Tekniikan Maailma ajoi Saab 9-5 2.3T Vector:in
Tekniikan Maailma ajoi Saab 9-5 2.3T Vector:in
Onko kukaan muu lukenut vielä uusinta Tekniikan Maailmaa, nro. 3/2006?
Sivulla 134 artikkeli koeajetusta Saab 9-5 2.3T Vector:ista.
Sivulla 134 artikkeli koeajetusta Saab 9-5 2.3T Vector:ista.
Joo ihan myönteinen artikkeli oli, mutta olisivat voineet kirjoitella enemmänkin itse autosta. Hyvä pointti TM:ltä miten voi ajovalot aina huonontua malliuudistuksen yhteydessä
Eivät valitettavasti pystyneet testata/vertailla uusia ja vanhoja ksenoneita, kun ei tainut maahantuojalta löytyä autoa tarpeeksi rivakasti.
Mielestäni näytti muuten 9-5:n tuossa TM:n kuvakulmassa jotenkin epäedustavalta, kun oli kuvattu viistosti edestä...




Mielestäni näytti muuten 9-5:n tuossa TM:n kuvakulmassa jotenkin epäedustavalta, kun oli kuvattu viistosti edestä...
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Jännä homma nykyään, valot huononee kun päivitetään vuosimallia. On aika monella muullakin merkillä sama ongelma.Taitaa nykyään olla, että valmistajat eivät jaksa panostaa halogeenivaloihin, vaan valojen koko suunnitellaan ksenoneja varten, näinhän tapahtui 95 edellisessäkin päivityksessä, ksenonit tulivat lisävarusteeksi ja valojen koko pieneni ja valoteho laski. Volkkareissa ja audeissahan oikeastaan ksenonit ovat ainoa vaihtoehto, halogeenit onnettoman huonot. Varsinkin kalliimmissa autoissa ei juuri halogeeneja enään valita, vaan ksenonit ovat itsestäänselvä valinta. Muuten oli kiva juttu saabista, se loppu lause aika osuva, jos pitää lähteä Helsingistä Ouluun ajamaan niin "vanha" saab 95 on kärjessä valittaessa auto pitkälle maantiematkalle. Vielä kun aero alle niin näitä riittää.





900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Minulla on I sukupolven 9-5 ja isälläni on II sukupolven 9-5, jossa kaksois-xenon valot. Ihan mutu-tuntumalta omani valot tuntuvat paremmilta. Lähivaloilla vaihtumisalue valoisan ja pimeän välillä on minusta jyrkempi xenon-valoilla ja se ainakin minua häiritsee eniten noissa xenon-valoissa. Tosin kyllä helposti omaansa, johon on tottunut, pitää muita parempana...
Mutta tosiaan merkillistä, että valot ovat huonommat uudessa mallissa!
Mutta tosiaan merkillistä, että valot ovat huonommat uudessa mallissa!
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Minä taas olen ehdottomasti sitä mieltä että nykyisessä -04 mallisessani, jossa on ksenonit, on paremmat valot kuin edellisessä -00 mallin 9-5 Aerossani.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Samassa lehdessähän on kuva ja muutama maininta Sonettista Silver State Classic Challengesta kertovassa artikkelissa. Ainoat alkuperäisosat ovat katto ja ovet, konehuoneessa pörisee NASCAR-autosta peräisin oleva Fordin v8.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Taidan olla samaa mieltä. Koskaan en oo ksenoneilla ajanut, mutta kun liikenteessä on päässyt joskus vierekkäin vertailemaan, niin taitaa osa tuossa ylivoimaisuudesta olla peräisin siitä, että valon väri on erilainen. Eri värit korostuvat eri lailla.Musti kirjoitti: Tuon tiesin, mutta TM:n testissähän mitatan viiden luksin alueen koko. Xenonin valaisualue on hyvin terävärajainen. Niinpä heijastimen muotoilulla aikaansaatu valaistu alue ei välttämättä ole suurempi kuin halogeeneilla. Tarkoitan siis että valaistulla alueella valoa on reilusti, mutta sen ulkopuolella ei juuri lainkaan.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Niin... http://www.motonet.fi/rälläkkä kirjoitti:No ei ole ei...Kunhan vain korjasin ettei 100/50W polttimoita ole olemassakaan.
H4-12V 100/55W EI TIELIIKENNE! 43-1352 5.40
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
Saab 9-5 Griffin 1999