9-5 -99 2.3t:n käynnistysongelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

9-5 -99 2.3t:n käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Huomenta!

Voi perse, yritin äsken lähtee duuniin ja eipä lähtenyt Suobbi enää käyntiin. Starttas kyllä komeesti mutta ei mitään lupausta.
Ihmettelin jokin aika sitten kun teki kanssa saman tyylistä että joutu sahaa kauan ja sitten lähti ja toisena kertana pitkä sahaus -> virrat pois ja uudestaan jonka jälkeen lähti.

Nyt ei sitten mitään moneen moneen kertaan.

Onneksi asun tässä MetroAuto Airportin vieressä joten täytyy sinne varmaan viedä Suobbi?

Vinkkejä hinnasta?

Thanks,
Mika
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

DI-kasetti. Ei maksa mitään, menee takuuseen. Toinen vaihtoehto on bensapumppu, maksaa Saabilla hitosti, mutta jos haluaa säästää, niin vaihtaa pelkän pumpun ei koko "ämpäriä". Pumpun saa Motonetistä alle satasella.

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Surkea homma tuollainen, meidän murheenkryyni ei ole ikinä kiukutellut tai jättänyt tien päälle, vaikka kaikenlaista muuta mielenkiintoista on ollutkin ;)
Tuli kanssa tuo DI-kasetti ekana mieleen, lukemani perusteella tuo musta kaiketi sitten kajahtaa kerrasta pimeäksi eikä pätki yhtä sylinteriä kuten punainen??
Tai tosiaan kuten Eski sanoikin pumppu pimeänä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Kiitos tiedosta, näkevät varmaan pika-huollossa vikakoodista mikä on vikana?

Sain auton käyntiin kyllä kun pidin hetken taukoa (kirjoitin tänne) ja yritin uudestaan käynnistää kaasupohjassa. Tällöin lähti käyntiin.

Mika
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Se ainoa kasetti mikä minulla on mennyt oli 9000:ssa (eli punainen) ja sekin kotipihalla. Auto vaan ei lähtenyt käyntiin aamulla eli kerrasta losahti eikä varoitellut etukäteen mitenkään.
9000CS 2,3
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Ääh...soitin pikahuoltoon ja sanoivat ei kannata sinne roudata autoa kun kyselivät oireita. Check valo ei ole syttynyt joten ei ole tullut vikakoodiakaan ja nyt kun ajoin Espooseen niin auto toimi hyvin ja starttasin pari kertaa ja hyvin.

DI-kasetti jos menee niin käy huonosti tai 3 :lla, joten ei kuulemma olisi se.

Bensapumppu ehkä, mutta kun sanoin että 108 tkm ajettu niin sulkivat senkin todennäköisyyden erittäin vähiin.

Tarvike pumppusta sanoivat että on kova töisempi vaihtaa kuin se koko ämpärisysteemi ja työ aikaa menee enemmän pelkän pumpun vaihtamiseen.

110 tkm huolto kyllä voisi ehkä auttaa jos olisi jokin siihen liittyvä osa...ehkä.. :cry:

Joten kai tässä pitää odottaa kunnes laukee ja ei inahda enää laisinkaan :cry:
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kyllä ne mustatkin sytkäkasetit voivat pätkiä ja temppuilla ennenkuin pimenevät kokonaan.

Tietysti sen "tarvikepumpun" (= ihan sama pumppu kuin alkuperäinen) vaihtamisessa on vähän enemmän hommaa, mutta se koko ämpäri maksaa muistaakseni noin 300 euroa... On niitä pumppuja mennyt pienemmiläkin kilometreillä.

Eski
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Olikos auto ennen käynnistystä lohkolämppärissä?

Kun keli on lähellä 0 astetta omalla kohdallani on käynyt joskus niin että auto ei ole meinannut lähteä käyntiin, mutta pienen odottelun jälkeen auto lähtee käyntiin.

Asiaa selviteltyäni kuulin selityksen että moottorin lämpötila ei ole sitä mitä ECU luulee, kiitos lohkolämppärin. Ja tästä syystä moottori ei saa riittävästi kylmärikastusta.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Katos perhana, nythän minä vasta hokasin, että auto olikin M1999, eli ei menekään takuuseen. Takaisinkutsuhan koskee vain 2000-2002 -mallisia ja nyt jos tuollaisesta menee di-kasetti, niin saa uuden takuuseen merkkihuollosta.

Eski
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

MikaI kirjoitti: Sain auton käyntiin kyllä kun pidin hetken taukoa (kirjoitin tänne) ja yritin uudestaan käynnistää kaasupohjassa. Tällöin lähti käyntiin.
Ettei vain olisi kampiakselin asentoanturi olisi menossa ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

Eski kirjoitti:Katos perhana, nythän minä vasta hokasin, että auto olikin M1999, eli ei menekään takuuseen. Takaisinkutsuhan koskee vain 2000-2002 -mallisia ja nyt jos tuollaisesta menee di-kasetti, niin saa uuden takuuseen merkkihuollosta.

Eski
Ciao,
loikkaan tähänkin topiciin kysymään että onko tuo DI Takuu korjaus kampanja jo voimassa ?
Jos on, onko jollain osoittaa jokin webbidata tähän tai jos ei, tietääkö joku milloin on ?

Kiitos kärsivällisyydestä .
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Kyseinen kampanja koskee vuosimallien 2000-02 bensiinimoottorisia 9-3 ja 9-5 autoja. Takaisinkutsukampanjan yhteydessä sytytyskasetit tarkastetaan ja tarvittaessa vaihdetaan. Korjauksista ei tule asiakkaalle kustannuksia. Ongelma ilmenee siten, että auto ei käynnisty tai harvinaisissa tapauksissa sammuu eikä käynnisty uudestaan. Kampanja toteutetaan näillä näkymin Suomessa kevään/kesän 2006 aikana ja kampanjan kohteina olevien autojen omistajat saavat asiaan kuuluvan kampanjakirjeen postitse keväällä/kesällä.

Jos autollenne tapahtuu sytytyskasetin ylikuumenemisvaurio ennen kampanjan aloittamista ottakaa yhteyttä valtuutettuun Saab-huoltoon.
9-3 SC 1.8t -06
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

MikaI kirjoitti:Tarvike pumppusta sanoivat että on kova töisempi vaihtaa kuin se koko ämpärisysteemi ja työ aikaa menee enemmän pelkän pumpun vaihtamiseen.
Joo-o, parkkipaikalla tarvikepumpun vaihtoon fikkarin valossa ilman erikoistyökaluja ensimmäistä kertaa tehden taisi mennä tunti. Merkkiliikkeen ohjeaika 0,7 tuntia koko ämpärin vaihtoon.

Ei ne merkkiliikkeen asentajat työtä pelkää, nukkuvatkin työn ääressä :twisted:
sepeteus
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 20:31
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja sepeteus »

Oliko sinulla Mika kovinkin tyhjä tankki?

Minun 110 tkm ajettu lähtee täydellä tankilla heti käyntiin, mutta vajaalla tankilla olen joutunut pari kertaa sahaamaan.
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Ou..kyllä se lohkolämppärissä on ollut järjestäen koko talven läpi ja kyllähän se on nytkin tuolla pihalla roikan päässä että pääsee lämpimään kabiiniin töistä.

Voisko se olla tästä säästä / lohkolämmittimestä johtuva oikeesti?

Motonetissa bensapumppu on varmaan nimellä ruiskupumppu? kö?
Mitäs noista pitäisi ostaa jos vika on pumpussa?

"RUISKUPUMPPU/RUISKUN OSAT SAAB 9-5
Lämpötila-anturit omassa ryhmässään!
9-5 2,0 Pumppu jos Walbro. . . . . . . . . . . . . . .28-1385 88.00
9-5 Lambda-anturi jos 4 johdolla ja kierteellä. . . . . 28-3422 55.50
9-5 98-- Ahtopaineenohjausventtiili Saab #9175290. . . .28-3378 28.00
Turbo Dump Valve jos Bosch 0280142103. . . .28-3375 36.90

Ja Alppilan Autohuolto joka on erikoistunut BOSCHiin, niin eivät löytäneet bensapumppua kyseiseen malliin vaan että pitää vaihdattaa se koko ämpäri hässäkkä.

MetroAuto kertoi myös että pitää ajaa niin kauan kuin toimii...heh, koska eivät voi tehdä mitään nyt kun toimii. Vikakoodia ei tule ilman Check valoa. Specialisti veikkasi bensapumppua ja hintaan n. 1000 erskaa asennettuna....sh*t. :cry:

Länkkäri sanoi että ämpärin vaihtoon menee tunteja tunteja ja jos jostain löydän tarvike pumpun niin aikaa menee vieläkin enemmän kun on semmoista näpertämistä kuulemma.

Ansis:
Voikos sulta kysyä henk. koht neuvoa jos rupeen ite räplää? Ja jos ilmenee että vika on pumpussa sitten kun se laukee.

Koistha:

Asentoanturin toimivuus selviää vasta sitten kun suobbi ei skulaa yhtään enää?

Kiitoksia kaikille avusta!!
Mika
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Vastaa Viestiin