CD-soitin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
[o--o]
"Kaasari"

CD-soitin

Viesti Kirjoittaja [o--o] »

Poltin kokeeksi Mac tietokoneen iTunesilla musiikkilevyn MP3 tiedostoista siten että levyn tiedostomuoto on Audio-CD-tiedostojärjestelmä.

Levy ei soi autossa. (Saab 9-5 vm 2001) Miksi? (Levy oli CD-RW, sillä levy oli vain koelevy.) Mahtaakohan ongelma olla tiedostoformaatissa vai siinä että autostereoiden lukupään ja levyn ominaisuudet eivät sovi yhteen?

Levy soi hyvin kotitietokoneessa. Muita CD-soittimia minulla ei olekaan kuin kotitietokone ja autostereot.
Limmo
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Ei taida noi alkuperäset soittimet soitella RW-levyjä, ainakaan oma 9-3:n soitin ei soita. CD-R:t toimii kyllä.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Tex Willer
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Tex Willer »

Minulla imaisi vm -99:n soitin kotipolttoisen sisälle niin visusti ettei ole siitä sen jälkeen toipunut. Resetit on yritetty ja levy lopulta kaivettu käsin ulos sieltä mutta sökö mikä sökö. Sellaista on kuulemma sattunut muillekin. Tietysti tuo oli varmaan joku lenko halpalevy hiomattomilla reunoilla tai sitten se oli kirjoitettu liian täyteen ja soitin venäytti lukupäänsä, tiedä häntä. Kannattaa olla varovainen noiden omatekoisten levyjen kanssa.
skae
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja skae »

Kyllä mulla ainakin soi CD-RW:t autossa.
9-5 Aero -02
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
Ysivee
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Edellisen autoni soittimessa homma oli siitä kiinni, oliko levy polton yhteydessä "lukittu" vai ei. Eli kun levyn poltti, piti laittaa ruksi johonkin kohtaan tyyliin "close the disc after burning session". Jos sen jätti auki, soitin ei osannut etsiä levyn loppukohtaa eikä soittanut koko levyä. Se, ymmärtääkö soitin levyn jos se on jätetty auki, on merkistä kiinni (ainakin ennen oli näin). Käsittääkseni kotisoittimet ymmärtävät paremmin "aukinaisia" rw-levyjä, kannettavissa ja autovehkeisä on eroja...
Voisko rw-levyn soimattomuus 9-5:ssa johtua tästä asiasta, en tiedä...kokeilemalla sen näkee (tai kuulee).
iikoo
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Ysivee kirjoitti:Edellisen autoni soittimessa homma oli siitä kiinni, oliko levy polton yhteydessä "lukittu" vai ei. Eli kun levyn poltti, piti laittaa ruksi johonkin kohtaan tyyliin "close the disc after burning session". Jos sen jätti auki, soitin ei osannut etsiä levyn loppukohtaa eikä soittanut koko levyä. Se, ymmärtääkö soitin levyn jos se on jätetty auki, on merkistä kiinni (ainakin ennen oli näin). Käsittääkseni kotisoittimet ymmärtävät paremmin "aukinaisia" rw-levyjä, kannettavissa ja autovehkeisä on eroja...
Voisko rw-levyn soimattomuus 9-5:ssa johtua tästä asiasta, en tiedä...kokeilemalla sen näkee (tai kuulee).
Voi se johtua tuostakin. Toinen syy soimattomuuteen voi olla levyn väri. Kaikki soittimet eivät hanskaa kaikenvärisiä levyjä. Ylipäätänsä mitä vanhempi soitin, sitä huonommin se osaa toistaa rw-levyjä. Vanhan autoni Panasonic ei soittanut mitään rw-levyä. Kertapolttoiset kylläkin soivat.
[o--o]
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja [o--o] »

CD-R levy toimii hyvin! Se oli selvästi vaaleampi kuin CD-RW levy. iTunesissa kun polttaa audiolevyn valituista kappaleista, niin se ei kysy erikseen suljetaanko levy vai ei, eikä sille löydy erillistä valintaa. (Levyn sulkeminenhan liittyy multisessiopolttoon. Audiolevyistä en tiedä voiko niitä edes polttaa useassa erässä.)
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

[o--o] kirjoitti: Audiolevyistä en tiedä voiko niitä edes polttaa useassa erässä.
Voi. Lisäksi tuo aloitusraidan pituus vaikuttaa toimivuuteen vanhoissa soittimissa. Useimmissa "oikeissa"poltto-ohjelmissa voi tuon 2 sek pitkän raidan pituutta muuttaa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Green Goblin
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Green Goblin »

ei toiminu muuten mullakaa toi rw-levy ku koitin ihan samaa kikkaa!!! mut onneks ne r-levyt toimii!!! on se kyl ihme homma!!!
9-5 2.4T steg 4
og900 aero -87
Jäsen #2604

-Ken leikistä suuttuu, ottakoon diapamin!-
9-3
Matalapaineturbo

mp3

Viesti Kirjoittaja 9-3 »

Itse ajattelin lopettaa CDiden kanssa vehtaamisen ja laittaa 20 gb mp3 musiikkia soimaan. Tämä FM Modulaattorin avulla.
Green Goblin
Matalapaineturbo

Re: mp3

Viesti Kirjoittaja Green Goblin »

9-3 kirjoitti:Itse ajattelin lopettaa CDiden kanssa vehtaamisen ja laittaa 20 gb mp3 musiikkia soimaan. Tämä FM Modulaattorin avulla.

Miten toi laite toimii ku oon ite ajatellu ihan samaa mut en oo viel mistää löytäny kyseistä laitetta joka sopii ysifemmaan!!! pääsis niist cd koteloist plus kaikist levyist eroon sielt autost!!! :evil: ja paljonhan sellai mahtaa kustantaa 8)
9-5 2.4T steg 4
og900 aero -87
Jäsen #2604

-Ken leikistä suuttuu, ottakoon diapamin!-
9-3
Matalapaineturbo

soitin

Viesti Kirjoittaja 9-3 »

20 GB mp3 soitin maksaa 250 € ... 350 € mallista riippuen. Itse hankin IRiver H10 soittimen ja maksoi 300 € lähimpään postiin toimitettuna.

FM modulaattori tulee antennin ja soittimen väliin eli käytännössä antenni piuha tuodaan FM modulaattorille ja uudella antennipiuhalla jatketaan taas soittimelle. Tälle vehkeelle tulee hintaa 40 € ... 120 €. Itse tilasin Pioneerin modulaattorin ja hintaa on 119 €.

Käytännössä radio viritetään modulaattorin taajuudelle ja sitten mp3 soittimesta valitaan soitettavat biisit.
Vastaa Viestiin