Saab 9-5 -02 "valoa pimeyteen"

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Saab 9-5 -02 "valoa pimeyteen"

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Hei kaikki,

Ostin eilen saab 9-5 ARC 2.3t sedan vm.02. Ensimmäinen saappi mulle. Olen ajellu vag vehkeillä ennen. Ensi tuntuma autoon on mahtava. Auto on varustettu kaikilla herkuilla paitsi xenon valoilla ja navilla. Muuten löytyy nahkapenkkiä ilmastoinilla, parkkitutkaa, iso stereo paketti, kattoluukku (joka on kyllä aivan turha kampe) jne jne.

Koeajoin autoa parin päivän aikana 1100km. :) Nyt on mittarissa 78 000km.

Suunnitelmissa piristää autoa lastulla ensialkuun. Lasien sävyttämistä. ISOT vanteet ens kesäksi. :wink: Pari bassoa peräkonttiin ja jotain muuta kivaa. :)

Onko jakopää kettingillä vai remmillä?

Tänään sitten tuli ensimmäinen vika. Pyyhkiät ei toimi. Jäi keskelle tuulilasia. Painoin ne kädellä alas. Voisiko vika olla viiksessä? Vai missä? Pissapoika lentää ajovaloille, mutta ei tuulilasiin eikä pyyhkiät heilu. Ihmeellinen vika. Ei volkkarissa koskaan tuomosta vikaa ollu. :wink:

Kuvia tulee lisää, mutta tässä yksi kännykällä otettu ensialkuun.

Saab 9-5
Viimeksi muokannut JouniH, La Loka 06, 2007 20:40. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ketjulla on on jakopää. Tarkista ensimmäiseksi pyyhkijöiden sulake, todennäköiseti palanut! :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Komean auton olet ostanut...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Nätti kiesi totta tosiaan. Hyvin noi vanteet sopii tuohon. Voisi olla tuo em. sulake palanut. Annista paloi sulake, tosin oli pyyhkijät jäätyny lasiin kiinni.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Hel*etin nätti!
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Joo, sulake oli palanu. Nyt toimii. Pissapoikaa vain ei vieläkään tule muuta kun ajovaloihin. Onkohan niihin eri pumppu?
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mimmi kirjoitti:Sama pumppu. Kurkkaas, ettei letku(t) ole irti ja/tai paineventtiili vuoda.
Onkos tämä paineventtiili se joka sijaitsee konepellin verhouksen alla?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Onko saabista olemassa mitään samankaltaista ohjelmaa kuin vag vehkeisiin etka? Mulla on saab wis ohjelma mutta en ole vielä asentanut sitä. Se olis hyvä ku näkis räjäytys kuvat. En ole oikein "kotona" tuolla saabin konepellin alla. Toivottavasti ei tarvikkaan kovin kotiutua. :D

Vilkasin sitä konepellin sisä osaa niin sehän on semmosella huovalla eristetty että en sitten alkanu sen enempää siihen paneutuun. Miten se eristys lähtee irti? Missä päin letkua takaisku on? Huomena vois vilkasta uudestaan. :)

Minkälaisia lähtöjä on siinä saabin omassa ratiossa. Mulla on se ns. paras malli. Voiko siihen lisätä vahvistimen perään?

Kiitos vastauksista. Kyllä te vielä saabi miehen minusta tehettä.

:D
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

EPC. :wink: (Electronic Parts Catalogue)
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

JouniH kirjoitti:Onko saabista olemassa mitään samankaltaista ohjelmaa kuin vag vehkeisiin etka? Mulla on saab wis ohjelma mutta en ole vielä asentanut sitä. Se olis hyvä ku näkis räjäytys kuvat. En ole oikein "kotona" tuolla saabin konepellin alla. Toivottavasti ei tarvikkaan kovin kotiutua. :D

Vilkasin sitä konepellin sisä osaa niin sehän on semmosella huovalla eristetty että en sitten alkanu sen enempää siihen paneutuun. Miten se eristys lähtee irti? Missä päin letkua takaisku on? Huomena vois vilkasta uudestaan. :)

Minkälaisia lähtöjä on siinä saabin omassa ratiossa. Mulla on se ns. paras malli. Voiko siihen lisätä vahvistimen perään?

Kiitos vastauksista. Kyllä te vielä saabi miehen minusta tehettä.

:D
Eikös siinä jonkinlainen vahvistin ole jo muutenkin, mutta en osaa tarkemmin asiasta kertoa kun en ole siihen lainkaan perehtynyt.

Ja muistaakseni siinä huovassa on sellaisia muovi "niittejä" tai vastaavia jotka painetaan siitä keskeltä sisään ja näin se aukeaa.

Ja EPC:stä löytyy räjäytyskuvat kuten jo on mainittu ja WIS:sistä löytyy korjausohjeita.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Saab 9-5 -02

Viesti Kirjoittaja hz81 »

JouniH kirjoitti:
Kuvia tulee lisää, mutta tässä yksi kännykällä otettu ensialkuun.

Saab 9-5
Komia peli. Onneksi olkoon hyvän hankinnan johdosta.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

JouniH kirjoitti: Minkälaisia lähtöjä on siinä saabin omassa ratiossa. Mulla on se ns. paras malli. Voiko siihen lisätä vahvistimen perään?
:D
Voi lisätä. Olen lisännyt etu- ja takapäälle omat vaffistimet, mutta etupää ei ilmeisesti ole täysin puhdas steroääni. Ne Saabin omat kaiuttimet on aikas huonot. Olen korvannut ns. subarikaiuttimet hyvillä 6x9 kaiuttimilla ja eteen oviin oon laittanut DLS MS 6:set ja jättänyt Saabin alkup. koelauta kaiuttimet hyvän stereo kuvan vuoksi (ilmeisesti jonkun sortin surround, keskikaiutin) ja takaboksiin oon laittanyt 10" subarin ja nyt mun mielestä soi aikas hyvin

Tässä ohje kytkennöistä.
http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml

Mm. Biltemasta löytyy noita kalvaanisia erottimia

P.s Alle kilowatin vehkeet on korvalappustereot :D
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Olen korvannut ns. subarikaiuttimet hyvillä 6x9 kaiuttimilla
Onko hyviä 6x9 olemassa? :D :wink: Miten tuo basson sijoittaminen peräkonttiin tuomosessa sedan mallisessa autossa? Kuuluuko se sieltä? Muitten ei tarvis kuulla. :) Riittääkö 10-12"? ehkä kaksin kappalein. :)
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Joo ei niitä kai kauheen hyviä ole, mutta koitin sellaset laittaa joissa on keskiääni ja diskantti kohillaan. Parempi olis varmaan joku erillissarja

Kyllä se vaimentuu, mutta kuuluu kyllä. Ei kauheesti kuulu ulos.
Mulla on SPL:n pro sarjan subbari, ja toimii mielestäni ihan hyvin. Keväällä tarkoitus tehdä sinne sivulle lasikuidusta uusi kotelo. Nyt ihan MDF kotelossa (suljettu n.19l ).
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsellä on hattuhyllyllä DLS:n B6 erkkasarja sekä ovissa DLS MS6 6,5" misbassot. Kojetaululle tulee vielä AudaX:n 3" keskiäänet sekä Seas:n diskantit. Vahvistimena noille SPL Dynamicsin 6-kanavainen vahvistin. Eli etupää on puoliaktiivinen ja takapää ihan passiivinen.

Tuo vakio AS2 on parantunut huomattavasti jo tässä kohtaa, vaikka puuttuu vielä nuo keskiäänet ja diskantit. '

Subbareina on 2*10 MTX suljetuissa koteloissa. Ja kyllä ne tuossa sedanissakin "kuuluu" :D Noita käskee Nextin 2-kanavanhvistin tiputettuna 1ohmiin.

Tällä hetkellä ei nuo subarit ole paikallaan, mutta silti noista 6.5 elementeistä tulee ihan eri tavalla bassoakin mitä orginaaleista.

Itse on myös tarkoitus pistää nuo subarit kuitu koteloihin molemmille sivuille ja vahvarit pohja levyn/pleksin alle suojaan :wink:

Soittimena ainakin vielä toimii Saabin oma AS2/3 ja linat ovat tosiaan varastettu soittimen ja vanhvarin väliltä noilla bilteman galvaanisilla erottimilla.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin