Löytyykö autostasi "tarvike" Webasto tai Eberi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Mitenkäs Webaston/Eberin asennus jälkikäteen -00 mallin 9-5 Aeroon?

Eräässä paikassa Turussa sanottiin että ainoastaan merkkihuollossa voivat asentaa...kuulostaa oudolta. Syyksi oli selitetty jotain sekavaa autom.ilmastoinnin yhteyteen kytkemisestä!? Että ei kuulemma onnistu :(

En muista kumpi verme oli ollut kyseessä, W vai E.
Audi S2
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Eli pitäisi onnistua helposti hommansa haltsaavalta eberi/webasto asentajalta?

Voiko tuollainen jälkiasennus lämmitin toimia SID:n kautta vai pikkukellon kautta? Jompikumpi helpompi?
Audi S2
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Defan releboksin sai ainakin helposti toiminaan SID:llä, niin kyllä kai tuon webaston/Eberinkin saa. Tuo SID vain yksinkertaisesti maadoittaa. Eli relellä saa syöttämään sahkön esim. lämmitiimeen. SID:stä saa taas vedettyä tiedon ACC:lle mikä hoitaa sisälämmityksen. Näin ainakin vm-00
Saab 9-3 TTID Vector 2008
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Kiitos kiitos kiitos! Eikun kaupoille! :D
Audi S2
Leuka
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2004 08:14

Viesti Kirjoittaja Leuka »

Näin talven tultua alkoi kiinnostamaan GSM-ohjauksen hankinta. Paikallisesta liikkeestä (Hira OY) antoivat laitteelle hintaa 570€ + 2 tunnin asennus työ eli rapiat 700€... hieman liian suolainen hinta. Onko joku asentanut / asennuttanut moista järjestelmää. Itse ei jaksa ruveta väsäämään mitään, saa ammattilaiset tehdä. Itse lämmitin on tarvike-Eberi ja käyttis SID:n kautta.

Oliko 9-5T:llä jotain infoa?
Muutkin kuin lapset pelkää peikkoa...
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Mä ostin GSM rakennussarjan hintaan 15€. Siihen kylkeen kännykkä ja halpa liittymä. Toimi muuten hienosti, mutta kun tuli pari astetta pakkasta, niin kytki itsestään päälle kokoajan, eli ei toiminut kylmässä. :lol:
Mutta niin tai näin, kännykällä ohjaus on aika kurko kaikkiin avaimenperiin verrattuna.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Leuka
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2004 08:14

Viesti Kirjoittaja Leuka »

Minkä valmistajan laitteesta on kyse?[/quote]

Enpä tullut kysyneeksi kun menin sen verran shokkiin hinnasta. Anyway, ehdotuksia otetaan vastaan...
Muutkin kuin lapset pelkää peikkoa...
pnp
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: La Joulu 09, 2006 21:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pnp »

Sabaman kirjoitti: Toimi muuten hienosti, mutta kun tuli pari astetta pakkasta, niin kytki itsestään päälle kokoajan, eli ei toiminut kylmässä. :lol:
Mutta niin tai näin, kännykällä ohjaus on aika kurko kaikkiin avaimenperiin verrattuna.
Tämänkin voisi ratkaista helposti päivittämällä komponentteja pakkasen kestävyydeltään parempiin.

Olihan kyseessä se elektroniikka rakennus sarja, jossa itse osista alkaen kootaan tuollainen kortti, joka sitten viritellään ylimääräisen kännykän kylkeen?
9-5 2.3t Wagon A -05
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Ebay:n verkkokaupassa lienevät kaukosäätimetkin halvempia. Saksassa kun on vähän eri meininki näissä autojen lisäpalikoissa. Ja tulliahan ei luonnollisesti tule päälle.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
2.2TiD

Viesti Kirjoittaja 2.2TiD »

Näinpä.

Suomen jälleenmyyjillä aivan tolkuttomat katteet noissa lämppäreissä + lisävermeissä. Jossakin välissä Saksan ja Suomen välissä se myyntihinta tuplaantuu. Niin, eikä ne sakutkaan tappiolla noita myy.

Mikäs siinä jos asiakkaita riittää niin pitäköön hintansa (ja laitteensa).

Eikun sitä ebayta vaan selaamaan. Sieltä näitäkin löytyy... :)
jouha10
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 13:29
Paikkakunta: Porvoo

Re: Löytyykö autostasi "tarvike" Webasto tai Eberi

Viesti Kirjoittaja jouha10 »

Eberiin olen tyytyväinen, toimii hyvin aútomaattisen ilmastoinnin kanssa. Paljon parempi ja nopeampi kun sähkölämmitys.


Mielenkiintosta, sillä juuri tänä aamuna pakkasen ollessa 17 astetta, astuin autoon, Eber oli säädetty humisemaan noin 40 minuuttia. Auto oli kylmä kun politrukin perse, lasit jäässä, ja lopputulos, se rotisko ei ees v**tu käynnistyny, ku tuuletin oli syöny akkuu just riittävästi, et ku hehkutti, ni loppuvirta meni sit siinä. Ei jaksanu pyörittää käyntiin. Notta mitähän teen väärin.... :twisted:
jouha10
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 13:29
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jouha10 »

Akustako se sen lämmön tuottaa? Mä ku luulin, että mulla olis ollu polttoainetoiminen lämmitin. Olinpa tyhmä.
Seuraavaks Nissani
2.2TiD

Viesti Kirjoittaja 2.2TiD »

Niinpä...
Tuosta viestistäsi saa sellaisen käsityksen että lämmitin ei ollut juurikaan käynyt eli oliskohan akku todella jo aika lopussa.

Polttoainekäyttöinenhän se sun lämppäri toki on mutta sähköä vie mm. polttoaineen siirtopumppu, vesipumppu, pakakaasujen poistopuhallin, hehku, auton oma puhallinjärjestelmä ym. ym...

Mulla on aina menny vanhasta autosta akku uusiksi saman tien kun olen Eberin laittanut. Ei vaan riitä virta.
jouha10
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 13:29
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jouha10 »

No niin, asiallinen viesti sentään. Mutta silti ihmetyttää, sillä enemmänkin mun mielestä kyseessä on ihan pelkkä liekin puute...?
Voisko olla, että sitten eberin sytytyksessä vikaa? Kun puhaltimet kuitenkin huutaa aika lujaa ja ei se akku ihan kuollut ole, ei vaan näin kylmällä jaksa hehkunkaan avulla pyöräyttää käyntiin jurruttamallakaan. Silti poweria riittä esim. xenon-valojen sytyttämiseen, sisävaloon, + muihin mahdollisiin valoihin, mitä startatessa voi kuvitella syttyvän. Ainoa mikä puuttuu, on lämpö. Sinänsä iso vika, kun on kyse lämmittimestä.

Vielä 9-5T:lle, anteeksipyyntöni asiattomasta vastauksesta, mutta toivottavasti ymmärrät, että pinna on hiukan tiukalla, kun 17 asteen pakkasessa kävellään 1,7 kilsaa pysäkille, ja ilman pitkiä kalsareita....
Seuraavaks Nissani
jamppa74
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: To Elo 24, 2006 16:02
Paikkakunta: Merimasku

Re: Löytyykö autostasi "tarvike" Webasto tai Eberi

Viesti Kirjoittaja jamppa74 »

jouha10 kirjoitti:Eberiin olen tyytyväinen, toimii hyvin aútomaattisen ilmastoinnin kanssa. Paljon parempi ja nopeampi kun sähkölämmitys.


Mielenkiintosta, sillä juuri tänä aamuna pakkasen ollessa 17 astetta, astuin autoon, Eber oli säädetty humisemaan noin 40 minuuttia. Auto oli kylmä kun politrukin perse, lasit jäässä, ja lopputulos, se rotisko ei ees v**tu käynnistyny, ku tuuletin oli syöny akkuu just riittävästi, et ku hehkutti, ni loppuvirta meni sit siinä. Ei jaksanu pyörittää käyntiin. Notta mitähän teen väärin.... :twisted:
Itselläni oli hyvin samanlaista ongelmaa omassani paitsi etten joutunut kertaakaan jalkamieheksi ja syylliseksi paljastui sökö liekkivahti. Liekkivahdin vaihdon jälkeen on toiminut moitteettomasti.
Vastaa Viestiin