Löytyykö autostasi "tarvike" Webasto tai Eberi
Näin talven tultua alkoi kiinnostamaan GSM-ohjauksen hankinta. Paikallisesta liikkeestä (Hira OY) antoivat laitteelle hintaa 570€ + 2 tunnin asennus työ eli rapiat 700€... hieman liian suolainen hinta. Onko joku asentanut / asennuttanut moista järjestelmää. Itse ei jaksa ruveta väsäämään mitään, saa ammattilaiset tehdä. Itse lämmitin on tarvike-Eberi ja käyttis SID:n kautta.
Oliko 9-5T:llä jotain infoa?
Oliko 9-5T:llä jotain infoa?
Muutkin kuin lapset pelkää peikkoa...
Mä ostin GSM rakennussarjan hintaan 15€. Siihen kylkeen kännykkä ja halpa liittymä. Toimi muuten hienosti, mutta kun tuli pari astetta pakkasta, niin kytki itsestään päälle kokoajan, eli ei toiminut kylmässä.
Mutta niin tai näin, kännykällä ohjaus on aika kurko kaikkiin avaimenperiin verrattuna.
Mutta niin tai näin, kännykällä ohjaus on aika kurko kaikkiin avaimenperiin verrattuna.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business
Tämänkin voisi ratkaista helposti päivittämällä komponentteja pakkasen kestävyydeltään parempiin.Sabaman kirjoitti: Toimi muuten hienosti, mutta kun tuli pari astetta pakkasta, niin kytki itsestään päälle kokoajan, eli ei toiminut kylmässä.
Mutta niin tai näin, kännykällä ohjaus on aika kurko kaikkiin avaimenperiin verrattuna.
Olihan kyseessä se elektroniikka rakennus sarja, jossa itse osista alkaen kootaan tuollainen kortti, joka sitten viritellään ylimääräisen kännykän kylkeen?
9-5 2.3t Wagon A -05
Näinpä.
Suomen jälleenmyyjillä aivan tolkuttomat katteet noissa lämppäreissä + lisävermeissä. Jossakin välissä Saksan ja Suomen välissä se myyntihinta tuplaantuu. Niin, eikä ne sakutkaan tappiolla noita myy.
Mikäs siinä jos asiakkaita riittää niin pitäköön hintansa (ja laitteensa).
Eikun sitä ebayta vaan selaamaan. Sieltä näitäkin löytyy...
Suomen jälleenmyyjillä aivan tolkuttomat katteet noissa lämppäreissä + lisävermeissä. Jossakin välissä Saksan ja Suomen välissä se myyntihinta tuplaantuu. Niin, eikä ne sakutkaan tappiolla noita myy.
Mikäs siinä jos asiakkaita riittää niin pitäköön hintansa (ja laitteensa).
Eikun sitä ebayta vaan selaamaan. Sieltä näitäkin löytyy...
Re: Löytyykö autostasi "tarvike" Webasto tai Eberi
Eberiin olen tyytyväinen, toimii hyvin aútomaattisen ilmastoinnin kanssa. Paljon parempi ja nopeampi kun sähkölämmitys.
Mielenkiintosta, sillä juuri tänä aamuna pakkasen ollessa 17 astetta, astuin autoon, Eber oli säädetty humisemaan noin 40 minuuttia. Auto oli kylmä kun politrukin perse, lasit jäässä, ja lopputulos, se rotisko ei ees v**tu käynnistyny, ku tuuletin oli syöny akkuu just riittävästi, et ku hehkutti, ni loppuvirta meni sit siinä. Ei jaksanu pyörittää käyntiin. Notta mitähän teen väärin....
Mielenkiintosta, sillä juuri tänä aamuna pakkasen ollessa 17 astetta, astuin autoon, Eber oli säädetty humisemaan noin 40 minuuttia. Auto oli kylmä kun politrukin perse, lasit jäässä, ja lopputulos, se rotisko ei ees v**tu käynnistyny, ku tuuletin oli syöny akkuu just riittävästi, et ku hehkutti, ni loppuvirta meni sit siinä. Ei jaksanu pyörittää käyntiin. Notta mitähän teen väärin....
Niinpä...
Tuosta viestistäsi saa sellaisen käsityksen että lämmitin ei ollut juurikaan käynyt eli oliskohan akku todella jo aika lopussa.
Polttoainekäyttöinenhän se sun lämppäri toki on mutta sähköä vie mm. polttoaineen siirtopumppu, vesipumppu, pakakaasujen poistopuhallin, hehku, auton oma puhallinjärjestelmä ym. ym...
Mulla on aina menny vanhasta autosta akku uusiksi saman tien kun olen Eberin laittanut. Ei vaan riitä virta.
Tuosta viestistäsi saa sellaisen käsityksen että lämmitin ei ollut juurikaan käynyt eli oliskohan akku todella jo aika lopussa.
Polttoainekäyttöinenhän se sun lämppäri toki on mutta sähköä vie mm. polttoaineen siirtopumppu, vesipumppu, pakakaasujen poistopuhallin, hehku, auton oma puhallinjärjestelmä ym. ym...
Mulla on aina menny vanhasta autosta akku uusiksi saman tien kun olen Eberin laittanut. Ei vaan riitä virta.
No niin, asiallinen viesti sentään. Mutta silti ihmetyttää, sillä enemmänkin mun mielestä kyseessä on ihan pelkkä liekin puute...?
Voisko olla, että sitten eberin sytytyksessä vikaa? Kun puhaltimet kuitenkin huutaa aika lujaa ja ei se akku ihan kuollut ole, ei vaan näin kylmällä jaksa hehkunkaan avulla pyöräyttää käyntiin jurruttamallakaan. Silti poweria riittä esim. xenon-valojen sytyttämiseen, sisävaloon, + muihin mahdollisiin valoihin, mitä startatessa voi kuvitella syttyvän. Ainoa mikä puuttuu, on lämpö. Sinänsä iso vika, kun on kyse lämmittimestä.
Vielä 9-5T:lle, anteeksipyyntöni asiattomasta vastauksesta, mutta toivottavasti ymmärrät, että pinna on hiukan tiukalla, kun 17 asteen pakkasessa kävellään 1,7 kilsaa pysäkille, ja ilman pitkiä kalsareita....
Voisko olla, että sitten eberin sytytyksessä vikaa? Kun puhaltimet kuitenkin huutaa aika lujaa ja ei se akku ihan kuollut ole, ei vaan näin kylmällä jaksa hehkunkaan avulla pyöräyttää käyntiin jurruttamallakaan. Silti poweria riittä esim. xenon-valojen sytyttämiseen, sisävaloon, + muihin mahdollisiin valoihin, mitä startatessa voi kuvitella syttyvän. Ainoa mikä puuttuu, on lämpö. Sinänsä iso vika, kun on kyse lämmittimestä.
Vielä 9-5T:lle, anteeksipyyntöni asiattomasta vastauksesta, mutta toivottavasti ymmärrät, että pinna on hiukan tiukalla, kun 17 asteen pakkasessa kävellään 1,7 kilsaa pysäkille, ja ilman pitkiä kalsareita....
Seuraavaks Nissani
Re: Löytyykö autostasi "tarvike" Webasto tai Eberi
Itselläni oli hyvin samanlaista ongelmaa omassani paitsi etten joutunut kertaakaan jalkamieheksi ja syylliseksi paljastui sökö liekkivahti. Liekkivahdin vaihdon jälkeen on toiminut moitteettomasti.jouha10 kirjoitti:Eberiin olen tyytyväinen, toimii hyvin aútomaattisen ilmastoinnin kanssa. Paljon parempi ja nopeampi kun sähkölämmitys.
Mielenkiintosta, sillä juuri tänä aamuna pakkasen ollessa 17 astetta, astuin autoon, Eber oli säädetty humisemaan noin 40 minuuttia. Auto oli kylmä kun politrukin perse, lasit jäässä, ja lopputulos, se rotisko ei ees v**tu käynnistyny, ku tuuletin oli syöny akkuu just riittävästi, et ku hehkutti, ni loppuvirta meni sit siinä. Ei jaksanu pyörittää käyntiin. Notta mitähän teen väärin....
Kannattanee luetuttaa mahdolliset vikakoodit osaavassa pajassa, Eberi lukitsee itsensä tarpeeksi monen vikatilanteen jälkeen. Juuri kävi tuossa pakun eberin kanssa noin, ettei käynnistynyt, koitti sytyttää mutta ei lähtenyt palamaan. Käytin sulakkeen irti ja alkoi toimimaan, ihmettelin kyllä moista Mun mielestä vikamuisti ei nollaantuisi tuollain.
BMW 320dA Coupe LCI
75 amppeerinen akku viereen ja kaapelit kiinni, niin johan hörähti diisseli saappi pötpöttämään. Puolentoista tunnin lenkki että akku lataantuisi. Aamulla ilman Eberin huminaa ekasta käyntiin.
Moottorin vikavalo vaan sytty....
No Suomi on onneks pullollaan rehellisiä autokorjaamoyrittäjiä, jotka mielellään varmaan auttavat tumpeloa tutkimaan vahingot ja jopa edullisesti korjaamaan ne....
Moottorin vikavalo vaan sytty....
No Suomi on onneks pullollaan rehellisiä autokorjaamoyrittäjiä, jotka mielellään varmaan auttavat tumpeloa tutkimaan vahingot ja jopa edullisesti korjaamaan ne....
Seuraavaks Nissani