9-5 on kunnon talviauto
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
9-5 on kunnon talviauto
moro
nyt kun etelässäkin on koettu kohtuullisia pakkasia (max 25) , täytyy kehua ysivitosta. Auto on toiminut kuten Saabilta voi odottaa. Käynnistyy hyvin, lämmöt Ok, ei pauketta rakenteissa poislukien iskarit juuri liikkeellelähdön jälkeen. Lämmistyslaite on tosi hyvä, ikkunat ei huurru vaikka olis enemmäkin porukkaa sisällä. Mitä katselee ympärille useissa nykyautoissa on takalasit aika lailla jäässä. Ovet, lukot ym toimii hyvin. Aamuisin auto on tolpassa kiinni, mutta illalla pitää laittaa käymään kylmiltään. Ainoa miinus on nahkapenkit, perkeleen kylmät ennekuin penkinlämmittäjä ehtii mukaan. Istuinlämmitin on aika ärhäkkä kuten joku jo totesikin.
9-5 Nordic
nyt kun etelässäkin on koettu kohtuullisia pakkasia (max 25) , täytyy kehua ysivitosta. Auto on toiminut kuten Saabilta voi odottaa. Käynnistyy hyvin, lämmöt Ok, ei pauketta rakenteissa poislukien iskarit juuri liikkeellelähdön jälkeen. Lämmistyslaite on tosi hyvä, ikkunat ei huurru vaikka olis enemmäkin porukkaa sisällä. Mitä katselee ympärille useissa nykyautoissa on takalasit aika lailla jäässä. Ovet, lukot ym toimii hyvin. Aamuisin auto on tolpassa kiinni, mutta illalla pitää laittaa käymään kylmiltään. Ainoa miinus on nahkapenkit, perkeleen kylmät ennekuin penkinlämmittäjä ehtii mukaan. Istuinlämmitin on aika ärhäkkä kuten joku jo totesikin.
9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
Re: 9-5 on kunnon talviauto
Samaa mieltä ollaan.9-5 Nordic kirjoitti:moro
nyt kun etelässäkin on koettu kohtuullisia pakkasia (max 25) , täytyy kehua ysivitosta. Auto on toiminut kuten Saabilta voi odottaa. Käynnistyy hyvin, lämmöt Ok, ei pauketta rakenteissa poislukien iskarit juuri liikkeellelähdön jälkeen. Lämmistyslaite on tosi hyvä, ikkunat ei huurru vaikka olis enemmäkin porukkaa sisällä. Mitä katselee ympärille useissa nykyautoissa on takalasit aika lailla jäässä. Ovet, lukot ym toimii hyvin. Aamuisin auto on tolpassa kiinni, mutta illalla pitää laittaa käymään kylmiltään. Ainoa miinus on nahkapenkit, perkeleen kylmät ennekuin penkinlämmittäjä ehtii mukaan. Istuinlämmitin on aika ärhäkkä kuten joku jo totesikin.
9-5 Nordic
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Vaikka tuo OG900 hyvä talviauto onkin, ainakin minä arvostan 9-5:n vielä korkeammalle parhaan talviauton kategoriassa.KARELPA kirjoitti:Vanha OG900 vie vielä voiton talviautona!
Ja vaikka noista ysikympeistä ja satkuista tykkäänkin, niin kyllä se vaan on myönnettävä että 9-5 on parasta mitä Saab on ikinä valmistanut!
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Ja kulkee äkäsesti -20 pakkasella
Akku alkaa vedellä viimeisiään, vähän nahkeasti pyöritti tänä aamuna kun ei ollut tolpan nokassa, samantien kyllä rävähti käymään, eipä siinä mitään ja kävi heti nätisti.
On kaikkien aikojen paras Saba, myös ja erityisesti talviautona.
Akku alkaa vedellä viimeisiään, vähän nahkeasti pyöritti tänä aamuna kun ei ollut tolpan nokassa, samantien kyllä rävähti käymään, eipä siinä mitään ja kävi heti nätisti.
On kaikkien aikojen paras Saba, myös ja erityisesti talviautona.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
900:ssa penkit ja hytti lämpee nopeemmin kuin 9-5:ssa. Ja ei tuu sellanen olo, että kohta tää hajoo jostain. 9-5 Paljon muovisempi.MikkoA kirjoitti:Vaikka tuo OG900 hyvä talviauto onkin, ainakin minä arvostan 9-5:n vielä korkeammalle parhaan talviauton kategoriassa.KARELPA kirjoitti:Vanha OG900 vie vielä voiton talviautona!
Ja vaikka noista ysikympeistä ja satkuista tykkäänkin, niin kyllä se vaan on myönnettävä että 9-5 on parasta mitä Saab on ikinä valmistanut!
9k on laadukkaampaa työtä kuin 9-5.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Njaa, minun kahdesta autosta kyllä 9-5 on lämpimämpi, mutta satkussa lienee sökö termostaatti, kun lämpömittarin viisari ei nouse mihinkään ja lämppäriä joutuu pitämään täysillä kokoajan...9-5T kirjoitti:Tottakai sehän on maailman paras auto eikä parempaa tule(OG900 kuskien mielestä)KARELPA kirjoitti:Vanha OG900 vie vielä voiton talviautona!
Eski
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
- Paikkakunta: Kuopio
Tämän 9-5 palstan "toimivatko lukot pakkasella" -keskustelussa kehuin juuri 9-5:sta talviautona; perustelut ovat identtiset kuin 9-5Nordicilla keskusteluketjun alussa. Mullakin muuten on nahkapenkit ja vaikka Webasto lämmittääkin sisätilat, tuppaa nahka olemaan vielä aika vilpoinen. Ja auta armias jos on -20 C ja istut niille ilman että on käyttänyt esilämmitystä.ng900aero kirjoitti:Ja kulkee äkäsesti -20 pakkasella
Akku alkaa vedellä viimeisiään, vähän nahkeasti pyöritti tänä aamuna kun ei ollut tolpan nokassa, samantien kyllä rävähti käymään, eipä siinä mitään ja kävi heti nätisti.
On kaikkien aikojen paras Saba, myös ja erityisesti talviautona.
Mutta tuosta ylläolevasta lainauksesta tuli mieleen, kun yksi kaveri, joka on hävittäjälentäjä, sanoi että suihkuhävittäjistä saa karmeat tehot irti juuri kovien pakkasten aikana. ...Saab - suihkukoneiden sukua...
Re: 9-5 on kunnon talviauto
Pakko sanoa että noinhan suht uusien autojen tuleekin toimia, merkistä riippumatta! No offense, mutta vaikuttaa hieman turhalta henkselien paukuttamiselta.9-5 Nordic kirjoitti:moro
nyt kun etelässäkin on koettu kohtuullisia pakkasia (max 25) , täytyy kehua ysivitosta. Auto on toiminut kuten Saabilta voi odottaa. Käynnistyy hyvin, lämmöt Ok, ei pauketta rakenteissa poislukien iskarit juuri liikkeellelähdön jälkeen. Lämmistyslaite on tosi hyvä, ikkunat ei huurru vaikka olis enemmäkin porukkaa sisällä.
Mulla ei Mondöö ole sattuneesta syystä ollut edes tolpassa kiinni ja on lähtenyt n. sekunnin - parin starttauksen jälkeen tulille näissä n. -22 -> -25 pakkasissa joka aamu. Ja ikkunat on sulat ja lämmintä piisaa sisällä heti parin kilometrin ajon jälkeen. Työpaikalle päästessä puhallus on hyvin pienellä kun asetettu 22 astetta on sisällä saavutettu. (Työmatka Tampereella: Linnainmaa - Hervanta) Lämmitettävä tuulilasi on pop, pitäisi melkein olla kaikissa Suomessa myytävissä autoissa vakiovarusteena. Helpottaa ainakin ikkunoiden puhtaaksi raapimista.
Ja täytyy kyllä sanoa että kaikkien uudehkojen bensamoottoristen autojen kuuluu lähteä tälläisissä pikkupakkasissa käymään, dieseleillä voi sitten olla vaikeampaa. Varsinkin jos on kesädieseliä tankissa.
Tänään käynnistin myös 3 - 4 päivää seisseen kaasutinmoottorisen e30 bemarin -22 asteen pakkasessa ilman suurempaa dramatiikkaa. Saihan sitä hetken sahata, mutta lähti se sitten hyrisemään.