Leveää gummia 9-5:een

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Leveää gummia 9-5:een

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Kertokaapa kuinka leveitä rinkuloita YsiVitosissanne pyörii?
Mikä on maksimi koko joka sinne sopii?.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Juu tuo 225 on aika passeli, kyllä sinne varmaan mahtuu 245 tai 255, :P mutta onko järkeä, luultavasti rupeaa 9-5:kin jo noilla renkailla vetelemään aika pahasti!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Onko faktaa, jotta mikä se levein kumi on ja missä kohtaa lokari alkaa kulumaan käännöksissä. Itellä on tuo 225 ja.
JK
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

Viesti Kirjoittaja jari »

245/45/17 ja hyvin pyörii
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

225/45 17" ei ainakaan vetely juuri mitään. Muuten menee kuin juna, mutta täyskiihdytyksissä ja tiukissa jarrutuksissa uraisella tiellä saa jonkin verran pidellä.
STCF #3
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Renkaat

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Hmm..taidan olla pahasti altavastaaja..205/65-15 8)
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Nyt alla 205/55-16 mutta kesällä 225/45-17. Olen Speedoun kanssa samaa mieltä että vähänkään huonommalla pinnalla kiidyttäessä vetelee.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Nooh asiaan liittyen minkääs meerkkiistä kumia on alla ja mitä ei ainakaan alle kannata sovittaa?
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Renkulaita

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Nyt alla Gislaved north frost III ja kesällä Continentalit..
Nuo Gilavedit ovat kestäneet hyvin, nyt jo kolmas talvimenossa.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Kesällä Noksun epäsäännölliset, mitkäköhän olivat...hmm NRZ tms. Eivät mene urissa, mutta eivät kyllä assulla pidäkään ihmeellisesti.
STCF #3
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Entisessä oli Misukat ja Pirellit. Pirellit miellyttävämmät, mutta kuluivat sikanopeasti (kesä ja sarja). Mielestäni pito oli Pirelleissä parempi. Samoin olivat hiljaisemmat.
Tallissa odottaa uutukaiset Contit. Saas nähdä sitten millaiset ne ovat.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Sitä kun on hiljaiset ja pitävät renkaat (kesäkumit) niin net ovat pehmeät ja kuluvat myöskin keleen äkkiä. Mistä sitten kukin maksaa haluaa. Itellä on talvipyörinä nuo Gislat ja ne ovat tiensä päässä. Ei ne juurikaan enää pidä, vaikka nastat on noin suunnilleen edelleen tallessa. Nokialaiset 4:t seuraavaksi talveksi alle.
JK
karri
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 21:39

Viesti Kirjoittaja karri »

235/40-18 ja etupää ottaa kiinni isoissa heitoissa vakioalustalla (Aero -03). 225/45-17 hakkapeliitat on paremmat ajaa uraisilla teillä joten pitäkää vaan tuo vakiokoko!
jarmot
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 01:00

Viesti Kirjoittaja jarmot »

Kesäkelissä Wagonissa alla NRV 215 55 16. Uskokaa tai älkää, mutta kulutus n. ½ litraa suurempi kuin ensiasennusrenkailla (Michelin Primacy 215 55 16)! En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi olla vielä leveämpää/matalampaa rengasta täällä meilla Suomessa (asfalttipinnat semmoset kuin ovat, nopeusrajoitukset ym.). Mutta minähän olenkin tollo.

Ja uskokaa tai älkää, mutta nyt talvikelissä ajelen Wagonilla Nokian Q:lla 195 65 15:lla! Ja 16-tuumasta en haluaisikaan! On omakohtaisesti testattu juttu: talvella 15´´ on toimivampi kuin 16´´, puhumattakaan jostain 17´´. Nyt siis puhutaan todellisesta talvikelistä. Kommentoikaa!
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Kyllä kesällä nuo 225/45 ovat selvästi jämäkämmät ja motareilla matkanopeudet pysyvät usein melko korkeina. Mutkissa ei niiaile niin paljoa jne.

Ajotavoistahan nämä ovat kiinni, mutta kun tosiaan ei juurikaan mene urissa, meteli ei ole häiritsevää ja sopii paremmin perheemme ajotapoihin, niin ei tarvitse miettiä.

Ekassa 95:ssa oli 205/60 15" ja ne taisivat pyöriä alla viikon, kunnes tuli samat, kuin nykyään.

Et ole tollo, mutta ajotavat ja se mitä arvostaa määräävät nämä.
STCF #3
Vastaa Viestiin