On kylmä...autossa sisällä meinaan.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

On kylmä...autossa sisällä meinaan.

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Missähän mahtaa olla vika kun auto oli yön lämppärin nokassa ja aamulla kun lähdin ajelemaan niin ei lainkaan lämmintä ilmaa eikä edes kylmää ilmaa sisälle. :?

Eli puhallus ei toimi mihinkään suuntaan. Asteikko vaan kasvaa näytössä, mutta ilmaa ei tule. 8O 8O

Ja auto siis tuo alla mainittu Saab 9-5 2.3t -99 automaatti-ilmastoinnilla.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Näyttää siltä, että on lämppärin moottori simahtanut, uusi maksaa n.200€ ja vaihtotyö kohtuu helppo :wink:

Haulla löytyy varmaan listietoa asiasta.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Ja tuossa ohjeet vaihtoon.
BMW 320dA Coupe LCI
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

Minulla oli samankaltainen ongelma (NG900). lämppärin ohjainkortti oli tullut matkansa päähän.
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Frostgrey kirjoitti:Näyttää siltä, että on lämppärin moottori simahtanut, uusi maksaa n.200€ ja vaihtotyö kohtuu helppo :wink:

Haulla löytyy varmaan listietoa asiasta.
Onko tuo 200 euroa saabilta ostettuna vai mistä?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

9-5T kirjoitti:
Tuha kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Näyttää siltä, että on lämppärin moottori simahtanut, uusi maksaa n.200€ ja vaihtotyö kohtuu helppo :wink:

Haulla löytyy varmaan listietoa asiasta.
Onko tuo 200 euroa saabilta ostettuna vai mistä?
300 oli viimeksi lähempänä Saabilla.
Mahtaako Pro-Car Serviceltä löytyä halvemmalla?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse ostin 80€:lla 50tkm ajetusta purkuautosta.
http://www.varaosahaku.fi kautta.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tuha kirjoitti: Mahtaako Pro-Car Serviceltä löytyä halvemmalla?
PCS:n hinta on noin 200 euroa.

Eski
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Eski kirjoitti:
Tuha kirjoitti: Mahtaako Pro-Car Serviceltä löytyä halvemmalla?
PCS:n hinta on noin 200 euroa.

Eski
Juu näin on, kun sitä sieltä kysäisin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
AEROFAN
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 19:51
Paikkakunta: Hämeenlinna

Oli kylmä, mutta ei ole enää...

Viesti Kirjoittaja AEROFAN »

Tänään aamulla kun laitoin kärryn käymään tolpasta&sisälämmittimestä ja lähdin ajelemaan, auto ei lämminytkään sisältä. Moottori lämpeni ja puhallin hönki täydellä, mutta jääkylmää ilmaa. 8O Ei auttanut auton sammutus tai mikään muukaan. Nesteet oli syksyllä mitattu kestämään -40 astetta ja vikaa ei sielläkään ollut. No länkkäriin tutkittavaksi ja testerissä kuulemma nollasivat vikakoodit (joka oli aiheuttanut askelmoottorin jumittamisen, niin että läppä oli siinä asennossa, että ilma tuli suoraan ulkoa). Taas toimii ja sisällä tarkenee :P
t. AEROFAN
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Oli kylmä, mutta ei ole enää...

Viesti Kirjoittaja Tuha »

AEROFAN kirjoitti:Tänään aamulla kun laitoin kärryn käymään tolpasta&sisälämmittimestä ja lähdin ajelemaan, auto ei lämminytkään sisältä. Moottori lämpeni ja puhallin hönki täydellä, mutta jääkylmää ilmaa. 8O Ei auttanut auton sammutus tai mikään muukaan. Nesteet oli syksyllä mitattu kestämään -40 astetta ja vikaa ei sielläkään ollut. No länkkäriin tutkittavaksi ja testerissä kuulemma nollasivat vikakoodit (joka oli aiheuttanut askelmoottorin jumittamisen, niin että läppä oli siinä asennossa, että ilma tuli suoraan ulkoa). Taas toimii ja sisällä tarkenee :P
No hyvä että tuli kuntoon. Tuohon isäni ysivitoseen on kerran vaihdettu moottoriin hiilet ja silloin siinä oli jo joku osa lähes "finaalissa" , mutta tänään soitettu Veljekset Mäntykorvelle Kokkolaan ja 85 eurolla lähes "uusi" moottori huomenna tulossa. Ja tuolla "lähes uusi" lainauksella tarkoitan sitä että se on alle 20000 km ajetusta kolariautosta.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Sieltä taitaa menna kollektori yleensä niin huonoon kuntoon ettei tuo hiilien vaihto kauaa auta. Omani oli n.210tkm ajettuna kuin metallisorvista :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Frostgrey kirjoitti:Sieltä taitaa menna kollektori yleensä niin huonoon kuntoon ettei tuo hiilien vaihto kauaa auta. Omani oli n.210tkm ajettuna kuin metallisorvista :wink:
Taitaa juu olla tuo kollektori joka siellä oli jo silloin finaalissa. No kelit ovat lauhtuneet ja tuuletin toimii taas, mutta se Mäntykorvelta tilattu osa tuli ja vaihdetaan sitten kun se tuuletin taas lakkaa toimimasta. :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

No tänään aamulla toimi puhallin kun velipoika käväisi Porissa koulussa ja illalla ei enää toiminutkaan täällä kotona Säkylässä.

:arrow: No autoon vaihdetaan huomenna toinen puhaltimen moottori ja sitten pistäisi taas toimia.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsellä teki myös tota, että välillä toimi ja välillä ei :wink:
Nyrkki kojetaulun alareunaan yleensä käynnisti hätätilanteessa moottorin :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin