käsijarru jäässä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
thmd
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 22:26
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

käsijarru jäässä?

Viesti Kirjoittaja thmd »

Onko kellään muulla ollut samoja ongelmia? vinkkejä sen jälkeen kun on saanut auton talliin niin pitkäksi aikaa, että se sulaa. Mitä voi eristää / mitä tehdä???
"Saappi: mukana pöytä ja kaappi"
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Ilmeisesti vaijeri jäätyy. Itselläni oli näin. Ne suojakumit joista vaijeri tulee suojakuoresta ulos on todennäköisesti rikki ja vesi pääsee kuoren sisään ei tosin kovin pitkälle. Itse sain korjattua vian ottamalla renkaan pois ja vaijerin irti takaa, suojakumi pois paikoiltaan ja sitten työntelemällä ja vetämällä vaijeria edestakaisin vesi tuli vähitellen pois pisaroina vaijerin pinnalla. Sitten kun ei tullut enää minkäänlaista kosteutta vaijerin mukana ulos suojakumit paikoilleen ja niiden päälle laitoin scotchin 23 "vulkanoituvaa"teippiä. Toki luulin saaneeni kaiken pois, mutta saman operaation jouduin tekemään vielä toisenkin kerran, mutta nyt toimii hyvin. Vaatii hieman viitsimistä
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Samalla tunkee vielä jotain öljy tai vaseliinia sinne suojakumin sisälle, itsellä olisi tuo operaatio edessä :evil:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Taitaa olla kaikkien ainakin uudempien saabien ongelma..
Itelläni edellisessä ng900 ja nykyään Viggenissä sama ongelma..
Oon todennut ettei sitä kässärii kannata kovemmilla pakkasilla käyttää ollenkaan.. :roll:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Onneksi saabissa tulee aina vaihde(pakki) laitettua päälle kun jättää parkkiin :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Frostgrey kirjoitti:Onneksi saabissa tulee aina vaihde(pakki) laitettua päälle kun jättää parkkiin :wink:
Näin on =)
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

Re: käsijarru jäässä?

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

thmd kirjoitti:Onko kellään muulla ollut samoja ongelmia? vinkkejä sen jälkeen kun on saanut auton talliin niin pitkäksi aikaa, että se sulaa. Mitä voi eristää / mitä tehdä???
Viime talvena oli sama ongelma, nyt uudet vaijerit, ei ole ollut ongelmia.
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

pade kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Onneksi saabissa tulee aina vaihde(pakki) laitettua päälle kun jättää parkkiin :wink:
Näin on =)
Jep, tuo feature on saabbiin laitettu syystä :wink: . Talvella en käytä käsijarrua, kesällä saattaa "lihasmuistista" tulla nykäistyä.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
saabturbo9-5w
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 21:58
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja saabturbo9-5w »

Kyllä moista ongelmaa on esiintyny, katsastaan vain plussa kelillä. Sen kanssa pärjää kun talvella ei käytä käsijarruu. Mutta alkää päästäkö ketään muuta rattiin vetäsee varmasti kässärin päälle ja sitten onkin pienoisia BROPLEEMEJA PRKL, oiskohan parempi laittaa kässäri kuntoon!!!!!! :cry:
SAAB 9-5W 2.0T 141kW +-1 bar boost
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Heh, tätä se on ku Metro-Auton huoltopäällikkö totes, että meikän autosta on se kässärivaijerin suojakumi rikki ja sanoi että "ei sitä tarvii korjata ku ei se näissä ysivitosissa aiheuta jäätymistä kuten ysikolmosissa". Enpäs ole kuitenkaan uskaltanu käsijarrua käyttää näillä pakkasilla ja lienee se on myös kannattanut :)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Sehän on Saabin suunnittelema turvallisuusominaisuus. Muutenhan joka hemmo on joka mutkassa kahva edellä liiraamassa :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Frostgrey kirjoitti:Onneksi saabissa tulee aina vaihde(pakki) laitettua päälle kun jättää parkkiin :wink:
Ei pidä paikkaansa... :o
Minä ainakin joudun laittamaan P tai N pykälään kun jätän auton parkkiin.
Yleensä tulee tökättyä tuo P.... :)

Käsijarruun en ole koskenut puoleen vuoteen ( kun se jättää jarrut päälle )
pitäisi vaihtaa nuo vaijerit... :x
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin