon järjestäminen omalle piirimyyjälle täällä Etelä-Karjalassa tuntuu olevan vaikea toteuttaa. Nyt se toteutunee vihdoin maaliskuussa.
Millainen mahtaa olla Isuzun koneen luotettavuus ja huollontarve Saabin omaan 2,2:een verrattuna. Aika rohee pannu se V6 tuntuu ainakin paperien mukaan olevan ...
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Joskus ~vuosi sitten lueskelin TM:stä, että V6TiD:in (Isuzun kone, muuten) suurin ongelma oli huomattava puhdittomuus alakierroksilla. Kehuivat kyllä kulkineen maantieominaisuuksia, mutta kaupunkipyörityksessä vaati heidän mukaansa tarkkuutta, ettei jopa sammu...Moittivat myös sitä, että automaattia ei ollut saatavilla (olisi ratkaissut nämä liikkeellelähtö"ongelmat"). Ilmeisesti asiaan on tullut parannusta, koska TM:ssä ainakin sanoivat kyseessä olleen softapuolen "ominaisuus".
Noh, ei kun koeajolle vaan kattomaan, että miltä tuntuu
Noh, ei kun koeajolle vaan kattomaan, että miltä tuntuu
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jotain ongelmia kai ollut...
Käsittääkseni 3,0TiD:ssä on ollut jotain ongelmia eli muistaakseni mallin saatavuus oli keskeytyksissä jossain vaiheessa tuotannon laatuongelmien tms. vuoksi! Eli joidenkin valmistuserien koneita on jouduttu korjailemaan jo melko uutena.
Mutta tietääkö joku, millaisia ongelmia nämä olivat ja onko ne nyt jo korjattu kuntoon? Sinänsähän 3,0TiD on rakenteeltaan moderni Common Rail -diesel eli periaatteessa ihan eri sukupolven kone kuin tuo 2,2-litrainen!
Mutta tietääkö joku, millaisia ongelmia nämä olivat ja onko ne nyt jo korjattu kuntoon? Sinänsähän 3,0TiD on rakenteeltaan moderni Common Rail -diesel eli periaatteessa ihan eri sukupolven kone kuin tuo 2,2-litrainen!
Re: Jotain ongelmia kai ollut...
Enpä ole kuullut mitään ongelmista. Mitä tarkoitat eri sukupolven koneilla? Molemmat lienee suorasuihkutusperiaatteella toimivia?Toby kirjoitti: Mutta tietääkö joku, millaisia ongelmia nämä olivat ja onko ne nyt jo korjattu kuntoon? Sinänsähän 3,0TiD on rakenteeltaan moderni Common Rail -diesel eli periaatteessa ihan eri sukupolven kone kuin tuo 2,2-litrainen!
Re: Jotain ongelmia kai ollut...
9-3Tid kirjoitti:
Enpä ole kuullut mitään ongelmista. Mitä tarkoitat eri sukupolven koneilla? Molemmat lienee suorasuihkutusperiaatteella toimivia?
Minä olen ollut siinä luulossa, että Saabin / GM:n 2,2-litrainen kiisseli ei ole suorasuihkari! Korjatkaa, jos olen väärässä!
ilmeni yks juttu V6 tidistä, kun omakin kottero otti tuossa lukua kovasta lumipyrystä. Maahantuoja / huoltofirmat ovat joutuneet modaamaan imuilmanottoa erilaiseksi, kun varsinkin isot tidit ovat hyytyneet tiettömille taipaleille lumimyräkässä. Ilmamassamittari menee tilttiin...tehot häviää ja vilkkuvalot syttyy. Eli kannattaa selvittää onko muutos tehty ettei käy köpelösti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Eikä vain Volvon omissa. Sedälläni ja isälläni oli tuo 2.5D kone joka on audin peruja. Kummastakin meni jokin tukkoon ja tehot hävis. Oli aika tunne painaa kaasu pohjaa9-5T kirjoitti: Volvon omissa diisseleissä on ollut paljon ongelmia lumen tukkimista suodattimista
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Juu ihan vain nieppinä, että 2.2 Tidiin käy muuten Volvon massamittari. Saabilla se maksaa 202€ ja Volvolla n. 100€.9-5T kirjoitti:3.0 ja 2.2 ovat erisukupolven koneita juuri tuon common railin takia, molemmissa on suoraruiskutus mutta isommassa toteutettu yhteispaineella eli 1 pumppu tekee paineen kaikille suuttimille, pienessä on jakajamallinen ruiskutuspumppu jolla tosin poikkeuksellisesti tehdään melkein sama paine kuin nykyisissä common rail koneissa.
Volvon omissa diisseleissä on ollut paljon ongelmia lumen tukkimista suodattimista
Ruiskutuspaine 2.2:ssa muuten 1800bar!!
3,0Tid
Nyt on sitten isoa tidiä saatu pitää koeajossa 1 vuorokausi. Hakemalla hain alakierroksia ja taajama-ajoa, muttei siitä alakierrosten tehottomuudesta ollut tietoakaan; ei puhettakaan, että meinais kone sammua vaikka nelosella tai vitosella matelisi. Ja se vääntö! 2-litranen bensa-Wagon joutuu kyllä nöyrtymään kaikissa ominaisuuksissa. Ei tästä taida olla enää paluuta! Kuutoskoneen murina iskee suoraan nivusiin.
Hihna vaihdetaan 120 tkm:n välein. Ja hintaa vaihdolla on.
Hihna vaihdetaan 120 tkm:n välein. Ja hintaa vaihdolla on.
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA